Gå til innhold

Programtips: CCCP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ATWindsor:

Ja, jeg vet det høres utrolig ut, men hvis du tar traileren til den nye harry potter filmen som eksempel:

720p-versjonen gikk såvidt bra med .mov, og progressbar-en lugget som bare det.

med .hdmov-endelsen må det ha vært noe av det mest fint-flytende video jeg noensinne har spilt på maskina.

Jeg tenkte jeg skulle prøve 1280p-versjonen, bare for å se, og det gikk like smooth som 720p-versjonen.

Jeg tar gjerne i mot enda større oppløsning jeg :p

Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar
endrebjorsvik: Tro meg, du har både QT og RM installert. Du har de i ren codec-form, som gjør at de kan spilles i et hvilket som helst program som bruker Directshow.

7514405[/snapback]

Jeg er selvfølgelig fullt klar over det. Jeg sa at jeg ikke har installert drittprogrammene QuickTime eller Real Player. Codec for QT- og RM-formatene fulgte med i K-Lite-pakken.
Lenke til kommentar
VLC kræsjer lett, er elendig opp mot DX10 og har verdens verste support for softsubs.

7513657[/snapback]

 

Må si meg enig der. :(

 

Støtter ikke formatering i subs-filen, men det verste er hvordan VLC behandler "kolliderende" linjer. DirectVobSub "stabler" dem, mens VLC bare legger de direkte oppå hverandre så det blir uleselig. :no:

 

Ellers er VLC et bra program.

Lenke til kommentar

Et par viktige ting å ta med i denne sammenhengen som også tidligere er nevnt en gang er at CCCP er en pakke spesifikt laget for anime fans og formatene og triksene som blir brukt i det domenet. Det innebærer at det er inkludert støtte for mange formater som du i andre situasjoner aldri kommer borti i det hele tatt.

 

Den andre viktige tingen er at CCCP er ffdshow pluss et par eksotiske ting. For de aller, aller fleste er bare en nyere build av ffdshow et mye mindre og bedre alternativ da du får 90% av støtten som dekker 99% av behovet for CCCP.

 

Er det noe som fortjener en artikkel på hw.no så er det ffdshow som i alle år har vært en enkel løsning på alle codec/format behov.

Lenke til kommentar
Et par viktige ting å ta med i denne sammenhengen som også tidligere er nevnt en gang er at CCCP er en pakke spesifikt laget for anime fans og formatene og triksene som blir brukt i det domenet. Det innebærer at det er inkludert støtte for mange formater som du i andre situasjoner aldri kommer borti i det hele tatt.

 

Den andre viktige tingen er at CCCP er ffdshow pluss et par eksotiske ting. For de aller, aller fleste er bare en nyere build av ffdshow et mye mindre og bedre alternativ da du får 90% av støtten som dekker 99% av behovet for CCCP.

 

Er det noe som fortjener en artikkel på hw.no så er det ffdshow som i alle år har vært en enkel løsning på alle codec/format behov.

7514950[/snapback]

 

Jeg ser på en del anime, og brukte i utgangspunktet VLC, men gikk over til CCCP da jeg fant ut at MKV-filer og softsubs fungerte elendig på VLC.

 

P.S. CCCP = USSR med det krylliske alfabetet.

Lenke til kommentar

Bruker VLC, MPlayer, Zoomplayer, MPC osv :)

 

Er variabel kvalitet til alle. Liker best MPC med Zoomplayer på ein andreplass.

 

Stort er det FFDShow som blir brukt. Alt fungerer ganske bra der. VLC sliter litt med HD filmer.

 

Men noko som verkeleg plager meg er at HD-filmer blir mykje skarpare på den stasjonere enn på laptopen. Det virker som den stasjonere bearbeider bildet litt ekstra. Utan at eg har stilt inn noko spessielt på begge :/

Lenke til kommentar
Men noko som verkeleg plager meg er at HD-filmer blir mykje skarpare på den stasjonere enn på laptopen. Det virker som den stasjonere bearbeider bildet litt ekstra. Utan at eg har stilt inn noko spessielt på begge :/

7517175[/snapback]

Nvidia Purevideo på den stasjonære kanskje? Eller i alle fall bedre hw støtte for hd-materiale kan være grunnen

Lenke til kommentar
Men noko som verkeleg plager meg er at HD-filmer blir mykje skarpare på den stasjonere enn på laptopen. Det virker som den stasjonere bearbeider bildet litt ekstra. Utan at eg har stilt inn noko spessielt på begge :/

7517175[/snapback]

Nvidia Purevideo på den stasjonære kanskje? Eller i alle fall bedre hw støtte for hd-materiale kan være grunnen

7518116[/snapback]

Jo det stemmer, men den blir ikkje brukt til x264 encoda video meiner eg. Ser jo på eindel Prison Break og Heroes og då blir kvaliteten på den bærbare mykje meir grumsete enn på den stasjonere.

Lenke til kommentar

det mange ikke tenker på er at VLC ikke takler AC3 skikkelig. det gjør CCCP pakken. den er utviklet med hoved mål for å se på Anime der AC3 spor, HDTV oppløsning og underteksting har en stor andel av innhaldet.

 

kan sterkt anbefale CCCP til alle som streamer HDTV matriell fra Sat.tuner til PC fordi MPEG2 decoderen i VLC trenger mye mer CPU kraft enn CCCP. installerer du CCCP tar codecene i CCCP over for codecene i VLC og VLC blir enda bedre... har brukt CCCP siden 2003

 

Anbefalt av en Anime Junkie :ph34r:

Lenke til kommentar
Tviler på at CCCP "tar over" for codecene som er INNEBYGD i VLC.

7521142[/snapback]

Riktig, VLC driter i hva slags codecer du har på PCen din.. Faktisk, så sjekker den det ikke engang..

 

Hvis du vil spille av et format som VLC ikke støtter, og har codecen installert, så går det rett og slett ikke...

 

 

det mange ikke tenker på er at VLC ikke takler AC3 skikkelig. det gjør CCCP pakken

AC3, DTS og hva som helst fungerer helt glimrende i VLC :p (Eneste jeg har støtt borti som ikke fungerer er WMA PRO eller noe... (WMVHD filmer))

Endret av Vigilant
Lenke til kommentar
Istedenfor å slenge ut mye cash på en h264-decoder som gir liten/ingen ytelse-forbedring er det mye bedre å bare skifte fra .mov til .hdmov. Da rendres videon med Directshow istedenfor h264-filteret, og da klarer jeg lett 1280p. Samme filen med .mov-filendelse frøys maskinen min pga. for høye krav.

 

Så hvis jeg har Quicktime Alternative og Media Player Classic installert er det bare å endre endelsen fra .mov til .hdmov, så rendres det med Directshow i MPC, i stedet for med QT?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...