Gå til innhold

Den store MacWorld-konferansen


iMono

Anbefalte innlegg

Hele poenget med iPhone er at den skal være brukervennelig, noe smartphones ikke er i dag.

7694423[/snapback]

Hvor har vi hørt den setningen før? På MacWorld-keynoten til Steve Jobs kanskje? Jeg vet ikke hva som er mest tungvint jeg, men jeg tør å innbille meg at man vil ha litt mer brukertilpassing med Symbian og Windows Mobile kontra "OSX".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+432
Microsoft Windows Mobile er noe søppel. Det er vel ikke noe mer å si om den saken. Tungvint, tregt og ikke minst ustabilt. :)

7697071[/snapback]

Søppel ja. Rart folk bruker det da. :hmm: Dessuten vil jo Windows Mobile få en stor oppdatering snart, kanskje i slutten av 2007, begynnelsen av 2008?

 

http://mac1.no/node/4312

:innocent:

7697413[/snapback]

Rart folk bruker det? Vi har ikke for mange alternativer tilgjengelige akkurat. Du kan si hva du vil, men er du ikke enig i at det er tungvidt, tregt og ustabilt så kan du egentlig bare gå tilbake til windows-forumet.

Lenke til kommentar
Rart folk bruker det? Vi har ikke for mange alternativer tilgjengelige akkurat. Du kan si hva du vil, men er du ikke enig i at det er tungvidt, tregt og ustabilt så kan du egentlig bare gå tilbake til windows-forumet.

7697700[/snapback]

Håper du var ironisk der. Du kan ikke diktere hva brukere skal mene. Beklager, men det var årets kommentar, og ikke på en god måte. :roll:

 

Men da kan du begynne. Hva er tungvint med Windows Mobile?

Lenke til kommentar

  • Minneproblemer - telefonen må restartast, ofte daglig
  • For å lukke eit program må du inn i "Task Manager", eller kva det valget heiter. CTRL+ALT+DEL-greia, iallfall. Trykker du på krysset i hjørnet lukker du vinduet - ikkje programmet!
  • Integreringa med OS X og Linux er heilt fråværande
  • UI-en er ekkel og lite navigerbar (subjektivt, men tipper mange er enig)

Lenke til kommentar

1. Det har ikke den Windows Mobile-telefonen jeg har prøvd, men skulle ikke forundre meg at dette kan skje når programvare- og maskinvareprodusenter er to firmaer.

2. Slik som i OSX?

3. Det er dumt. Her bør MS gjøre en bedre jobb, men det er vel for mye forlangt når de har så stor markedsandel.

4. Dette blir oppdatert begynnelsen av dette året. Det vil ligne mer på Windows Vista.

 

Ellers får vi håpe at dette treket fra Apple vil gi mer konkurranse i mobil/PDA-markedet, noe jeg tror det vil. Takk for et skikkelig svar Henrik.

Lenke til kommentar

Pøh... Fyr som heter Dell, har Windows og Office logo i avateren... Folk kaller meg Apple fanboy?! Hehe... Har prøvd disse Windows Mobile enhetene (faren min har en iPaq) og det som stort sett mangler er brukervenlighet og stabilitet. Hjelper ikke at man har mulighet for større bruker spesifiserte instillinger når det allerede er for tungvint å bruke.

 

EDIT: For å være mer spesifik, når jeg sier brukervenlighet mener jeg "hvor mange ganger må jeg trykke for å oppnå det jeg vil" samt hvor enkelt det er å forstå hvordan systemet fungerer. Dette går naturligvis mye på hvordan brukergrensesnittet er bygget opp og hvordan det fungerer.

Endret av nitramdg
Lenke til kommentar
2. Slik som i OSX?

7699848[/snapback]

 

Prøvd OSX?

Docken er kjekk.

7700142[/snapback]

Kjørt det i snart ett halvt år nå. :whistle:

 

@nitramdg; Logoen har jeg kun i forbindelse med lanseringen 30. januar. Hvem vet, kanskje jeg flekker opp en Leopard logo når det blir annonsert en utgivelsesdato... Hva har det med at jeg heter Dell_9200 noe med denne saken å gjøre? Utrolig hvor usaklig noen folk klarer å være.

Endret av Dell_9200
Lenke til kommentar

Dakar da... Mente absolutt ikke noe vondt med det, men det gir på en måte utrykk for at du er Windows fanboy by heart... I grunn var det hele ment som en litt sarkastisk spøk (derfor "hehe" etter setningen...)

 

EDIT: Forøvrig håper jeg at den oppgraderte versjonen av Windows Mobile som du snakker så varmt om blir en god en. Konkurranse gagner jo mest oss sluttbrukere :thumbup:

Endret av nitramdg
Lenke til kommentar

Her nitramdg, min neste avatar (etter 30. januar).

 

macosxyo6.jpg

 

Jeg vil bruke den helt fram til lanseringen av Leopard. Dette kun for å vise at jeg er interessert i teknologi jeg kan ha nytte av, og det trenger ikke være Microsoft. Har ennå ikke hatt råd til å prioritere en Mac ennå, men det kommer. Det var jo og først med Intel at det ble aktuelt for meg å kjøpe Mac.

Lenke til kommentar

  •  
  • Minneproblemer - telefonen må restartast, ofte daglig
     
  • For å lukke eit program må du inn i "Task Manager", eller kva det valget heiter. CTRL+ALT+DEL-greia, iallfall. Trykker du på krysset i hjørnet lukker du vinduet - ikkje programmet!
     
  • Integreringa med OS X og Linux er heilt fråværande
     
  • UI-en er ekkel og lite navigerbar (subjektivt, men tipper mange er enig)
     

7698122[/snapback]

Helt enig. Windows mobil er meget tungvint og lite bruker vennlig, det er ikke til å stikke under en stol. Synes også det rett og slett er for tregt. Har selv brukt 2 stykk Qtek, og menyene er meget tungvinte. Og jeg synes mye av plasseringene er ulogiske. Jeg selv har teknisk innsikt og har vært borti mange ulike telefoner, så jeg klarer greit å finne frem.

Men en kamerat av meg som er snekker og ikke har den tekniske innsiktet, har slitt med å sette seg inn i sin Qtek. Så her har Windows Mobil et stort skritt å gå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...