Gå til innhold

Flexi-Data konkurs idag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De databutikkene her i Bergen jeg vet om er IQ- Computer(dyrt!) og Datakjeden.

 

Men ingen kan sammenlignes med Flexi-Data, for der var det veldig greit å handle.

Bestille på nettet og få sms når pakken kunne hentes, ingenting slår det. :)

 

Jeg foretrakk ihvertfall å handle hos Flexi-Data fremfor Datakjeden.

Lenke til kommentar
Har aldri hørt om de, men virker som en god butikk. Noen som hvet hvor i bergen de ligger? og om de eventuelt har et nedleggings salg. Har etpar ting jeg skulle ha kjøpt til dataen

7633559[/snapback]

De holder til på laksevåg. Men tviler på at de holder noe noe salg, siden når man bestilte, bestilte de videre til noen andre.

Lenke til kommentar

De ligger på Laksevåg, ca 400 meter nordvest for datakjeden. Tviler sterkt på at de har noe som helst salg, da de er/var en butikk uten noe særlig eget lager. Alt ble bestilt inn på ordre.

 

Edit: Støtter forresten et fond for å redde flexi! Kommer til å koste meg MANGE kroner at de blir lagt ned uansett... Bare frakt alene vil koste meg sikkert tusen i året!

Endret av DrThomas
Lenke til kommentar

Dette var veldig trist ja. Handlet så å si bare hos flexi og datakjeden men eg vil påstå at grunnen til "konkursen" må ha vært Beliggenhet og det at de ikke var langt ifra sin største konkurrent datakjeden.

 

Jarmo: Er vel datakjeden og en til som fikk dårlig rykte på seg etter en uheldig tlf tabbe og som lå like ved fabrikkgaten.

Lenke til kommentar

Kjipt. :cry:

Må bare melde meg på listen med fornøyde kunder.

 

Angående prisene har de faktisk vært billigere enn komplett.no på flere varer i det siste, kanskje bare 10-30 kr - men alliekvel. Minus frakt, pluss ypperlig kundeservice har de vært uslåelig!

 

Tenkte å se på lagerlisten, men www.flexi-data.no inneholder bare info om nedleggelsen.

Endret av eberland
Lenke til kommentar

Mesteparten av utstyret mitt ble kjøpt der, pågrunn av utrolig mye bedre service enn hos datakjeden og varene kom raskere enn hvis du bestilte hos en ordinær nettbutikk. Lave priser hadde de også. Typisk at det beste her i livet forsvinner, for flexidata var det desidert beste stedet å kjøpe deler :cry:

Datakjeden har jo talentløse kunder som bruker en evighet på å kjøpe noe, hater å stå i kø der :thumbdown:

Lenke til kommentar
Dette var veldig trist ja. Handlet så å si bare hos flexi og datakjeden men eg vil påstå at grunnen til "konkursen" må ha vært Beliggenhet og det at de ikke var langt ifra sin største konkurrent datakjeden.

 

Jarmo: Er vel datakjeden og en til som fikk dårlig rykte på seg etter en uheldig tlf tabbe og som lå like ved fabrikkgaten.

7633576[/snapback]

At de ligger nær en konkurrent burde jo ha hjulpet dem dersom de var best på pris og service. At flere liknende butikker ligger i nærheten av hverandre bruker jo å være positivt for salget til den enkelte butikken.

 

Det jeg tror slike spesialbutikker kan tape på er mangel på varelager, for stort varelager er selvsagt ikke positivt(en slik butikk bør vite hvilke varer som bør være på lager og ikke), men dersom de aldri har noe på lager, så taper de selvsagt kunder. Folk flest gidder ikke å vente en og to dager dersom nabobutikken har varen til omtrent samme pris eller man kan like greit bestille det selv på nettet når man først må vente.

Lenke til kommentar

En suveren butikk, litt prisøkning som noen foreslo, og det kunne kansje gått rundt, Det ble vel såvidt jeg husker endret selskapsform fra ANS til AS for et årstid siden. Selv med beskjedent lønnsuttak ser det ut til at det ikke har vært så økonomisk lønnsommt å drive likevel.

post-7603-1167836259_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...