Gå til innhold

Når skal dere fjerne den feite støgge reklamen midt på sida?


Anbefalte innlegg

Hva er best egentlig? en side med litt reklame eller ingen side i det hele tatt? Tror ikke dere ser alvoret i dette... uten penger kan ikke hardware.no driftes, og da må dere broswe utenlandske sider som i mange tilfeller har MYE mer reklame. Denne "internasjonale" reklamen er jo bare spam. Reklamen på hardware.no har i mange tilfeller gode tilbud på hardware. Tenkt på det?

 

Det er sant at det er veldig mange som jobber gratis for siden, men det er alikevel en del utgifter. Serverplass er ikke akkurat billig, og spesielt ikke da man har et forum hvor det er registrert nesten 20000 personer. Dessuten selv om det er endel frivillige, så er det også noen som jobber fast med å holde det tekniske i orden. Det er ikke bare "reklame ellers blir det mindre artikler og tester", det er "reklame ellers blir det ikke noen side".

 

[ Denne Melding var redigert av: namelezz på 2002-12-11 00:29 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fortår dere så absolutt. Jeg er heller ikke tilhenger av reklame på websider. Men så er det engang sånn at vi ikke har noen andre inntektskilder, så da må vi slite med reklamen. Sånn er det bare.

 

Det koster penger når servere skal oppgraderes - eller for den saks skyld kjøpes. Det koster å leie linje mot internet, det koster penger å sende forskjellige ting i mellom. Det koster å kjøpe inn f.eks. digitalkameraer, betale hardware som inngår i prosjekter... You name it. Det koster å sende brev, erstatte hardware som testerne får ødelagt pga. testing. Det koster å betale for testobjekter som blir ødelagt under test.

 

Selv driver jeg http://www.overklokking.no. Jeg må ta det vanskelige valget: hvor mye reklame skal vi ha, hvor skal den være og hvor stor skal den være?

Jeg vil tjene mest mulig penger slik at vi kan kjøpe hardware til div. prosjekter. Jeg vil ikke at leserne våre skal bli plaget med masse reklame. Samtidig må jeg kunne gi våre reklamekunder valuta for pengene - reklamen må plasseres på et sted der den har noen virkning.

 

For http://www.overklokking.no sitt vedkommende, har jeg valgt å øke andelen reklame til neste år. MEN: jeg forbeholder meg retten til å avslå et reklamebanner som ser forferdelig ut. Jeg vil ikke akseptere bannere som blinker som gale - 3 sekunder mellom hver "frame" er minimum. Jeg vil forsøke å plassere reklamene på steder der de gir kundene våre god effekt, samtidig som jeg vil unngå å ha dem i veien for leserne i størst mulig grad.

 

Jeg synes dere ikke skal klage så mye på reklamene - de er der for at vi skal kunne gi dere en god side med mye interessant lesning. Jeg forstår dere, men siden jeg har erfaring med drift av en side som http://www.overklokking.no ser jeg nødvendigheten med reklame.

 

Det er ikke så lett - men med litt samarbeide kommer vi fram til en løsning som fungerer. Forslag: i stedet for å klage, kom med løsninger. Da kan det skje noe! :grin:

 

Jeg mener ikke å skulle stoppe kjeften på noen, jeg ber dere bare om å se dette fra vår side også.

Lenke til kommentar

Cornel, jeg har også lest på denne siden en god stund, og jeg syns egentlig du bare har et valg nå, og det er og slutte og lese her.

 

Hvorfor?

vel bare i dette threadet her, har du klart og stille ultimatum om reklame 2 ganger, dvs enten slutt eller mindre eller så slutter vi og lese her.

Jeg personlig tror du kun snakker for deg selv og evnt et lite mindre tall. De fleste av oss som bruker denne siden hver dag gjør det absolutt ikke for og se på reklame, men fordi vi får et produkt som vi er veldig fornøyd med.

 

Så du blir nødt til og gjøre en evaluering i det hodet du har fått utlevert, Vil jeg lese her eller vil jeg ikke.

Så må du veie de positive og negative sidene opp mot hverandre, og hvis du finner ut at reklamen veier så tungt mot at du ikke gidder/vil lese her mer. Vel da er det ingen som kommer til og hindre deg i og fortsette og lese her.

