Gå til innhold

Den store Asus P5N32E-Sli (nforce 680i) Tråden


Vaio

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

andylove

 

da er det ikke så rart jeg ikke fant det :D

Begynte og lure hehe...

 

men jeg har ikke Googlet på det er ikke helt sikker på hva jeg skal Google på??

8209911[/snapback]

error loading operation system

jeg foreslår å google feilmeldingen med raptor i tillegg. Jeg har gjort et par søk, både med og uten raptor i søkestrengen. Det ga meg mange linker, men hvor brukbare de er kan det stilles spørsmålstegn ved.

 

Denne kan nok gi deg noen svar

Denne gir deg en god løsning

 

Lykke til! Husk å si ifra om dette fungerte godt for deg, slik at andre som oppsøker denne tråden med samme problem kan dra nytte av dine erfaringer.

Endret av andylove
Lenke til kommentar
Lurer på om jeg kansje har funnet en årsak på problemet

 

fant en link på et forum:

 

http://www.freepchelp.co.uk/forum/viewtopic.php?pid=338

 

de prater om "corrupted boot information" tydelig en feil som har oppstått under instalering, å at det lønner seg å Reinstalere OS på nytt.

8209980[/snapback]

 

Feilen ligger i at windows xp som default ikke takler store disker. Husker ikke størrelsen nøyaktig, men mener at alt over 130GB blir "borte". Videre skyldes feilen i at BIOS har en feil innstilling i henhold til oppsettet fra MS. Leser du posten min over, så tror jeg du finner svaret og løsningen ;)

Lenke til kommentar

Hei.

Bruker dere SP2/SP1/originalreleasen av XP?

Støtte for disker over 128GB kom i SP1 hvis jeg husker riktig.

Jeg kjører med 2 stk Raptor-disker i Raid 0 og det fungerer utmerket.

Test med "enable Raid" setting i BIOS og kjør med den ene disken i array og se hva som skjer da. Dere må inn med driver for nVidia-diskkontroller via diskett (F6 under installasjon), det var det jeg gjorde.

 

Lykke til.

Endret av Jan Tore M
Lenke til kommentar
Hei.

Bruker dere SP2/SP1/originalreleasen av XP?

Støtte for disker over 128GB kom i SP1 hvis jeg husker riktig.

Jeg kjører med 2 stk Raptor-disker i Raid 0 og det fungerer utmerket.

Test med "enable Raid" setting i BIOS og kjør med den ene disken i array og se hva som skjer da. Dere må inn med driver for nVidia-diskkontroller via diskett (F6 under installasjon), det var det jeg gjorde.

 

Lykke til.

8210264[/snapback]

 

Eller du kan ha en XP med integrert SP2, da er jo støtten for store disker på plass også. Og hvis man ikke har en "ekstra" raptor liggende i tilfellet RAID skulle være fristende, kan man fint kjøre uten RAID...

 

Og er du lei av å alltid måtte ha disketstasjonen tilgjengelig, bytt til Vista, så kan du installere OS, drivere til RAID osv rett fra en USB stick. Det tar deg ca 15 min... ;)

Lenke til kommentar
Instalerer ingen drivere før jeg er inne i Windows.

8210410[/snapback]

 

F6 når muligheten byr seg under installering, inn med floppy disk med nVidia-diskdriver .

Gi tilbakemelding hvordan det går, tipper det løser problemet ditt.

 

EDIT: Har driverfilene som du skal legge på diskett. Send en PM hvis du trenger de på epost. Er 2 sett, 1 for Raid og et for IDE-modus.

Endret av Jan Tore M
Lenke til kommentar

Jeg har hatt store overklokking problemer etter å ha flashet BIOS fra 0702 til 0902..

 

Har en Core 2 Duo E6600, og jeg har alltid kjørt på 1333MHz FBS, isteden for 1066MHz..

Unlinked, så minne holder seg på 533MHz..

Samt jeg setter VCore til 1.24V, fordi AUTO øker den til over 1.3V som resulterer i en forferdelig varm prosessor..

 

Når jeg nå gjør det samme etter flashing av BIOS, får jeg bluescreen etter å ha brukt PC-en et par minutter.. Setter jeg det tilbake til standard er alt greit, overklokket.. Bluescreen..

 

Vet noen hva som kan være problemet?

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Jeg hadde problemer med 0902, så jeg kjører 0602 akkurat nå og det går greit.

Vet ikke hva som kan være problemet ditt, du kan jo teste 0903 som er ute nå.

Vcore-settinger i de forskjellige BIOSene er ikke helt til å stole på, mulig at det er der problemet ditt er, får du lest av vcore i windows? Stemmer denne med BIOS-setting?

Hvis denne er for lav i forhold til hva din overklokk krever kan det forklare problemene.

 

BIOS-link:

ftp://ftp.asus.com/pub/ASUS/mb/socket775/P5N32-E%20SLI/

 

JT

Lenke til kommentar
Jeg hadde problemer med 0902, så jeg kjører 0602 akkurat nå og det går greit.

Vet ikke hva som kan være problemet ditt, du kan jo teste 0903 som er ute nå.

Vcore-settinger i de forskjellige BIOSene er ikke helt til å stole på, mulig at det er der problemet ditt er, får du lest av vcore i windows? Stemmer denne med BIOS-setting?

Hvis denne er for lav i forhold til hva din overklokk krever kan det forklare problemene.

 

BIOS-link:

ftp://ftp.asus.com/pub/ASUS/mb/socket775/P5N32-E%20SLI/

 

JT

8224764[/snapback]

0902 er jævla ustødig bios... sliter med feil heletiden... 0602 er kanskje "the choice." Men men men.. ser fremtil 0903

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...