Gå til innhold

Den store Asus P5N32E-Sli (nforce 680i) Tråden


Vaio

Anbefalte innlegg

OEM versjon kan du kun installere en gang uten å måtte ringe MS.

Du trenger ikke kjøpe ny lisens for OEM versjonen så lenge du ikke bytter HK. Bytter du HK, mister du lisensen din.

 

Retail versjon kan du gjøre så og si hva du vil med...

8285460[/snapback]

Du kan kjøpe oppgraderings versjonen, den kan du også gjøre hva du vil med.

Det koster fra ca 1600kr for en upgrade ultimate vista, bare se her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=708849&st=0

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
nå har jeg instalert xp på nytt, og får ikke satt opp SLI igjen.

bruksanvisningen stemmer ikke med det pc viser

8288839[/snapback]

 

De nyeste nvidia-driverne finner du på www.nvidia.com Jeg har akkurat samme kortet som deg. Det du må gjøre, er å laste ned nForce-driverne. Hvis du har Windows XP må du laste ned driverne herfra; http://www.nvidia.com/object/nforce_680i_w...intel_9.53.html

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar

KONFLIKT SOUNDMAX OG NVIDIA I XP

 

Jeg har et lite problem, og jeg har skjønt hva problemet er. Soundmax-kortet gjør at all fargen forsvinner på avspilling av filmer, så det blir køl svart og uten farger. Jeg nappet ut lydkortet og satte inn mitt gamle igjen, og vips virket det fint.

 

Litt irriterende, så jeg lastet ned nyeste lydkortdriverne, men neida, fortsatt noe galt. Jeg har alt de nyeste nvidia-driverne, så ikke noe å gjøre der.

 

Noen tips?

Lenke til kommentar

For de som måtte være interessert i å kjøre 4GB minne på dette kortet. Jeg kjører for øyeblikket dette oppsettet:

 

Prosessor: E6600

Skjermkort: EVGA 8800GTX

Minne: 4 stk. CRUCIAL DDR2 BallistiX PC6400 1024MB CL4 (BL12864AA804)

 

Ingen overklokking eller justering av spenninger. Minnet er imidlertid satt på manuell timing (4-4-4-12) i BIOS.

 

Jeg kjører 32bit Windows Vista, og har til nå ikke hatt noen problemer bortsett fra et par blåskjermer. Disse har oppstått pga. noe USB-greier i forbindelse med at jeg har skrudd på skjermen som inneholder en USB-hub med forskjellige dingser tilkoblet, så jeg tror dette er relatert til dårlige chipset-/USB-drivere enn systemstabilitet. Vista rapporterer om 3,3GB minne, og slik jeg forstår det blir resten av området brukt til å adressere bl.a. skjermkortminnet.

 

Det heftigste spillet jeg har kjørt til nå er C&C3. Dette har gått som smurt i 1600*1200 med "alt på maks", og spillet har aldri oppført seg merkelig. Jeg kjørte også en time med to instanser av memtest uten feilmelding.

 

Det er mulig systemet mitt ikke er stabilt, men i så fall vet ikke jeg om det.

Lenke til kommentar
Er det noen som sliter med at systemet ikke restarter seg slik det skal med dette kortet? Eller at systemet ikke kommer ut av sleep/hibernate modus?

7885878[/snapback]

 

Jeg! Jeg på til å trykke på reset knappen, irriterende! har du Vista?

7886028[/snapback]

Ja jeg har vista, men det funket fint på mitt forrige kort (ett Asus A8N-SLI)

7886041[/snapback]

 

Hei.

 

Jeg har også problemer med at pcen ikke restarter og at jeg må bruke powerknappen for å restarte pcen. Jeg har også hatt problemer med å laste inn manuelle innstillinger i BIOS (spesielt ved overklokking, An error occured, press f1 to load defaults) Men når jeg bruker AI Overclock i stedet for manuelle innstillinger fungerer hibernate/restart tilsynelatende som det skal. Dette får meg til å tenke på at det kanskje er problemer med BIOS og ikke driverne.

 

Jeg har forøvrig Vista.

 

Kan noen avkrefte/bekrefte?

Lenke til kommentar
noen så kan fortell meg forksjell på vanlig versjon og plussen.

vurder å kjøpt  det mb her og  gtx kort til

8303310[/snapback]

 

Hehehe.... det er så utrolig sleipt å markedsføre et klønete system med to forskjellige og samtidig dårligere chipset med potensielle kompatabilitetsproblemer som en "pluss"-utgave. Det burde het "P5N32E Minus" eller "P5N32 Light" eller "Lite" eller noe slikt. Ordet "Pluss" gir jo inntrykk av man får noe ekstra......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...