Gå til innhold

Riper i xbox360-spill, the classic.


Adriano

Anbefalte innlegg

En kompis av meg(nei det er ikke meg :p ) har etter utallige advarsler fra min side prestert å flytte konsollen mens spillene kjørte. Dette har ført til at han nå står med to oppripte spill som henholdsvis låser seg når man kommer til en viss plass og nekter å spille av i det hele tatt, jmfr. GoW of NFS: Carbon.

 

Spørsmålet er da som følger: Er det noen form for cd-cleaner/fikser som kan redde diskene? Har han noen mulighet til å ta kontakt med microsoft/forhandler for å få erstattet spillene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Erstatte spillene, nei. Det står man ikke skal flytte på xboxen mens en disc spinner i den, gjør man det bør man egentlig be om bråk.

 

Det finnes noen rense sett ja, mener elkjøp hadde noe sånt. Sikkert flere butikker av samme type som har ett eller annet.

 

Men neste gang han finner på den "flotte" ideen å flytte på xboxen, så minn han på hvordan han allerede har herpet to av spillene sine.

Lenke til kommentar
For å omformulere meg litt: Jeg vet det finnes rensesett, men noen som vet om disse faktisk klarer å redde en (semi-)havarert xbox360-disc?

7386923[/snapback]

Har aldri prøvd med et X360-spill, men yngstemann røsket ut PS2-en min fra TV-benken mens Dragon Quest satt i, hvorpå det ikke funket lenger. Prøvde dermed det rense- og reparasjonskitet man får kjøpt på Expert for rundt 400,-, og det ble egentlig bare mye verre. Har egentlig bare hatt suksess med noen få DVD-er...

Lenke til kommentar
Spørsmålet er da som følger: Er det noen form for cd-cleaner/fikser som kan redde diskene? Har han noen mulighet til å ta kontakt med microsoft/forhandler for å få erstattet spillene?

7386869[/snapback]

 

Har denne kameraten vurdert lobotomi?

 

Han klarte altså å, etter utallige advarsler fra deg, å ripe et flunkende nytt spill, for så å ripe enda et dyrt, nytt spill?

 

:hmm:

Lenke til kommentar
Joda, har kjeftet han opp så det holder for det, men er nok desverre ikke den smarteste kniven i skuffen så det går ikke alltid inn :whistle:

 

For å omformulere meg litt: Jeg vet det finnes rensesett, men noen som vet om disse faktisk klarer å redde en (semi-)havarert xbox360-disc?

7386923[/snapback]

Det har forbedret mine gamecube discer, den fikser sikkert diskene hans og med mindre ripene er så dype at de har laget merker i den delen der dataene er.

Lenke til kommentar

Jeg har nevnt dette også på en annen råd, en enkel og billig måte å fikse dette problemet på.

 

Ta en q-tips (bomull er et meget fint materiale) og "gnikk" hardt ut skrapene i plasten i dvd'platen. Er det svært dype riper vet jeg ikke om dette hjelper, og det hjelper garantert ikke dersom ripen går ned i metallet i dvd-platen. Men det fungerer meget godt for riper man får ved skubbing i xbox'en eller som box'en kan finne på å lage selv uten at den er blitt rørt.

 

Verdt et forsøk å prøve ihvertfall.

Det fungerer for meg, og jeg har gjort det på flere plater nå.

 

lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar
Har han noen mulighet til å ta kontakt med microsoft/forhandler for å få erstattet spillene?

7386869[/snapback]

 

Leste i en den andre konsoll-tråden om en med lignende problemer.

 

Microsoft fraskrev seg alt ansvar der, og generelt så gjorde de seg vanskelig.

 

Han fikk tips om å prøve å kontakte Pan Vision, ang. Gears of War som ser ut til å være nordisk distributør;

Telefon: 90 24 00 00

evt. www.panvision.com

 

Need for speed er Electronic Arts utgivelse, de pleier å være flinke på dette området:

 

Support Telefon 800 13 897 (Alle hverdager fra 13:00 -> 17:00)

 

Skader ikke å ringe å spørre, og kan være en god ide å fortelle om hvordan servicen var. :)

Lenke til kommentar
Tror det er noenlunde det som står i Åndsverksloven,  §53b.

7393567[/snapback]

 

"Bestemmelsene i denne paragraf gjelder ikke for datamaskinprogram."

...

7396714[/snapback]

 

Bestemmelsene i denne paragraf gjelder ikke for datamaskinprogram. Kongen kan fastsette at enkelte institusjoner innen abm-sektoren automatisk får avlevert nødvendig informasjon til at omgåelse av tekniske beskyttelsessystemer for lovlig eksemplarfremstilling, skal være mulig.

??

 

Prøv først Pan Vision, og EA Norge...

 

Hvis ikke det virker, ringer han bare til kongen, og truer med å bli republikaner dersom ikke han ordner opp.. :thumbup:

 

Piece of cake. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...