Gå til innhold

Når skal dere fjerne den feite støgge reklamen midt på sida?


Anbefalte innlegg

Quote:


Den 2002-11-24 17:13, skrev Elling:

Tjener HW noe på annonseklikk uten salg, eller må vi kjøpe noe for at vi skal støtte siden?


 

Tar de ikke x antall øre for hver visning? Eller har jeg misforstått?

 

Har sett det har blitt linka til priser mange ganger men husker ikke hvor prisene ligger...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-11-24 17:13, skrev Elling:

Tjener HW noe på annonseklikk uten salg, eller må vi kjøpe noe for at vi skal støtte siden?



 

Indirekte er dette samme sak: Om ikke reklamen utløser salg, så vil ikke annonsøren reklamere på HW :wink:

 

_________________

##hold ren reklame unna forumet##

 

[ Denne Melding var redigert av: desertglow på 2002-11-24 18:16 ]

Lenke til kommentar

cornel du er nå ikke lite frekk da...

 

om hardware ønsker å ha reklame for å kunne dekke sine økonomiske utgifter så må de selvfølgelig få lov til det uten at slike oppblåste personer som du skal si noe på det.

 

"tåler du ikke synet, trenger du heller ikke se på...!!!"

 

om du vil ha noe informasjon reklamefritt nå til dags.... så får du ta deg en tur på bibeloteket...

 

gud kor provosert jeg kan bli=)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-24 17:34, skrev bok2:

Indirekte er dette samme sak: Om ikke reklamen utløser salg, så vil ikke annonsøren reklamere på HW


Njo...merkevarebygging... Men poenget var å finne ut om det er noe poeng å klikke på sponsorer (les: lete etter noe å kjøpe hos sponsorene) litt oftere for å støtte HW.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-24 17:44, skrev Elling:

Njo...merkevarebygging... Men poenget var å finne ut om det er noe poeng å klikke på sponsorer (les: lete etter noe å kjøpe hos sponsorene) litt oftere for å støtte HW.



 

Jo, naturligvis. Men selv store selskaper med mye kapital og langsiktige perspektiver er til syvende og sist ute etter å skaffe seg nye kunder. Det er bare et spørsmål om tid før et firma vil forvente resultater ved annonsering mot et spesielt marked, selv om sammenhengen mellom annonsering og salg ikke er så fremtredende med merkevarebygging som primærformål.

 

Ergo, ingen salg, ingen annonsering.

_________________

##hold reklame unna forumet med mindre det er et svar på et spørsmål##

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: bok2 på 2002-11-24 18:02 ]</font>

 

[ Denne Melding var redigert av: desertglow på 2002-11-24 18:13 ]

Lenke til kommentar

Quote:



Vet ikke helt hvilken test du sikter til når du snakket om SCSI-utsagn, men det at SCSI bare er litt bedre enn IDE har i den senere tid blitt korrekt på svært mange bruksområder grunnet WD Special Edition-disker med 8MB cache, som testere over hele verden roser opp i skyene og sier intar SCSI-territorie på stort sett alle områder unntatt søketid. Du må også huske at SCSI-testene vi har foretatt hovedsakelig har sett på hvordan SCSI vil være for vanlige brukere, da det er mange som tror at PCen blir "20 ganger så rask" hvis de bytter ut IDE-disker med IDE. I en server er SCSI uten tvil overlegen, men hadde vi foretatt en SCSI-test med rene databaseserver-tester som grunnlag hadde testene vært meningsløse for 99,5% av våre lesere, og vi har da lagt mest vekt på andre ting enn hvordan disken oppfører seg med x request i sekundet fra like mange brukere slik leserene skal se hvordan en SCSI-disk hadde fungert for dem, ikke i serverene til UiO, noe som også nevnes i testene.


 

Hmm sa vist litt feil... Dei meiner at SCSI diskene er er dårligere når det gjelder antall data pr sekund. Grunnen til at eg reagerte på det er at eg noken veker før hadde kjøpt ein SCSI disk (sign) og den las ca 20 mb meir enn det hw.no får ut av sine tester. Og eg meine at 20 mb ikkje er ubetydlig.

