Gå til innhold

Den store øl-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fat Tire Amber Ale

 

Noen som vet om Fat Tire amber ale laget av New belgium brewery er å få kjøpt i Norge?

 

Har ikke klart å finne det i Norge, men ser at Systembolaget selger det.

http://www.systembolaget.se/dryck/ol/new-belgium-fat-tire-8817615

 

Er det mulig å bestille fra Systembolaget til Norge, nærmere bestemt Bergen?

 

Takknemlig for alle svar.

Amber Ale er på mange måter et øl som er vanskelig å få skikkelig godt og det er antagelig derfor det ikke finnes mer av det enn det gjør, men jeg anbefaler deg å prøve en Lervig Hoppy Joe (dagligvare) som substitutt for det feite dekket. 

Kan ikke si noe om de er like, for jeg har ikke smakt Fat Tire, men jeg kan gå god for at Hoppy Joe er et godt øl.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hadde med meg et halvt brett med Fat Tire fra systembolaget sist av 25 liter totalt, forenkla fortolling ftw :-) Men har nok mye kortere vei til Sverige enn deg. Jeg har sett en del av utvalget til Great Brands på utesteder i Trondheim (Oskar Blues sine Dales Pale Ale og Ten Fidy bl.a.) så kanskje Fat Tire dukker opp etterhvert også? 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen som har smakt noe fra polslippet som var på fredag? Er så mye å ta av at det hadde vært interessant å høre erfaringer. Jeg venter fortsatt på bestillingen min, så kan oppdatere når jeg har fått smakt noe av det. Har bestilt Mikkeller Beer Geek Dessert, Dupont Avec les Bons Voeux, Buxton Extra Stout, Austmann Mørk Skog og De Molen Vuur & Vlam. 

Lenke til kommentar

Har smakt To Øl Dry Hopped Berliner Weisse og Buxton Far Skyline. Far Skyline var fin, To Øl synes jeg ikke noe særlig om, jeg syntes ikke humlingen passet inn i stilen. Jeg har bestilt en del andre også som jeg venter på. Jeg har hørt mye pent om Geriljagress, Nøgne Ø M.O.L.E og N.Ø Aurora Australis, så jeg er spent på dem.

Jeg synes heller ikke noe om humlet hvete, men jeg likte India Saison.

Lenke til kommentar

Austmann Mørk Skog kunne fint gått for å være en juleøl. Ganske søt med tydelig krydret smak. Interessant.

 

Beer Geek Dessert var ikke så søt som jeg hadde forventet (hadde forventet noe à la Evil Twin Imperial Dougnut Break om noen kjenner til den). Selvfølgelig sjokolade, kaffe, vanilje, men fin bitterhet og røstet malt i tillegg. Balansert og veldig god. 

Lenke til kommentar

 

Interessant tråd. Følte meg plutselig litt teit som sitter og drikker Isbjørn. Som jeg synes er godt. :p

Man drikker det man liker, men jeg anbefaler deg å smake alt det gode som finnes lett tilgjengelig der ute.

Gjerne en plass man kan kjøpe smaker, som feks 10cl i slengen. La smaksløkene bestemme.

 

Eller om du kan dra til Sverige som har billig spesialöl.

 

Ikveld har jeg smakt Oppigårds Single Hop, Brewdog Punk IPA på boks, og Oppigård Thurbo Dipa og sist Oppigårds Thurbo Stout.

 

Thurbo Stouten var klart best.., nest kommer Thurbo Dipa, Brewdog kjenner de fleste. Single hop var en helt grei lett lys sommeröl.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...