Gå til innhold

Zelda TP - Forumets Hjelpetråd!


Oz370

Anbefalte innlegg

Boogieman,13/12-2006 : 18:07]Da er "The Legend of Zelda - Twilight Princess" rundet, og eventyret er over for min del.. :(

 

Playtime: ca 38,5timer

 

Slutten er fantastisk, gled dere.. :D

 

Så hvis noen lurer på noe i main storyline (var omtrent bare det jeg tok) så er det bare å spørre.. ^^

7493811[/snapback]

Dæven det var kjapt, brukte 45 timer her :)

Men eg har nå gjort nokon av sidequesta då. Og i tillegg så hadde eg 16 hjerter :p

PLuss eg satt og fiska i ein time eller 2 :p

7507479[/snapback]

 

Har nå sitti med det i nær 35 timer og er ferdig med 3 dungeons. Et stort Hyrule, masse å leke seg med samt fisking og riverrace har mye av "skylden" for det. Makan til spill skal du lete lenge etter, bare Oblivion som har klart å få meg til å vike fra mainquesten så grasalt.

 

Eks: Gå fra A til B, hvor A er på kysten og B er ved fjellene på andre siden. Greit, tralalala, hei, hva er det, og DET og DET! og DET!. Erm, 4 timer siden queststart og jeg er så vidt utenfor startbyen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg frustrerer litt før jeg skal inn i Death Mountain, har fått jernstøvlene, og når jeg kommer tilbake til landsbyen, er det en orc (eller hva de heter i Zelda) som kidnapper et av barna. Når jeg da skal ri etter de på Hyrulesletten, kommer disse #¤%##!! orcene på grisene sine og forstyrrer alt. Det er ingen problem å slå de av grisene sine, men de hopper jo på med én gang, og når de har ramlet av og går rundt omkring, klarer jeg ikke slå de med sverdet fra hesteryggen, og om jeg hopper av hesten for å drepe de, kommer en jævel på en gris og tar meg.

 

Har ikke forsøkt så mye, men dette har foreløpig høyest frustrasjonsfaktor.

 

Noen enkel måte å ta de på? Ser ut som det går an å jage grisene utfor et stup, er det dét som er cluet?

Endret av Z
Lenke til kommentar
Clue til Hyrule horsebattle:

 

1. Whip that horse

2. Finn stygging med Colin på staven.

3. Slå styggingen.

4. Repeter

 

De styggingene rundt deg kommer tilbake hele tiden, men når du har tatt den største av dem, han som har Colin i ermene, nok mange ganger, så endrer det seg.

7513190[/snapback]

 

Takk! Jeg prøvde det først, men klarte aldri å komme nær nok innpå han, så da konkluderte jeg med at jeg måtte ta hånd om bermen hans først så jeg uforstyrret kunne kakke han litt i hodet. Da prøver vi igjen!

 

EDIT: Hmmpf, så flaut, det var jo kjempeenkelt å ta han...

Endret av Z
Lenke til kommentar

Føler jeg starter å nå slutten, trist...

 

Alle Zeldaspillene skulle de gjort det vanskeligere. Ikke tenkende vanskeligere, men fiendene, de er ALT for lett... Ikke noe er vanskelig i spillene, så selv om det riktignok er et barnespill, så burde fiendene du møter være bedre. Bossene i TP hvertfall er svært lik, og et par bosser er de samme som på et av de tidligere zelda spillene, bare i litt annen variant(poe).

 

Master Sword tilbakemelding

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Ble litt skuffet over Master Sword, det er ikke så shiny som jeg håpet på, det var bare det samme sverdet som tree og det vanlige metallsverdet., men alle zeldaspillene er slik, trist når det slutter :|
Endret av Bruktbilen11
Lenke til kommentar

Litt off topic, men synes monstrene i TP er mer truende enn i andre Zelda spill. De tar mere liv, det er lett å ende opp død om du ikke revurderer taktikken og de krever litt for å drepes. F.eks i OoT var det jo dritlett å ta en Iron Knuckle, som skulle være noe av det vanskeligste i spillet av monster. Attack, jump back, repeat. Mista aldri noen liv på IK i ooT. Men i TP krever det at du bruker diverse taktikker for å overvinne selv monstrenen. Det liker jeg. Men det er min mening :)

 

Bossene er kanskje litt for enkle ja, men synes de er bra de jeg har møtt til nå, det at vær dungeon og har en form for mini boss er jo og morro.

 

Unnskyld off topic ...

Lenke til kommentar

Har ikke fullført spillet enda men så langt har den eneste utfordringen med tanke på fiender vært Cave of Ordeals. Startet med 60 bomber, ca 43 piler, 2 faries & 16 hjerter. Etter rommet med de 3 "Iron Knights" så hadde jeg bare ett halvt hjerte igjen. Den var en god følelse å snakke med spiriten i rommet etter de 3 "Iron Knights" for å finne ut at det var det siste rommet og hulen var klarert med 1/2 hjerte igjenn.

Lenke til kommentar

Brukte 37 timer + siste boss fight, og da tok jeg meg tid til å svanse litt rundt og gjøre diverse småquests. Omtrent som forventet lengde på spillet.

 

Bossene var lette, bortsett fra første boss hvor jeg knotet med kontrollen så var det vel kun siste kampen hvor jeg var i nærheten av å få deng.

 

Plukket med meg nok Poes underveis til å få første belønning, men gikk glipp av den siste hidden skill'en.

 

Cave of Ordeals, er det den i ørkenen? Reiste aldri tilbake dit etter at jeg fikk spinneren. Jaja, samme kan det være, nå er Wii'en solgt.

 

Lars

Lenke til kommentar

Heisann kara :)

 

Står en smule fast, er mulig jeg gjør noe mektig feil her, men står og stanger hue i veggen. Jeg er i Forest Temple, og har gjort alt, eneste som gjenstår er bossen. Men jeg får ikke tak i nøkkelen... :hrm:

Vet hvor den er, men aner ikke hvordan jeg får tak i den. Prøver å bruke boomerangen på de 4 pillarene, men det funker visst ikke... eller gjør jeg det feil? :ermm:

Lenke til kommentar
Hehe, jeg er imponert over dere folkens. Jeg er akkurat ute av første tempel og skal finne noe greier for midna, men hvor i helvete skal jeg??

7544940[/snapback]

 

Første tempel, finne noe for Midna, snakker du om Fused Shadows? Om du er ute av første tempel skal du i alle fall til Kakariko village og løfte twilightet derfra, for så å skal opp fjellet til Goron folket.

Lenke til kommentar
Hehe, jeg er imponert over dere folkens. Jeg er akkurat ute av første tempel og skal finne noe greier for midna, men hvor i helvete skal jeg??

7544940[/snapback]

 

Første tempel, finne noe for Midna, snakker du om Fused Shadows? Om du er ute av første tempel skal du i alle fall til Kakariko village og løfte twilightet derfra, for så å skal opp fjellet til Goron folket.

7549208[/snapback]

 

Ja, fused shadows var det! Kakiro village ja, ok. (Er det der jeg begynner spillet?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...