Gå til innhold

Noe galt med disc-driven til min Wii?

Thomaas

Anbefalte innlegg

Skrevet

Postet dette på et annet underforum, men poster det likegodt her også:

Jeg var en av de "heldige" som fikk kjøpt Wii på fredag, og en morsommere konsoll tror jeg aldri jeg har prøvd :) Spilte multiplayer til langt på natt i går, og alle vennene mine har lyst til å komme å prøve den :p

Men til saken. Når det ikke er noe spill inni konsollen, så hører jeg nesten ingen ting. Når jeg setter inn et spill derimot, begynner DVD-en å spinne og det kommer en jevn dur fra maskinen. Ikke så veldig forstyrrende, men i spill som Wii Sports f.eks. legger man merke til den, spesielt i tennis.

Skal det være slik?

Den "suser" på en måte. Men når jeg går inn i Shop Channel stopper spillet å spinne og maskinen lager ikke en lyd. Høres kanskje ekstremt ut, men har jeg rett til å få levere inn maskinen til Spaceworld (der jeg kjøpte den) pga. bråket, slik at de kan prøve å fikse det? Jeg har lenge lest at Wii skal bråke mindre enn Gamecube, og i løpet av 4 år har jeg ikke merket en eneste lyd fra cuben min (hvis man ser bort i fra "klikke" lydene som forekommer enkelte ganger), mens med Wii hører jeg det den første dagen :p

Og alle de som jeg har snakket med sier at de ikke hører noen ting mens de har spill inni. De eneste gangene konsollen lager lyd er når de enten setter inn/tar ut spill, eller går til Wii menyen.

Og duren jeg hører er ikke svak, men den er ikke spesielt høy heller, på en måte. Man legger merke til den for å si det slik.

:ermm:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Feilposta, denne skal under spørsmål og svar.

7465821[/snapback]

Hehe, tenkte meg det, men ville bare se om det var noen andre som svarte også. Er ikke alle som er innom Spørsmål og svar - Konsoll vettu ;)

min Wii lager kun lyd i ca 5 sekunder etter at jeg putter inn CD'n... etter det lager den ikke lyd i det hele tatt :)

Ikke engang hvis du skrur ned all lyden? Prøv å stille deg helt inntil konsollen. Hvis du ikke hører noe da er det vel min det er noe galt med.

Durer skikkelig når det er spill innsatt, og ikke bare i 5 sekunder, men helt inntil spillene slutter å spinne.

:hmm:

Skrevet (endret)
Har du lastet ned begge oppdateringene på nett?

7467360[/snapback]

Haha, pussig at du nevner det, for jeg gjorde dette for noen timer siden, og nå kommer det en konstant "knitre" lyd når jeg er inne i Wii-menyen, og når jeg skifter mellom kanalene :p

Blir nok en tur ned på Spaceworld ja tenker jeg.

EDIT: Har også prøvd å spille Gamecube spill, og da lager ikke disc-driven så mye som en lyd, med mindre man stiller seg helt inntil konsollen og lytter :ermm:

Endret av Thomaas
Skrevet

Vil tru det er naturlig at drevet lger litt lyd i og med at plata spinner rundt inni under lasting av spillet. Men dette er da ingenting å snakke om, for oss med 360 er dette ihvertfall rein salighet av ein annen dimensjon :p

Min Wii er er så å si lydfri, med eit maksimal lydnivå som er minimalt :wee:

Skrevet
Vil tru det er naturlig at drevet lger litt lyd i og med at plata spinner rundt inni under lasting av spillet. Men dette er da ingenting å snakke om, for oss med 360 er dette ihvertfall rein salighet av ein annen dimensjon :p

Min Wii er er så å si lydfri, med eit maksimal lydnivå som er minimalt :wee:

7467613[/snapback]

Akkurat. Det maksimale lydnivået er minimalt. Slik er det når jeg spiller Gamecube spill på den.

Men når det er et Wii spill som settes inn, begynner maskinen å dure relativt kraftig, og som jeg skrev, omtrent halvparten så mye som 360. Dette kan da ikke være normalt?

Skrevet

Min maskin gir fra seg en svak summing når jeg spiller, nærmere små vibrasjoner som forplanter seg i bordet og kan så vidt høres. Når jeg spiller eller harWii menyen oppe hører jeg den ikke, men om jeg legger godøret tilså hører jeg svake små vibrerings lyder fra maskinen. Koselyder for min del, legger ikke mye merke til den.

Skrevet (endret)

Ja konsollen lager litt lyd, men dette hører du ikke noe av hvis du ikke putter hode ditt helt inntil konsollen.

Som nevnt tidligere, de med xbox 360(meg) vil ikke tenke på dette, fordi wii er 1000 ganger stillere :p

Endret av Nitrius
Skrevet

Takk for svar alle sammen :)

Jaja, var det jeg var redd for, blir nok nødt til å levere den inn til reparasjon. Egentlig, så passer det veldig bra; tentamens-uke fra mandag av :p

Skrevet (endret)

Altså, hvis det funker å spille på maskinen, uten at noe sprenger eller ting stopper opp eller noe lignende så tror jeg ikke det er noe galt med maskinen din, kan hende det er bare du som er litt for sensitiv mot lyd vil jeg tro.

Endret av Nitrius

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...