Gå til innhold

3G-SIM-kort fra NetCom


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Om det begynner på 21 eller 24 er det USIM. (lang tallrekke på baksiden av simkortet)

7527981[/snapback]

Det begynner på 0 :tease:

 

Men fra spøk til alvor... hvis du kjøper en ny terminal i en butikk kan jo de lage et nytt simkort til deg, og tror neppe noen er så "frekke" så de tar betalt for nytt simkort hvis du skal ha et nytt et til samme telefonnummer.

 

Ellers er det kjekt å ha et godt kundeforhold til en butikk, da får man ofte sånne småting gratis. :)

Lenke til kommentar

Synes det er riktig å gi med simkort når kunden kjøper ny telefon og trenger nytt simkort for at den nye telefonen skal være stabil og at 3g tjeneste skal virke. Men når kunden roter bort kort, ødelegger de selv eller bare vil ha nytt for å få plass til flere nr og meldinger (som de like godt kan lagre i tlf) :p da sier jeg de må betale 100 eller 200 kroner.

 

netcom.no sender ikke med 3g simkort på nye telefoner, dette gjorde de kun på de første 3g terminalene de solgte i begynnelsen av 3G aldern :p Men om du ringer netcom på 05050, så sender de deg nok et nytt kostnadsfritt.

 

Lykke til med kjøp av ny telefon og velkommen til 3G verden :w00t:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Drar fram en gammel tråd, jeg...

 

Kjøpte min første 3G-telefon på lørdag (Nokia 6233). Kom hjem, oppdaget infoen på nettsidene, og sendte en mail til NetCom kundeservice. Da de svarte på mandag, kunne de allerede bekrefte at et nytt, gratis sim-kort var på vei (Det gamle fikk jeg sammen med en mursteinstelefon, julen 1999.). I dag (Onsdag), lå det lapp i postkassa om at et det venter et rekkomandert brev fra NetCom til meg nede på posten.

 

Tillater meg også å stille et dumt spørsmål: Når jeg skal ringe og aktivere det nye: Setter jeg inn det nye, og så ringer, eller må jeg ringe og aktivere med det gamle før det nye kan brukes??

 

(Når jeg tenker meg om, så er det vel kanskje ett fett hvilket sim-kort - eller til og med hvilken telefon - man ringer fra, men..)

Lenke til kommentar
Drar fram en gammel tråd, jeg...

 

Kjøpte min første 3G-telefon på lørdag (Nokia 6233). Kom hjem, oppdaget infoen på nettsidene, og sendte en mail til NetCom kundeservice. Da de svarte på mandag, kunne de allerede bekrefte at et nytt, gratis sim-kort var på vei (Det gamle fikk jeg sammen med en mursteinstelefon, julen 1999.). I dag (Onsdag), lå det lapp i postkassa om at et det venter et rekkomandert brev fra NetCom til meg nede på posten.

 

Tillater meg også å stille et dumt spørsmål: Når jeg skal ringe og aktivere det nye: Setter jeg inn det nye, og så ringer, eller må jeg ringe og aktivere med det gamle før det nye kan brukes??

 

(Når jeg tenker meg om, så er det vel kanskje ett fett hvilket sim-kort - eller til og med hvilken telefon - man ringer fra, men..)

7794275[/snapback]

 

Det nye SIM-kortet vil ikke virke i det hele tatt, til du aktiverer det, så foreslår at du ringer fra det gamle SIM-kortet. Hvis du har en annen telefon er jo det det aller beste, da trenger du jo ikke tenke på det i det hele tatt ;)

Lenke til kommentar

Mitt tips er å ringe fra en annen telefon.

 

Ringte inn med det gamle sim-kortet, og i det øyeblikket det nye ble aktivert, sluttet det gamle å virke, med det resultat at jeg trodde at Roy hos NetCom var veldig rask til å legge på, og at han sikkert trodde det samme om meg..

 

Hvis du vil rekke å si takk for hjelpen og hadet, så anbefaler jeg å ringe inn med en annen telefon :D

Lenke til kommentar
Mitt tips er å ringe fra en annen telefon.

 

Ringte inn med det gamle sim-kortet, og i det øyeblikket det  nye  ble aktivert, sluttet det gamle å virke, med det resultat at jeg trodde at Roy hos NetCom var veldig rask til å legge på, og at han sikkert trodde det samme om meg..

 

Hvis du vil rekke å si takk for hjelpen og hadet, så anbefaler jeg å ringe inn med en annen telefon  :D

7798295[/snapback]

 

Hehe, jeg har brent meg på den jeg også, ja :) Satt i andre enden da, men litt flaut likevel ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...