Gå til innhold

Bra responstid på Wii kontrolleren?


evgeny

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Til hvilken grad styrer du egentlig ting? På wii sports f.eks, når du svinger med tennisracketen, er det forhåndsprogramerte bevegelser? slik at du bare vipper kontrollen litt, så slår personen? eller gjør personen tilnærmet lik beveglse som armen din?

7462614[/snapback]

Prøvde Wii Sports litt på Elkjøp i dag og personen gjør en tilnærmet lik bevegelse som armen.

Lenke til kommentar
Tennis er noe av det beste jeg har prøvd, ahh så gøy det er å spille med en annen person :D synes PC-Mii'ene kunne være litt bedre, men ellers ok. Du beveger deg svært fritt, du kan slå bra nøyaktig om du klarer.

7462647[/snapback]

Jepps, i begynnelsen var det litt "random" for min del. Men etter å ha tatt litt trening osv, lærer du teknikkene.. SYKT morsomt :D

Lenke til kommentar

Responstiden er svært bra. Den plukker opp langt flere signaler enn de man ser på skjermen uansett, og i de tilfellene hvor det noe lagging er det enten designvalg eller dårlig programmering. Her er et sitat fra "Iwata asks" om teknologien bak:

 

Takeda:Perhaps. This goes back a little bit, but before the Wii project began, I started to have doubts about what had become the current game standard of exchanging 60 signals per second. For example, if you put a camera on a car moving at high speed, and then try to reproduce the images taken by that camera at 60 frames per second, then the whole point of the car moving at high speed is lost. Now, I've also been interested in pointing devices for a while, but I've always thought that the tracking would be insufficient, and that the pointer would therefore not move as expected, if signals are only exchanged 60 times per second. Around that time, a sensor technology was released that could pick up 200 or 300 signals per second, and I felt that we should take a chance on it. I told Mr Ikeda that it would be worth a shot. This was the only thing I mentioned regarding the controller. In that sense, the union of the pointer and the sensor was very important.

200 til 300 signaler i sekundet burde være mer enn nok, ja.

Lenke til kommentar
Til hvilken grad styrer du egentlig ting? På wii sports f.eks, når du svinger med tennisracketen, er det forhåndsprogramerte bevegelser? slik at du bare vipper kontrollen litt, så slår personen? eller gjør personen tilnærmet lik beveglse som armen din?

7462614[/snapback]

 

Det kommer an på hvordan spillet er laget. På Tennis er det forhåndsdefinerte animasjoner, men det føles uansett riktig. I noen av de andre spillene beveger figuren seg som du beveger kontrollen.

Lenke til kommentar

Selv så synes jeg nok at Red Steel er det spillet som har dårligst responstid, du merker at det henger litt etter mye større grad en i f.eks menyen eller WiiSports. Om dette er fordi kodingen er dårlig, eller fordi maskinen ikke takler alt på en gang vet jeg ikke, men jeg må nok tippe på det førstnevnte...

 

Venter spent på Rayman som ble forsinket fra AbsoluttSpill slik at jeg kan sammenligne med et annet "ikke Nintendo"-spill!

Lenke til kommentar
Selv så synes jeg nok at Red Steel er det spillet som har dårligst responstid, du merker at det henger litt etter mye større grad en i f.eks menyen eller WiiSports. Om dette er fordi kodingen er dårlig, eller fordi maskinen ikke takler alt på en gang vet jeg ikke, men jeg må nok tippe på det førstnevnte...

 

Venter spent på Rayman som ble forsinket fra AbsoluttSpill slik at jeg kan sammenligne med et annet "ikke Nintendo"-spill!

7463708[/snapback]

Ingen problemer med skytespillene i Rayman, alt føltes veldig naturlig. Dessuten var man ofte for opptatt med å le til å merke detaljene i kontrollen.

Lenke til kommentar

Eg håpar og trur at Ubisoft ikkje utnytta kontrollen til det fulle når dei laga Red Steel, skal bli spanande å sjå korleis framtidige FPS-spel til Wii vil bli.

I kampsituasjoner kan det bli svært vanskelig å få en helt presis manøvrering av siktet, til tross for at det finnes flere innstillingsmuligheter for kameraet. Enkelte ganger går det helt i spinn, og du står på stedet hvil og kikker i taket mens du snurrer som en ballettdanser – den sikre død, selvsagt. Kontrollen er en av Red Steels svakheter, samtidig som det er spillets største styrke.
Lenke til kommentar
Venter spent på Rayman som ble forsinket fra AbsoluttSpill slik at jeg kan sammenligne med et annet "ikke Nintendo"-spill!

7463708[/snapback]

 

Har ikke testet Red Steel, men til Rayman må jeg si det funker meeeget bra. Dessuten meget bra spill :)

 

Faktisk så fungerer kontrollen bedre enn jeg hadde trodd på forhånd.

Lenke til kommentar
Eg håpar og trur at Ubisoft ikkje utnytta kontrollen til det fulle når dei laga Red Steel, skal bli spanande å sjå korleis framtidige FPS-spel til Wii vil bli.
I kampsituasjoner kan det bli svært vanskelig å få en helt presis manøvrering av siktet, til tross for at det finnes flere innstillingsmuligheter for kameraet. Enkelte ganger går det helt i spinn, og du står på stedet hvil og kikker i taket mens du snurrer som en ballettdanser – den sikre død, selvsagt. Kontrollen er en av Red Steels svakheter, samtidig som det er spillets største styrke.

7463895[/snapback]

Ingen spill "utnytter" noen som helst ordentlig ny kontroll til det fulle. Og når kontrollen er så radikalt forskjellig som Wiimoten tar det enda lenger tid å få utnyttet den. Jeg har sagt det før, og sier det igjen: Wii kommer til å få en haug med så dårlige spill som man ikke har sett siden tidlig i Playstation 1 sin levetid. Spill med totalødelagte kontrollsystemer.

 

Men.... det gjør absolutt ingenting, fordi man kommer til å få noen gullkorn også.

 

Red Steel har fått mye opp og ned kritikk, men alt i alt virker det som et overambisilst spill som ikke er helt ferdig, og mange av mine yndlingsspill er overambisiøse spill som ikke er helt ferdig, så jeg kommer nok til å anskaffe det. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...