Gå til innhold

Dell UltraSharp 3007WFP-HC


TommyGun77

Anbefalte innlegg

Liten oppdattering:

 

Jeg har testet skjermen litt og har funnet ut at den gjør en skuffende jobb på gråtoner spessielt i det sorte området. I en skala fra 0 - 100% så ser jeg ikke forskjell fra 0 til 3%. På min 4 år gamle Samsung 19" lcd har jeg ingen problemer med å se overgangen. :hmm:

 

Noen andre som har merket dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nah.. Skjermen må kalibreres og brightness må justeres korrekt. Dessverre er det få justeringsmuligheter på denne skjermen. Prøv å sette Brightness til 14 i drivern (og Disable Brightness Button) og legg inn denne ICM fargeprofilen jeg legger ved og se om det hjelper (laget på min skjerm med en spyder)?

 

PS: Har du noe testbilde for test av sortnivå?

 

Edit: zip filen er egentlig en rar fil...

3007wfp.zip

Endret av Krapfoss
Lenke til kommentar
Nah.. Skjermen må kalibreres og brightness må justeres korrekt. Dessverre er det få justeringsmuligheter på denne skjermen. Prøv å sette Brightness til 14 i drivern (og Disable Brightness Button)  og legg inn denne ICM fargeprofilen jeg legger ved og se om det hjelper (laget på min skjerm med en spyder)?

 

PS: Har du noe testbilde for test av sortnivå?

 

Edit: zip filen er egentlig en rar fil...

8191851[/snapback]

 

Prøver profilen for å teste. Jeg kjørte Monitortest fra flatpanels.dk hvor aviket på sort var mer en ønskelig...

Lenke til kommentar
Ja det er det siden skal være dobble så mangen så en 24"  skjerm (stemmer det?)

8193735[/snapback]

 

1920 x 1200 = 2304000

2560 x 1600 = 4096000

 

Ikke langt unna nei :)

 

 

Så til sortnivået :!:

Brøler av meg desverre :innocent: Sto på noen innstillinger i skjermkortet som jeg hadde oversett! 3% synes så det griner. Nå ser jeg faktisk 1% også! :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Da hadde jeg DELL på døra idag med ny 30" skjerm. Jeg hadde tydeligvis en mandagsutgave fordi jeg hadde et merkelig rødlig konstant pixelregn på 2d grafikk og et grønnlig mønster under oppstart i noen sekunder.

 

Jeg ble til slutt så desperat at jeg kjøpte klin ny pc i håp om at det var en annen konflikt som gjorde dette! :!: Så til alle som leser denne tråden. Skjermen er sinnsyk når den virker, men det finnes tydeligvis mandagsutgaver av denne også.

 

Foreløpig er det ingen tegn til skavanker på denne, men jeg tørr ikke glede meg for mye før dagen er omme:-)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Til dere som har denne skjermen. Ser spill bra ut i 1920x1200 oppløsning også?

8992144[/snapback]

Jeg har ikke denne skjermen men den som var før den og kan ikke si det er noe problem med spill i 1920x1200, selv om jeg foretrekker å spille i 2560x1600 hvis mulig.

Lenke til kommentar

Er det noen som vet om det finnes en bordmontert skjermarm som kan brukes til denne skjermen? Den veier jo 11.38 kg, og de fleste skjermarmer ser ut til å ha maksvekt på ca. 8-9 kg :(.

 

Litt på siden lurer jeg også på om det er mulig å bestille levering når man vil fra schenker (er vel de HP bruker?). Dvs. det går bra at de må ha den liggende på vent noen dager hvis jeg ikke er hjemme?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...