Gå til innhold

Den store øl-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fant ut det gitt ^^ Dette er for den ymse drikker ;)

 

Det hadde vært gøy om alle tok med slike tester! Da kunne man identifisért de beste merkene.,

Industripilsner er ofte veldig kjedelig og ligner veldig på hverandre.

 

Ta heller å gjør det med forskjellige sorter fra polet. Kan jo bli kult det.

Ta feks en runde med surøl, en med Pale Ale osv.

Endret av PatSharpX
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tok en pause fra juleshoppingen i går å satte meg på Brus, de hadde som forventet mye godt på tapp.

Blant annet denne, Jule Mælk fra 2016, en heftig milk stout fra To Øl på hele 15%.

F8RFMAL.jpg

 

De hadde to utgaver av den i tillegg. En som hadde ligget på Rom fat og en på Bourbon fat. 

Ble bare en av de på meg, begrenset hvor mye man bør drikke før middag på en søndag. 

Endret av PatSharpX
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Juleøl er generelt for mørkt, ikke noe for min smak. Holder meg til Budweiser her i gården, funker meget bra :) Eller en Peroni i ny og ne, er ikke å forakte!

Det du sier er at du egentlig foretrekker å drikke vann med alkohol? ;)

 

 

Nei det jeg sier er at smaken er ganske så delt, det hadde jo ikke tatt seg ut hvis jeg skulle latterliggjort at du liker mørkt øl som om det bare er idioter som gjør det. Den der med Bud og vann er forøvrig gammel, du kan bedre enn det ;)

Lenke til kommentar

 

 

Juleøl er generelt for mørkt, ikke noe for min smak. Holder meg til Budweiser her i gården, funker meget bra :) Eller en Peroni i ny og ne, er ikke å forakte!

Det du sier er at du egentlig foretrekker å drikke vann med alkohol? ;)

 

 

Nei det jeg sier er at smaken er ganske så delt, det hadde jo ikke tatt seg ut hvis jeg skulle latterliggjort at du liker mørkt øl som om det bare er idioter som gjør det. Den der med Bud og vann er forøvrig gammel, du kan bedre enn det ;)

 

Smaken er ganske delt, men det er bred enighet om at pilsner er en av de sortene som smaker minst.

Jeg syns i hvert fall det når det kommer til de to sortene du nevner.

Er det den tsjekkiske Budwiseren, eller den amerikanske bud du tenker på?  

Men tror du øl er to typer?

Juleøl og pilsner? 

Se på linken jeg postet ett innlegg over det du skrev.

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

Smaken er ganske delt, men det er bred enighet om at pilsner er en av de sortene som smaker minst.

 

 

 

Men tror du øl er to typer?

Juleøl og pilsner? 

Se på linken jeg postet ett innlegg over det du skrev.

 

 

Hehe, har smakt et utall forskjellige øltyper, sågar vært i Irland og drukket "kølsvart" øl. Er bare at dette ikke er favorittene mine.

Lenke til kommentar

 

Smaken er ganske delt, men det er bred enighet om at pilsner er en av de sortene som smaker minst.

 

 

 

Men tror du øl er to typer?

Juleøl og pilsner? 

Se på linken jeg postet ett innlegg over det du skrev.

 

 

Hehe, har smakt et utall forskjellige øltyper, sågar vært i Irland og drukket "kølsvart" øl. Er bare at dette ikke er favorittene mine.

 

Cream shout? 

Funker det, men heller ikke favoritten min. 

Bare syns det er rart å ha (cream) stout og pilsner som de eneste alternativene? 

Personlig kjøper jeg sjelden noen av de stilene, så lenge det ikke er imperial/dobbel stout.

 

Hva syns du om surøl og lambic feks? 

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

 

Dukket opp noen bucket list øl her hos meg igår

 

 

Trading, eller?

 

 

Jepp, men bare innenlands.

 

Traff på en som hadde vært i California uken før og hadde noe BCBS, PseuduSue og Pliny som har lurte på om andre ville bytte.

 

Delte begge med noen venner på tirsdag. BCBS var virkelig super, men var skuffet over Pliny. Det var en fantastisk west coast IPA, men preferansene mine har beveget seg mer mot juicy, milde NEIPA's. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet med Juleøl er at en kjøper en flaske og synes den er kjempegod, men når en skal kjøpe mer så er de for alltid utsolgt

Jepp. Det er teit. Nå selges jo juleølet allerede i slutten av oktober. Selv kjøper jeg inne det som virker interessant på slippdagen, smaker gjennom så fort som mulig slik at jeg vet hva som jeg har lyst på mer av. Ulempen er at man egentlig er litt lei av juleøl innen november er over.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...