Det er ikkje vanslig og finne andre som har testa disken heller og finne ut at scsi testen på hw.no er riv ruskende gal. Når alle scsi diskene testa med det scsi kortet får like score så seier det seg sjølv.

 

http://www.hardware.no/tester/harddisk/fuj...367/index4.html

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-24 20:55, skrev Cornel:


Hmm sa vist litt feil... Dei meiner at SCSI diskene er er dårligere når det gjelder antall data pr sekund. Grunnen til at eg reagerte på det er at eg noken veker før hadde kjøpt ein SCSI disk (sign) og den las ca 20 mb meir enn det hw.no får ut av sine tester. Og eg meine at 20 mb ikkje er ubetydlig.

Det er ikkje vanslig og finne andre som har testa disken heller og finne ut at scsi testen på hw.no er riv ruskende gal. Når alle scsi diskene testa med det scsi kortet får like score så seier det seg sjølv.





 

Hvorfor i himmelens navn drar du fram denne testen _IGJEN_? Du fikk en forklaring på denne tilbakemeldingen forrige gang. Vi er fullstendig klar over at resultatene i HDtach-testen ikke er helt korrtekte, og det kommer som tidligere nevnt trolig av SCSI-kortet. Dette er også nevnt i testene av de relevante diskene (dog ikke den testen du her sikter til). Hvis du skal dømme arbeidet til HW nord og ned så bør du komme med noe litt mer håndfast og ikke klage på den ene tingen gang på gang, når vi skriver at man "ikke bør legge for mye vekt på de resultatene".

 

Men vær klar over at lagringstettheten på platene på en harddisk har utrolig masse å si, og nye IDE-disker er nesten like raske som SCSI-disker på overføring (selv om HDtach-resultatene ikke gir det korrekte bildet). Velger å ikke legge ved link til resultat jeg sikter til siden den testen trolig publiseres i morgen (Western Digital 200GB). Fordelen med SCSI er ikke først og fremst høy overføringshastighet, men lav søketid og lavt CPU-forbruk.

Lenke til kommentar

Tenker ikkje spess på den testen, men dere burde seriøst arkivere noken av dei testene. Brenn dei på cd og send til teknisk museum.

 

 

Gammelt ABIT BE6 i440BX

Gammelt ABIT BE6-II i440BX

Gammelt ABIT BF6 i440BX

Gammelt ABIT BP6 i440BX

Gammelt ABIT KT7-RAID* VIA KT133

Gammelt ABIT KT7E VIA KT133E

Gammelt ABIT KA7-100* VIA KX133

Gammelt ABIT VT6X4* VIA Pro 133A

Nytt AOpen AX4PE Max* i845PE

tja ASUS Socket A-roundup*

OK ASUS A7A266-E* ALI Magic 1

Gammelt ASUS K7M* AMD-750

OK ASUS A7N266-E* nForce 420D

Gammelt ASUS P3C-2000* i820

Gammelt ASUS A7V VIA KT133

OK ASUS A7V266-E* VIA KT266A

Gammelt ASUS K7V VIA KX133

Gammelt Chaintech CT-6OJV* i815

Gammelt Chaintech CT-7ATA VIA KX133

OK Chaintech 7VJl Apogee VIA KT333

Gammelt Epox 7KXA VIA KX133

Gammelt FIC AZ11 VIA KT133

OK Iwill KA266-R * ALi Magic 1

Gammelt Iwill KK266 VIA KT133A

Gammelt MSI MS-6167 AMD-750

Gammelt MSI i815EP Pro-R i815

Gammelt MSI MS-6163 i440BX

OK PC2100 vs PC2700 på KT333 VIA KT333

Gammelt Tekram P6PRO-Au VIA Pro 133A

OKShuttle AK31 v3.1 VIA KT266A

OK Soyo Dragon Ultra KT400 VIA KT333

 

Samme med Riva TNT TNT2 og GeForce 256 og Voodoo 3 korta = Gamle

 

Burde blitt laga ein eigen avdeling med "gamle tester" f.eks.

 

Og av dei nye korta dere har testa så er det 1 kort med Intel Chipsett her og resten VIA / nVidia

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-25 01:40, skrev Cornel:

Tenker ikkje spess på den testen, men dere burde seriøst arkivere noken av dei testene. Brenn dei på cd og send til teknisk museum.



