Gå til innhold

Ventelo/Bluecom oppgraderer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kan jo godt være men jeg har snakket med fagfolk innen området og de sa det ikke var mulig med dagens teknologi og få for eks 20/20 linje over kobber. Det er riktig nok en stund siden jeg har snakket med de men ikke vet jeg. Jeg ville og mye heller hatt 10/10 enn 20/1. har selv 11/0.7 nå og hvis jeg hadde hatt samme upload som download hadde jeg vært utrolig fornøyd med linja. Spørs om noen ISP'er har lyst til å kjøre 10/10 hvis de har kapasitet til det, hvis det skjer så kommer det nok ikke med det første. Vi er jo "melke offere" her i Norge når det gjelder gammel teknologi.

 

tonna: Nå skal jeg ha bedre linje enn deg så ikke bestill du :p

Lenke til kommentar
Det kan jo godt være men jeg har snakket med fagfolk innen området og de sa det ikke var mulig med dagens teknologi og få for eks 20/20 linje over kobber. Det er riktig nok en stund siden jeg har snakket med de men ikke vet jeg. Jeg ville og mye heller hatt 10/10 enn 20/1. har selv 11/0.7 nå og hvis jeg hadde hatt samme upload som download hadde jeg vært utrolig fornøyd med linja. Spørs om noen ISP'er har lyst til å kjøre 10/10 hvis de har kapasitet til det, hvis det skjer så kommer det nok ikke med det første. Vi er jo "melke offere" her i Norge når det gjelder gammel teknologi.

 

tonna: Nå skal jeg ha bedre linje enn deg så ikke bestill du :p

7330280[/snapback]

 

Ja, det er jo greit nok, 20/20 er jo en god del mer båndbredde enn 20/1 som er det beste(?) man får nå. Men 10/10 hadde vært fint mulig å få til over kobber.

 

AtW

Lenke til kommentar

Søppelfirma.

 

Ting sluttet å virke, og etter en lang uke med frustrerende mailing og telefonering, endte det med at jeg måtte godta å bli nedgradert til en lavere hastighet, men fortsatt betale det samme... (venter på svar ang kompensasjon) Noe mer frustrerende enn å få en sms fra support, der de ber deg ringe 02333 skal du lete lenge etter. 25 minutter gj sn. svartid, med samme suppe-pop-musikken som ventelyd. Helvetes søppelfirma.

Lenke til kommentar

Jeg er fornøyd med ytelsen på Ventelo-linjen min, og hvor enkelt det er å bruke den, ingen passord eller noe.

 

 

MEN! Jeg kan fortelle historien om hvordan det gikk da jeg skulle flytte bredbåndet mitt i sommer.

 

I juni meldte jeg flytting til den nye leiligheten min (skulle flytte ut ca 15.juni, og flytte inn i den nye leiligheten 1. august), og fikk tilbakemelding om at dette var greit.

 

I august fikk jeg kontrabeskjed om at personen som hadde mottatt saken min var sykemeldt, og den var derfor ikke videreformidlet i det hele tatt.

 

Ventelo gadd ikke å hjelpe meg fremover i køen i det hele tatt, dermed endte jeg opp med å være uten internett i 6 uker fra 1. august, noe som tydeligvis var den vanlige ventetiden for flytting.. Utrolig svakt. Ikke har jeg fått tilbud om noen form for kompensasjon heller.

Endret av Ghadafi
Lenke til kommentar

De tjener ikke penger på å oppgradere tilbudet til folk som allerede har bindingstid, men kan trekke kunder med økt hastighet for nye kunder.

 

Sunn fornuft og logikk tilsier da at eksisterende kunder på kontrakt vil bli mindre prioritet en potensielle nye kunder.

 

Dette er ikke noe nytt og er en av problemene med isp bransjen generelt sett; de bryr seg utrolig mye mindre om deg, dine problemer og ditt kunderforhold ETTER du har skrevet under.

 

Kjappeste og enkleste måten for å få kundeservice fra eksisterende isp er å si opp i slutten av bindingstiden din, da springe de ned døren din med roser og sjokolade for å ungå at du klatrer ut av sengen dies.

Lenke til kommentar

Sist de "oppgraderte" ble jeg værende på gammel hastighet. De nye hastighetene var vistnokk en kampanje, og jeg måtte binde meg i nye 12 mnd får å få de nye hastighetene. :S

 

Og grunnen til at download er høyere enn upload på ADSL og ADSL2+ er at frekvensbåndet satt av til download er mye større en upload. På annex A er det 25.875 kHz -> 138 kHz for upload og 138 kHz –> 1104 kHz for download. (På 2+ går båndet helt opp til 2,2 MHz.)

 

Prøvde å finne noe på Annex B som vi bruker i norge, men fant ikke noe i farta. Den største forskjelen er at båndet starter lit lengere oppe for å gjøre plass for ISDN.

Lenke til kommentar

HAH, ler hjerterått over disse medlingene. Har enda ikke fått min oppgradering fra 2200 linja som jeg fremdeles betaler 449 for. Har ringt bort i mot daglig, og får beskjed om at det kommer, det kommer. Lengden til sentralen (faktisk lengde, ikke luftlinje) er på under 2km, så der er det nada å bortforklare seg på.

 

Hyggelig for de som faktisk får det, for resten blir det bare valgflesk.

Lenke til kommentar
HAH, ler hjerterått over disse medlingene. Har enda ikke fått min oppgradering fra 2200 linja som jeg fremdeles betaler 449 for. Har ringt bort i mot daglig, og får beskjed om at det kommer, det kommer. Lengden til sentralen (faktisk lengde, ikke luftlinje) er på under 2km, så der er det nada å bortforklare seg på.

 

Hyggelig for de som faktisk får det, for resten blir det bare valgflesk.

7332053[/snapback]

Jaja, bluecom her. 2200Mbps linje, og hastigheten ligger på rundt 500Kbps... (er dog svært ustabilt, og ligger nok akkurat nå nede på 2-300Kbps elns)

 

74meter ifra sentralen. (kabellengde)

:roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...