Gå til innhold

Zelda: Twilight Princess, bør man ha spilt OoT?


Anbefalte innlegg

er noen av oss som (flau) ikke rakk å spille ferdig Ocarina of Time,

har hørt at Twilight Princess er en etterfølger av dette og vil derfor

helst ikke lese for mye om det for å unngå spoilers..

 

Kan dere som har spilt gjennom Ocarina of Time og samtidig

lest noe om historien i Twilight Princess si noe om dette,

bør vi finne fren OoT og bli ferdig med dette før vi angriper Twilight Princess?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Zelda spillene har vel egentlig en avsluttning i alle spillene, end of story når du har runda spillet. Om du dumper inn på et spill men ikke har spillet det forrige er det ingen problem. Du kunne f.eks spille Majoras Mask uten problemer, selv om det kom etter Ocarina of time.

 

Så har du ikke spillet OoT er det ingen krise, men anbefaler deg sterkt å gjennomføre OoT for det er et knall spill, noe av det beste som finnes den dag i dag av adventure action spill.

Lenke til kommentar
Jeg har aldri spilt zelda siden jeg var en PS-fanboy. Kommer det til å ha noe å si når jeg skal spille TP?

7346080[/snapback]

 

Dette har vi vel svart på alt.. Hvert Zelda-spill har egen start og slutt og egen story. Så nei du går ikke glipp av noe storymessig hvis du ikke har spilt de tidligere spillene. Spillene har så langt også hatt en fin læringskurve for nye spillere av serien. Regner med at TP ikke er noe unntak der.

Endret av Dinex
Lenke til kommentar
Jeg har aldri spilt zelda siden jeg var en PS-fanboy. Kommer det til å ha noe å si når jeg skal spille TP?

7346080[/snapback]

 

Du burde virkelig prøve og få tak i Wind waker og Collector's edition dersom Wii er din første Nintendo-konsoll.

Collector's edition inneholder Majoras mask, Ocarina of time og NES Zelda-spillene. Lite å si for historien i TP, men de er noen glimrende spill. :)

Endret av Bruskork
Lenke til kommentar
Jeg har aldri spilt zelda siden jeg var en PS-fanboy. Kommer det til å ha noe å si når jeg skal spille TP?

7346080[/snapback]

 

Du burde virkelig prøve og få tak i Wind waker og Collector's edition dersom Wii er din første Nintendo-konsoll.

Collector's edition inneholder Majoras mask, Ocarina of time og NES Zelda-spillene. Lite å si for historien i TP, men de er noen glimrende spill. :)

7346196[/snapback]

Blir vel mulig for meg å laste de ned og spille på Wii-en? :dribble:

Lenke til kommentar

Du kan jo iallefall sjekke ut denne videoen her for å få litt av bakgrunnshistorien til zelda. Mye kjekk informasjon som jeg ikke visste fra før.

 

Du burde virkelig prøve og få tak i Wind waker og Collector's edition dersom Wii er din første Nintendo-konsoll.

Collector's edition inneholder Majoras mask, Ocarina of time og NES Zelda-spillene. Lite å si for historien i TP, men de er noen glimrende spill.

 

Følger ikke med noen majoras mask på WW collector edition(iallefall ikke på min versjon) Man får med OOT og OOT:Master Quest.

 

Det var vel forøvrig også limited edition, så det blir sikkert vanskelig å få tak i nå. Men på ebay er vel alt mulig...

Endret av Gandalf the Grey
Lenke til kommentar
Du burde virkelig prøve og få tak i Wind waker og Collector's edition dersom Wii er din første Nintendo-konsoll.

Collector's edition inneholder Majoras mask, Ocarina of time og NES Zelda-spillene. Lite å si for historien i TP, men de er noen glimrende spill.

 

Følger ikke med noen majoras mask på WW collector edition(iallefall ikke på min versjon) Man får med OOT og OOT:Master Quest.

7346933[/snapback]

 

Jeg har både Collector's edition of WW bonus discen. Det er to forskjellige discer.

Collector's edition fulgte med i en GC Mario kart pakke for en tid tilbake. Men jeg fikk kjøpe CE for 100kr. :)

Lenke til kommentar
Jeg har aldri spilt zelda siden jeg var en PS-fanboy. Kommer det til å ha noe å si når jeg skal spille TP?

7346080[/snapback]

 

Er du en PS fanboy og prøver å spille Zelda så vil Link gi deg en smertefull død! :p

 

Neida, det er som mange andre sier. Kanskje du burde begynnt på Zelda OOT eller WW om du har muligheten.

Lenke til kommentar
Du burde virkelig prøve og få tak i Wind waker og Collector's edition dersom Wii er din første Nintendo-konsoll.

Collector's edition inneholder Majoras mask, Ocarina of time og NES Zelda-spillene. Lite å si for historien i TP, men de er noen glimrende spill.

 

Følger ikke med noen majoras mask på WW collector edition(iallefall ikke på min versjon) Man får med OOT og OOT:Master Quest.

7346933[/snapback]

 

Jeg har både Collector's edition of WW bonus discen. Det er to forskjellige discer.

Collector's edition fulgte med i en GC Mario kart pakke for en tid tilbake. Men jeg fikk kjøpe CE for 100kr. :)

7347005[/snapback]

 

Forstår ikke helt hva du mener her... utdyp?

 

Jeg sier ikke det ikke er to discer, jeg sier at Majoras Mask ikke er med på bonusdiscen.

 

WW Limited Edition består av to discer; Wind Waker discen og en bonus disc med OOT og OOT:Master Quest.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...