Gammelt ABIT BE6 i440BX

Gammelt ABIT BE6-II i440BX

Gammelt ABIT BF6 i440BX

Gammelt ABIT BP6 i440BX

Gammelt ABIT KT7-RAID* VIA KT133

Gammelt ABIT KT7E VIA KT133E

Gammelt ABIT KA7-100* VIA KX133

Gammelt ABIT VT6X4* VIA Pro 133A

Nytt AOpen AX4PE Max* i845PE

tja ASUS Socket A-roundup*

OK ASUS A7A266-E* ALI Magic 1

Gammelt ASUS K7M* AMD-750

OK ASUS A7N266-E* nForce 420D

Gammelt ASUS P3C-2000* i820

Gammelt ASUS A7V VIA KT133

OK ASUS A7V266-E* VIA KT266A

Gammelt ASUS K7V VIA KX133

Gammelt Chaintech CT-6OJV* i815

Gammelt Chaintech CT-7ATA VIA KX133

OK Chaintech 7VJl Apogee VIA KT333

Gammelt Epox 7KXA VIA KX133

Gammelt FIC AZ11 VIA KT133

OK Iwill KA266-R * ALi Magic 1

Gammelt Iwill KK266 VIA KT133A

Gammelt MSI MS-6167 AMD-750

Gammelt MSI i815EP Pro-R i815

Gammelt MSI MS-6163 i440BX

OK PC2100 vs PC2700 på KT333 VIA KT333

Gammelt Tekram P6PRO-Au VIA Pro 133A

OKShuttle AK31 v3.1 VIA KT266A

OK Soyo Dragon Ultra KT400 VIA KT333


Samme med Riva TNT TNT2 og GeForce 256 og Voodoo 3 korta = Gamle


Burde blitt laga ein eigen avdeling med "gamle tester" f.eks.


Og av dei nye korta dere har testa så er det 1 kort med Intel Chipsett her og resten VIA / nVidia



 

Jeg ser ikke helt problemet. Under http://www.hardware.no/tester/ så har man oversikt over de nyeste testene i kronologisk rekkefølge, mens man på spesialsidene på f.eks hovedkort som du her sikter til så er de nyeste testene uthevet, samtidig som chipsettet står på siden slik at man kan se hva dette dreier seg om. Dette er jo bare noe som kan hjelpe de som kanskje har noe gammelt liggende.

 

Kan jo sammenligne med f.eks THG: http://www.tomshardware.com/mainboard/index.html Her har man en oversikt over alle testene bak til 1997. Eller hva med Anandtech: http://www.anandtech.com/mb/index.html Her har man en altfabetisk oversikt over hva alle hovedkort-artikelene deres har blitt kalt.

 

Man fjerner ikke gamle tester fra en side, og vi har valgt å utheve nyere tester. Når det gjelder Intel-hovedkort så er det en lang rekke av disse som kommer til å komme framover. Som sagt så har vi nå en AMD og en Intel-testlab.

 

Edit: Forresten: Dette er også en ting du har tatt opp før (i den samme posten som du kritiserte SCSI-testen). Hvorfor denne store ønsket om å kritisere HW.no?

 

[ Denne Melding var redigert av: desertglow på 2002-11-25 09:14 ]

Lenke til kommentar

dette er noe av det størstebullshit diskusjonen jeg noen gang har sett. Kan ikke folk bare akseptere at de som lager websiden velger selv hvor mye reklame de vil ha. Om de må ha reklame, eller om de ikke trenger reklame. HW.no er jo en typisk side som MÅ ha reklame på siden. Det er jo en av de mest attraktive sidene å ha reklame på av de norkse sidene. I og med at alle vi "nærder" er innom her og sjekker priser. Dermed er det større sjangs for at noen av oss klikker oss inn på noen av sidene som det er reklame for og kjøper noe. Har dere ikke lagt merke til at det meste av reklamen her er for pc eller utstyr til pc?

 

Hva er sjangsen for at noen som søker på yahoo eller som er innom startsiden.no klikker seg in feks. på siden til komplett.no i prosent i forhold til sjangsene her i %. Vil tippe at sjangsene her er nærmere 300% bedre......

 

Så lutt å klag og lev med det.

