Gå til innhold

Den store Asus P5N32E-Sli (nforce 680i) Tråden


Vaio

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har nesten bare hørt crap om EVGA sitt 680i kort!

7535154[/snapback]

 

Kanskje fordi EVGA (og andre Nvidia referansedesign kort) kom først på markedet og derfor har solg mer?

 

Etter de diskusjonene jeg har sett så er det problemer (spesielt S-ATA datakorrupsjon/disk faller ut) knyttet til alle kort basert på 680i brikkesettet.

 

Nvidia påstår at de vet om problemer og at de skal kunne fikses.

 

Det rare er at det ser ut til å være helt tilfeldig hvilke kort som får problemer, så om man bytter til et annet helt identisk 680i hovedkort så er sannsynligheten stor for at feilen forsvinner.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Jeg vurderer og enten kjøpe dette kortet, eller versjonen med 650i (fordi den er billigere).

Det jeg lurer på er hvor bra lydutgangen funker?

Dette hovedkortet har bådet Dolby Digital Live! og DTS connect. -Kan du teste dette og gi en tilbakemelding (eller noen andre som har både ett slik eller Striker og en surround forsterker med digital inngang.

 

Og hvordan funker dette i Vista x86, Vista x64 og XP x64.

 

Om du gidder kan du jo lage denne tråden om til en slags "Den store ASUS P5N32E tråden", den første posten som var lagt inn var jo virkelig bra, med mange detaljer.

Endret av Kong Basse
Lenke til kommentar

Nå snakker ikke jeg om hvilket kort som kom først, eller hvem som selger best, OC-Freak, prater om stabiliteten til 680i kortene...

 

Og jeg kommer til å velge Asus Striker Extreme uansett hva folk her sier ;)

 

Ville heller kalt tråden "Den store 6xxi tråden" eller lignende!

Endret av Intern
Lenke til kommentar
Ville heller kalt tråden "Den store 6xxi tråden" eller lignende!

7536454[/snapback]

Greit nok, men det kommer nok over 100 6xxi kort etterhvert (680i, 650i, 6x0i kort med intern grafikk osv både fra typiske hovedkort produsenter og fra acer, hp, dell osv), sikkert også over 20 680i kort... Så ASUS 680i ville vært litt mer presist, men dette vil jo uasett komme an på om trådstarter (eller en annen) vil opprette en slik tråd.

Lenke til kommentar
Ville heller kalt tråden "Den store 6xxi tråden" eller lignende!

7536454[/snapback]

Greit nok, men det kommer nok over 100 6xxi kort etterhvert (680i, 650i, 6x0i kort med intern grafikk osv både fra typiske hovedkort produsenter og fra acer, hp, dell osv), sikkert også over 20 680i kort... Så ASUS 680i ville vært litt mer presist, men dette vil jo uasett komme an på om trådstarter (eller en annen) vil opprette en slik tråd.

7536631[/snapback]

 

Tråden er om kortet... Ikke om chipsettet..

Men takk for forslaget.

 

vaio ;)

Lenke til kommentar
Dette kortet ser ut som et meget bra valg, mulig jeg går for dette i stedet for å vente på 650i ultra.

 

Vaio: Jeg er også interessert i kvaliteten på lydutgangene på dette kortet. Har du tenkt å kjøpe en bedre kjøler enn boxed og blodklokke oppsettet litt, forresten? :)

7536840[/snapback]

 

Dessverre har jeg allerede X-fi, og er ikke så meget interresert å teste noen annet. Jeg skal ta bilder av lydkortet for deg, ok? :)

 

Boxed vifter er alt jeg har nå, jeg har en UH12 noctura hjemme.. Så viften blir skiftet ut ASAP.

 

Det er også mulighet å kjøpe en ekstra vifte for chipsettet, (originalen fra ASUS)

 

 

Vaio ;)

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Oppdatert igjen 12.19.2006

 

vaio ;)

7537480[/snapback]

Flott med bilder av lydkortet. Jeg visste faktisk ikke at dette var på ett datterkort. Kan noen andre komme med en kommentar ang DTS lyden eller event Dolby Digital Live lyd? Gjerne fra vanlige stereofilmer som avi/mpg, for å sjekke at det ikke er tidsforskjell o.l.

Lenke til kommentar
Vaio: Har du sjekket spenningsreguleringen på kortet? Undervolting i forhold til vcore satt i bios og evt spenningsfall ved load?

7540306[/snapback]

 

Sorry, jeg er ikke så "prof," men hvis du forklarer hvordan kan jeg nok poste noe frem..

 

Kan dette være noe?

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=123227..

 

Vaio ;)

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har nå kjøpt dette kortet. Hadde STORE problemer med det i starten, jeg kan ikke bruke begge minnebrikkene mine i den første minnekanalen, da var maskinen ustabil/eller rett og slett nektet å boote. I den bakre kanalen så fungerer det.

 

Har hatt èn shutdown så langt (ingen BSOD, alt slo seg bare av..). Det som bekymrer meg mest nå er at dette hovedkortet SYNGER. Maskinen lager merkelige lyder (piping, susing, knitrelyder, ...kvitrelyder :| ?) når den går fra et belastningsnivå til et annet (f.eks når man loader mellom testene i 3dmark, eller i spill generelt). Hadde et eVGA 680-kort i maskinen frem til i forrige uke, med akkurat samme kompoenter uten å oppleve noe ulyder, slik at jeg tror ikke det er PSU-en).

 

Usikker på om jeg skal sende det i retur eller ikke. Hvis jeg ikke kan bruke den første minnekanalen kan det jo tyde på at hovedkortet er delvis ødelagt..? Noen tips?

Endret av brsseb
Lenke til kommentar

Fikk det kortet i går, virker helt ok..

Bortsett fra kortets temperatur måler er helt på jordet, i følge den så min E6600 mellom 75-85grader varm, det med standard vifte, og null klokking overhode.. Alt standard, ikke snakk om at den er så varm, den føles jo ikke varm i det hele tatt heller.. Maks 50grader, umulig at det er så høyt hvert fall, allikevel sier BIOS at min E6600 er 75-85grader varm.. I starten skrudde hele kortet seg enkelt og greit av, fordi den mente at prosessoren liksom ble over 100grader på ca 25sek, det er jo helt umulig..

 

Bortsett fra det tullet der, så er jo kortet en drøm..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...