Gå til innhold

Hvor mange kommer? Elkjøp? (Nintendo Wii)


eikum

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ein RGB kabel er Komponent.

 

Red-Green-Blue.

Dei sender dei respektive fargane ned i koaksiale kablar. Analogt.

 

Men om du meiner RCA (kompositt) så er det ein raud, ein kvit (stereo-lyd) og ein gul (video). Desse er og analoge, men kan ikkje sende HD signal.

 

 

 

Og, PS! @ Sjokoladekake;

Min TV har berre ein komponent inngang ;)

Endret av dark by design
Lenke til kommentar
Ein RGB kabel er Komponent.

 

Red-Green-Blue.

Dei sender dei respektive fargane ned i koaksiale kablar. Analogt.

7383969[/snapback]

Har bare scart på tv-en min (CRT-sak), kan man koble RGB til den via et scart-adapter? Det følger jo alltid med slikt for rød/hvit/gul når man kjøper konsoll, men hva med RGB?

7384080[/snapback]

RGB er en scart i seg selv:

 

0332b1670fd6b15a7f2dffddfb2ae205.jpg

Lenke til kommentar
Eg brukar rgb i bilen min når eg er ute og rånar, eg diggar lyden og det gjer jente i baksete også :)

Ellers likar eg menn...

7384288[/snapback]

Haha... Not. :hrm: På min gode gamle Xbox har jeg en kabel som har en scart (med RGB) og så rød og hvit phono for lyd (i tillegg til optisk). Denne kabelen som Aylars viser gir jo ikke denne muligheten. Da må man enten kjøre lyd ut fra tv'en, ellers må man ha en lydutgang fra tv'en, og de er det jo ikke alltid så god kvalitet over...

Lenke til kommentar

Har akkurat bestilt KOMPONENT HD kabel fra Play-asia

Kosta 180 kr, så under 200kr grensa.

 

Denne kablen kommer vel ikke til norge i det hele tatt ved launch etter hva jeg har skjønt? et lite tips til de andre som også vil spille WII i HD.

 

Tiltross for at jeg sikkert ikke kommer til å få tak i noe wii til launch er det jo kjekt å ha, for jeg skal sikkert ha den engang :)

Lenke til kommentar
Ein RGB kabel er Komponent.

 

Red-Green-Blue.

Dei sender dei respektive fargane ned i koaksiale kablar. Analogt.

 

Men om du meiner RCA (kompositt) så er det ein raud, ein kvit (stereo-lyd) og ein gul (video). Desse er og analoge, men kan ikkje sende HD signal.

7383969[/snapback]

 

 

Tvilar på at du får omformar frå komponent (RGB) til scart. Scart nyttar seg av RCA (kompositt). Eg veit ikkje. Berre spekulerar. Er jo begge analoge signal, så burde jo la seg gjere.

7384101[/snapback]

 

 

SCART er navnet på selve tilkoblingen, den kan enten føre komposittsignaler (den gule som følger med i alle konsoller, eller RGB-signaler, som er et signal per farge (rød, grønn, blå) eller et S-video-signal. I tillegg til dette kan den føre lyd.

 

Komponent er tre kabler, der den ene fører lysstyrken (luminance, altså et sorthvittsignal) og to kanaler for fargeinformasjon. Tror kompoentkabler kan føre bildet på andre måter og men dette er visst den mest brukte metoden.

Endret av rulleguru
Lenke til kommentar
Eg brukar rgb i bilen min når eg er ute og rånar, eg diggar lyden og det gjer jente i baksete også :)

Ellers likar eg menn...

7384288[/snapback]

Haha... Not. :hrm: På min gode gamle Xbox har jeg en kabel som har en scart (med RGB) og så rød og hvit phono for lyd (i tillegg til optisk). Denne kabelen som Aylars viser gir jo ikke denne muligheten. Da må man enten kjøre lyd ut fra tv'en, ellers må man ha en lydutgang fra tv'en, og de er det jo ikke alltid så god kvalitet over...

7384387[/snapback]

 

Pokker.. sånt skjer når eg går i frå PCen min når eg er pålogga.

Det var ikkje eg som skreiv det der, berre så folket er klar over det :)

Lenke til kommentar
Eg brukar rgb i bilen min når eg er ute og rånar, eg diggar lyden og det gjer jente i baksete også :)

Ellers likar eg menn...

7384288[/snapback]

Haha... Not. :hrm: På min gode gamle Xbox har jeg en kabel som har en scart (med RGB) og så rød og hvit phono for lyd (i tillegg til optisk). Denne kabelen som Aylars viser gir jo ikke denne muligheten. Da må man enten kjøre lyd ut fra tv'en, ellers må man ha en lydutgang fra tv'en, og de er det jo ikke alltid så god kvalitet over...

7384387[/snapback]

 

Pokker.. sånt skjer når eg går i frå PCen min når eg er pålogga.

Det var ikkje eg som skreiv det der, berre så folket er klar over det :)

7386593[/snapback]

 

lol, ok.. må si jeg stussa litt på det inlegget der ;)

Lenke til kommentar
Eg brukar rgb i bilen min når eg er ute og rånar, eg diggar lyden og det gjer jente i baksete også :)

Ellers likar eg menn...

7384288[/snapback]

Haha... Not. :hrm: På min gode gamle Xbox har jeg en kabel som har en scart (med RGB) og så rød og hvit phono for lyd (i tillegg til optisk). Denne kabelen som Aylars viser gir jo ikke denne muligheten. Da må man enten kjøre lyd ut fra tv'en, ellers må man ha en lydutgang fra tv'en, og de er det jo ikke alltid så god kvalitet over...

7384387[/snapback]

 

Pokker.. sånt skjer når eg går i frå PCen min når eg er pålogga.

Det var ikkje eg som skreiv det der, berre så folket er klar over det :)

7386593[/snapback]

 

Hahahaha.. Må passe på PCen din litt :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...