Lenke til kommentar

Syns det er greit med reklamen jeg. De nyeste nyhetene er over reklamen så jeg ser den nesten aldri uansett.. :razz:

 

Men vær så snill. Få gjordt noe med den grusomme PCUtstyr reklamen da. Den er jo horribel. Fargene, alt! Tilbyr meg gjerne å lage en ny.

 

Hvsi ikke dere i HW.no kan jøre noe med det, så kontakt i hvertfall PCUtstyr. En bra reklame = flere hits! :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-24 13:19, skrev Elling:

Reklamen bør allikevel ikke plasseres slik at man blir irritert, og assosierer annonsøren med noe negativt hver gang man ser den...



 

selv om jeg forstår at reklamen er helt nødvendig for å opprettholde kvaliteten på stoffet her er jeg helt enig.. disse produktene blir bare forbundet med negative ting når reklamen har en såpass keitete plassering

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-24 01:18, skrev Cornel:

Emnet taler vel for seg.


#fjernet link# YAHOO!




doh.


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: desertglow på 2002-11-24 13:08 ]</font>


 

Å dumme går det ann å være :eek: vil dere heller betale en 10 for å åpne hardware sine sider? reklamefinansiert hørt om det? dumme dumme komunister.

Lenke til kommentar

Hei,

 

jeg har full forståelse for at enkelte ikke liker annonsene på siden vår. Ingen skal prøve å overbevise meg om noe annet heller.

 

Situasjonen er derimot slik at det koster opp mot 2 millioner kroner å drive Hardware.no hvert år! Høres sikkert mye ut, men det koster å ha fast ansatte, lokaler, linje, servere (og hvem her er det som ikke klager på hastigheten på forumet), inventar osv.

 

For å kunne drive siden på et like bra nivå som den er i dag må vi ha en del annonser på siden vår. Så enkelt er det bare. Dere får heller se på annonsene som en del av produktet vi tilbyr, og ta siden vår med de positive og evt negative sidene. Uten annonser blir det ingen Hardware.no.

 

Når det gjelder netboard eller den "feite støgge reklamen" på forsiden vår så har vi reelt sett ikke noe valg. Annonsørene vil ha den og vårt valg er da om de skal bruke penger hos oss eller gå til andre som tilbyr formatet. Når en annonsør sier at "Vi vil gjerne bruke x antall hundre tusen hos dere, men vi er kun interessert i 468*400", er det litt vanskelig å si nei.

 

Håper det kan ha litt forståelse for at vi som driver siden ikke bare kan drive dette op ideel basis. Da vil kvaliteten falle dramatisk og jeg tror dere vil synes at siden blir langt dårligere da.

 

Videre vil jeg gjerne få lov til å påpeke at Hardware.no reelt sett har svært lite reklame om vi sammenlikner oss med andre innen samme sektor. Ta en kikk på IT Avisen/DinSide med lydreklamer, pop-ups, gjerne 2-3 468*400 pr side osv. Synes egentlig ikke at dere har så mye å klage over...

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor folk syter så fælt for en liten reklame stripe! For meg er det ikke noe problem i det hele tatt. Jeg syntes også at det er kjekt å få vite at WD disker koster nå X antall kr hos komplett.no for eksempel, det har hendt flere ganger at jeg har sett tilbudspriser og jeg har kjøpt produktet. Dere skal være glad for at reklamen er av "PC-sort" og ikke noe knesstrømpe kampansje hos Lindex :grin:.

 

Syntes synd på pgressum og alle andre som er relatert til hw.no som må ta imot alt dritten fra folk som ikke har noe annet tidsfordriv. Dere gjør en strålende jobb med hw.no. Har bare en ting og si; keep it up!

Lenke til kommentar

Synes det er sleipt og ha en annonse i mellom artiklenenyhetene.

 

For og presisere det om at jeg synes det var litt sleipt og putte en annonse i mellom Artiklene var at det bryter med god presseskikk. Den er jo og ikke blande reklame og artikler. Hvis den står blant artiklene så blir den utvilsomt mer lest. Dette går for en liten side som har dårlig økonomi. Men siden siden deres er veldig bra besøkt så synes jeg at det ville vært bedre og putte det i en Kolonne på siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...