Gå til innhold

Den store MacWorld-konferansen


iMono

Anbefalte innlegg

"Hva?" tenker du sikkert når jeg, Windows-fanboyen, lager en tråd om MacWorld-messen som går av stabelen 8. januar. Ikke vær redd, det er bare jeg som er interessert i hva Apple er klar til å vise tre uker før Vistas lanseres.

 

Hva vil Apple gjøre for å sjokkere og interessere oss teknologi-fantaster. Får vi kanskje vite noe om Leopards "Top Secret" funksjonalitet?

 

Diskuter!

Endret av Dell_9200
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Følgende forslag er kun gjetting fra min side:

 

- iTV får antakeligvis ett nytt navn og lanseres.

itv.jpg

- Mange skriker etter iPhone

apple_iphone.jpg

- Lenge vært snakk om iPod med stor touch-skjerm

ipod2006.jpg

- Airport med video muligens

- Cinema skjermene bør få iSight syntes jeg.

- Core 2 Duo i Mac Mini.

- Vi får antakeligvis ett godt innblikk i Leopard

- Håper hardt at iChat vil støtte msn.

 

Kommer kanskje på mer etterhvert.

Lenke til kommentar
iPhone så deilig ut, sammen med iTV som er et sånn must get...

7413799[/snapback]

Men så er jo de bildene bare rykter. Apple har vel ikke gitt ut noen offisielle bilder enda? Eneste "beviset" man har på at Apple faktisk lager iPhone er diverse patentsøknader og trademarks.

7413821[/snapback]

 

Stemmer det, var bare ett eksempel fra min side. Som jeg sa bare ren gjetting.

Lenke til kommentar

iTV er jo så godt som lansert, da... De har jo sagt at den kommer i januar...

 

Jeg vil faktisk gjette på at Leopard kommer til å lanseres i januar. Apple har lenge sagt at de vil lansere det før Windows lanserer sin Vista for vanlige forbrukere, så nå er eneste mulighet...

 

Ny iPod, kanskje, og kanskje vi får litt innblikk i telefonens verden...

 

EDIT:

 

Når iPoden blei lansert blei den også spådd som en flopp. Ingen trodde at Apple som et dataselskap skulle kunne lykkes som musikkspillerprodusent. Og man ser jo hvordan det gikk med den...

 

Nei, jeg tror faktisk en evt iPhone vil bli en gedigen suksess, om så med en seig begynnelse. Apple er tross alt verdensmestre på markedsføring og design...

 

En evt. iPhone skal jeg skaffe meg om man får tak i den utenom noe bindingsgreier som begrenser seg til USA...

 

Cinema Display HD vil sannsynligvis aldri få iSight innebygd. Det er fordi skjermene er rettet mot proffmarkedet, og der er ikke webkamera topp prioritet

 

Som alltid før hver expo håper jeg på en relansering av Apple Newton! Knus PDA og PocketPC-markedet, sier jeg bare. Apple er tross alt veteraner på det punktet.

 

...en ny eMate, kanskje?

 

Også tror jeg at en AirPort basert på 802.11n-snittet vil komme, ettersom de nye MacBookene allerede har kortet innebygd...

Endret av Fidel_Castro
Lenke til kommentar
Cinema Display HD vil sannsynligvis aldri få iSight innebygd. Det er fordi skjermene er rettet mot proffmarkedet, og der er ikke webkamera topp prioritet

7414468[/snapback]

 

Jeg tror du tar feil. Proffmarkedet har ofte behov for videokonferanser som f.eks i iChat og nå som EU regler sier nei til eksternt iSight må Apple finne på noe annet, og jeg tror det blir innebygd i Cinema displayene.

 

edit: Amobil er overbevist om at iPhone kommer hvertfall.

Endret av Dassen
Lenke til kommentar

men det er kanskje og det at om man har apple produkter fra før, så vet man vel litt hva man kan forvente av brukervennlighet og design :) skal ikke nevne kvalitet, fordi min MBP har ikke akkurat vært så bra på det området, jeg har nok vært litt uheldig. først gikk laderen til helvete, så klikka den venstre vifta. men helhetsintrykket er veldig positivt. os x er helt nydelig, veldig stabilt. skal nok aldri mer ha pc regner jeg med. kan hende jeg skal ha en som "spill pc" om et år eller noe da..

Endret av Thomas_H
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Cinema Display HD vil sannsynligvis aldri få iSight innebygd. Det er fordi skjermene er rettet mot proffmarkedet, og der er ikke webkamera topp prioritet

7414468[/snapback]

 

Jeg tror du tar feil. Proffmarkedet har ofte behov for videokonferanser som f.eks i iChat og nå som EU regler sier nei til eksternt iSight må Apple finne på noe annet, og jeg tror det blir innebygd i Cinema displayene.

 

edit: Amobil er overbevist om at iPhone kommer hvertfall.

7414815[/snapback]

Grunnen til at EU sier nei til eksternt iSight er pga. at det er benyttet materialer som er i strid med RoHS i de nåværende iSight modellene... Alt Apple trenger å gjøre er å benytte andre materialer så er de på bane igjen...

 

EDIT: Forresten så tror jeg nok ikke Apple noen gang vi implementere MSN støtte i iChat (ikke håper jeg det heller, MSN er den desidert dårligste protokollen for chatting med blant annet for dårlig multiplatformstøtte)...

Endret av nitramdg
Lenke til kommentar
EDIT: Forresten så tror jeg nok ikke Apple noen gang vi implementere MSN støtte i iChat (ikke håper jeg det heller, MSN er den desidert dårligste protokollen for chatting med blant annet for dårlig multiplatformstøtte)...

7629044[/snapback]

Enig. Derimot håper jeg iChat får støtte for Speex som nå er en del av Jabber og som Google Talk har planer om å gå over til.

 

EDIT: Jeg er ganske sikker på at Apple kommer til å lansere Leopard og en underholdningspakke med oppdatert versjon av Front Row og iTV. Men en ny versjon av iPod Video tror jeg vi ikke får se.

iPhone tror jeg også det er god sjangs for at vi får se, ettersom det virket som Kevin Rose hadde god greie på hva han snakket om på Diggnation og angret bittert på at han hadde sakt det når han var med på net@nite uken etter. Alle patentsøknadene, bestillingsordnene og tradmarksøknadene (selv om det siste ble gjort for ganske lenge siden) er også en god indikasjon på at noe er på gang.

 

Men jeg tror det er lite trolig vi får se alle produktene i butikkene med en gang. Trolig gjør de som de gjorde med MacBook Pro i fjor å lansere den på Macworld, men vente noen månder før den kommer på Apple Store og i butikkene.

Endret av JonT
Lenke til kommentar

iPhone og iTV, ganske sikkert ja. Kevin angret som sagt bittert, + (!) Last ned nyeste episode av KFI Tech guy, fra 31. Desember 2006 så er det en som kjenner en god venn i apple som snakker om iPhone, annbefales! :)

 

Han sier bl.a. at det ikke blir en GSM telefon så vi vil nok ikke se den! :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...