Gå til innhold

Kredittkort — Råd om valg og bruk!


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har jo et kort som gir deg bonus og reiseforsikring. Så lenge du flyr iløpet av et par år så er det jo ingen hensikt å ha et til?

Planen var å ha ulike kredittkort som gir ulike rabatter, og ikke koster noe i året (eller etabl.). Dvs. at jeg bare har de liggende, og drar de frem når jeg ønsker rabatter. I tillegg ville jeg ha et kredittkort som jeg kan erstatte med bankkortet, der jeg feks får 1% rabatt på alle kjøp.

Lenke til kommentar

Du får jo 1% med Norwegian kortet?

Det er bare i Norwegian-bonus. Sist jeg fløy med Norwegian var 3 år siden, og hadde jeg hatt opptjente bonuspoene ville jeg mistet dem, derfor er det litt ubrukelig egentlig.

 

Altså, du kan kun bruke dem på Norwegian reiser og tilleggsting når du flyr.

Endret av mannen123
Lenke til kommentar

Da får du jo eventuelt høre hva som skal til for å være kredittverdig for de andre kortene. Det er mulig de kan gi deg noen hint (jeg tipper at inntekten må være over en viss sum + ingen inkassogjeld... men jeg vet ikke). 

 

Ellers er ikke 1% allverdens. Jeg tar det fordi jeg får det, men det er ingen krise å miste heller, kanskje spesielt ikke når du har såpass lav inntekt og derfor sannsynligvis lavt forbruk også. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hva skal det bety?

Jeg mener, og ikke for å være frekk, at det er en grunn til at du ikke får innvilget kreditt over alt. Har du ikke skikkelig inntekt, har du ikke kapital til å betale tilbake på kredittkort.

 

Ja, skjønner at banker tenker slik. De ser vel heller ikke på formuen min, som jeg vil si er betydelig. Men skulle allikevel tro det var mulig å få en kredittgrense på feks 10k. Trenger vel ikke noe særlig mer en dette uansett, da jeg sjeldent overstiger 10k i forbruk på 1 mnd.

Lenke til kommentar

Dersom dere liker å handle på nett så har Komplett Bank nettopp lansert sitt kort.

 

Gir 3% på komplett.no, 2% på øvrig netthandel* og 1% på all annen handel.

 

Pengene kan overføres til konto.

 

Dersom man velger å bruke pengene på komplett.no så dobles bonusen. Altså dersom man har 800kr i oppsparte poeng kan man velge å bruke disse på komplett.no for å få en rabatt på 1600kr.

 

Ikke dårlig...

 

Bank Norwegian sitt kort er dog fremdeles best på reise for meg. Gratis kontantuttak i utland, reiseforsikring og rabatt på norwegianreiser.

Lenke til kommentar

YaBank har valgfri variabel rabatt innen én av fire bransjer hver måned.

Den siste tiden har det vært mulig å velge 2% på alle kjøp (opp til 25000).

 

Du får også BankAxept på kortet så det kan brukes også der hvor Mastercard/Visa ikke aksepteres.

Endret av freddyen
Lenke til kommentar

YaBank har valgfri variabel rabatt innen én av fire bransjer hver måned.

Den siste tiden har det vært mulig å velge 2% på alle kjøp (opp til 25000).

 

Du får også BankAxept på kortet så det kan brukes også der hvor Mastercard/Visa ikke aksepteres.

Takk, fikk meg et yA-kort. Riktignok bare 5k kreditt, men jeg setter bare inn ekstra penger på kortet, så jeg kan overstige kredittgrensa. Regner med at man får rabatt selv om man setter inn ekstra penger?

Lenke til kommentar

 

YaBank har valgfri variabel rabatt innen én av fire bransjer hver måned.

Den siste tiden har det vært mulig å velge 2% på alle kjøp (opp til 25000).

 

Du får også BankAxept på kortet så det kan brukes også der hvor Mastercard/Visa ikke aksepteres.

Takk, fikk meg et yA-kort. Riktignok bare 5k kreditt, men jeg setter bare inn ekstra penger på kortet, så jeg kan overstige kredittgrensa. Regner med at man får rabatt selv om man setter inn ekstra penger?

 

 

Jeg kan ikke se at det skal være et problem, men jeg har ikke forsøkt det selv, så du bør få det bekreftet hos yA Bank.

Lenke til kommentar

Cresco Car og Trumf Visa gir 1% rabatt på (nesten) alle kjøp.

 

Mulig det er blitt nevnt i tråden, men Trumf Visa blir devaluert nå etter nyttår og vil da kun gi 0,5% opptjening på kjøp som ikke er relatert til dagligvare. Man beholder 2% ved kjøp hos Norgesgruppen. Det innføres også årsavgift dersom kortet ikke benyttes innen en viss tid. Dette står det ikke noe om på nettsidene som jeg har sett, men fikk svar på dette hos DNB.

 

Forøvrig så lurer jeg på en ting jeg håper noen har erfaringer med. Er American Express et kort man stort sett får brukt rundtom? Må ha meg et nytt kort, og ettersom jeg er interessert i Eurobonus-opptjening, så står det mellom Mastercard og AmEx. Årsavgift er likegyldig siden dette dekkes av arbeidsgiver. Tips og erfaringer?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om du har Shell Mastercard vil man fremdeles ville kunne få 1% trumf bonus på alle kjøp. 

Etter nyttår utgår Trumf visa som standard kortet mitt og blir erstattet med Shell Mastercard.

 

Med mindre man har såpass høyt forbruk på AmEx at man får 20/30 poeng pr 100kr så vil nok Shell Mastercard være det beste med tanke på at du hos Trumf får 13.89 poeng pr 100kr.

Endret av magio
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...