 

Men hvis du finner ut at du også er avhengig av de daglige "nerde" nyhetene her så får du **** meg ta og skjerpe deg og akseptere at reklame er endel av den pakka du aksepterer når du klikker deg in på denne siden, og at det er et nødvendig onde for at VI brukerne skal få den gleden av og lese om div data nyheter mm på disse gode sidene hver dag!

 

Og en ting skal være sikkert jeg kommer selv som fattig student til og betale etter jul hvis det blir et alternativ. Og vet du hvorfor? Ikke pgr av at jeg syns det er for mye reklame, men kort og godt fordi jeg vil støtte en side jeg setter VELDIG stor pris på!

 

Mine meninger, og jeg håper at du kan vise deg litt voksen nå Cornel og svare på denne posten på en voksen og danned måte, eller rett og slett da disse meningene til etteretning og ta en beslutning!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-11 05:31, skrev Pin:

Cornel, jeg har også lest på denne siden en god stund, og jeg syns egentlig du bare har et valg nå, og det er og slutte og lese her.


Hvorfor?

vel bare i dette threadet her, har du klart og stille ultimatum om reklame 2 ganger, dvs enten slutt eller mindre eller så slutter vi og lese her.

Jeg personlig tror du kun snakker for deg selv og evnt et lite mindre tall. De fleste av oss som bruker denne siden hver dag gjør det absolutt ikke for og se på reklame, men fordi vi får et produkt som vi er veldig fornøyd med.


Så du blir nødt til og gjøre en evaluering i det hodet du har fått utlevert, Vil jeg lese her eller vil jeg ikke.

Så må du veie de positive og negative sidene opp mot hverandre, og hvis du finner ut at reklamen veier så tungt mot at du ikke gidder/vil lese her mer. Vel da er det ingen som kommer til og hindre deg i og fortsette og lese her.


Men hvis du finner ut at du også er avhengig av de daglige "nerde" nyhetene her så får du **** meg ta og skjerpe deg og akseptere at reklame er endel av den pakka du aksepterer når du klikker deg in på denne siden, og at det er et nødvendig onde for at VI brukerne skal få den gleden av og lese om div data nyheter mm på disse gode sidene hver dag!


Og en ting skal være sikkert jeg kommer selv som fattig student til og betale etter jul hvis det blir et alternativ. Og vet du hvorfor? Ikke pgr av at jeg syns det er for mye reklame, men kort og godt fordi jeg vil støtte en side jeg setter VELDIG stor pris på!


Mine meninger, og jeg håper at du kan vise deg litt voksen nå Cornel og svare på denne posten på en voksen og danned måte, eller rett og slett da disse meningene til etteretning og ta en beslutning!


 

Avhengig? tjaa. jau til dels... men om hw.no er nede ein dag så drukner ikkje hybelkaninene mine av tårene mine for og sei det slik, overlever uten også.

Skal nok forsette og lese her, vis ikkje nivået på siden synker enda meir. For der det skulle være reklame står det no "The page cannot be displayed" Og det er jo ein bra erstattning. Skal vurdere etter nyttår om eg fjerner " 127.0.0.1 advertpro.hardware.no " fra (PIIIIIIIIP *SENSURERT AV HW.NO DESVERRE NOK)- fila mi.

 

Eg hadde dessuten avslutta denne tråden for lenge sida, men den blussa oppigjen. Det var ein eller anna som syntes at dette var rett at det var for masse reklame... fant eg ut no...

Lenke til kommentar

hw.no er bra som det er

d har vært en diskusjon om annonser og den midtside annonsen for et par måneder siden. da var alle like glade fordi hw.no gjør en god jobb når det gjelder å levere nyheter osv.

 

så for deg som er irritert over annonsen på hw.no ta å spør deg disse spørsmålene til deg selv;

har du egen hjemmeside?

 

ikke? da har du ikke noe du skal ha sagt fordi du ikke vet hvordan økonomi som trengs for å drive en kommersiell hjemmeside

 

har du? ja da skal det ikke undre meg at du har/har_vurdert å ha reklame på siden for å tjene selv.

 

 

mitt poeng er, du har deg selv å takke for det du klager på i dette tilfellet

Lenke til kommentar
Quote:


Den 2002-12-11 07:48, skrev Eskil87:

Jeg tar alltid en titt på de nye reklamene som kommer opp, men er det ikke noe interresant så ignorer jeg de og tenker ikke mere på de.

HW.no trenger reklamen for å holde seg oppe, så slutt å klag.


Enig! ser på reklamen hvis det er noe kult ellers dritter eg i den. Så enkelt!
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...