Gå til innhold

Ventelo/Bluecom oppgraderer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fra 4100/448 til 6000/600. Klager ikke. :)

 

Min linje fra Bluecom har forøvrig vært relativt stabil. Har hendt de har tatt ned linja for vedlikehold av og til men er ikke noe ille syntes jeg.

 

Jeg tror det er viktig å poengtere at det ikke alltid er selve leverandørens skyld for at linjen går ned. Det kan være mange andre faktorer - hvor er sentralen din i forhold til deg? Hva er linjelengde? Er det gamle kabler som går fra huset til sentralen? Slike ting.

7337690[/snapback]

jaja, seff. de kan ikke spå alt som skjer, og feil kan forekomme.

Men BlueCom sier da heller ikke ifra.

 

Satt med en eksamensoppgave hjemme i våres, og plutseig ble nettet borte.

Ringte Bluecom, og fikk beskjed om at linja var nede, pga noe vedlikehold i sentralen...

Det må da i det minsta gå ann å sende en e-post elns om at de oppgraderer sentralen?

 

Har noen som bor i nærheten, som har NGT, de fikk jo mail, og post og alt mulig beskjed før de tok ned linja deres.

 

Jeg er ikke den som blir fort sur i tlf, men akkurat da, og mist i eksamensoppgava, så ble jeg ganske sint, selv om det ikke var hennes feil da, men men...

 

Litt OT :p :

En kollega hadde noen problemer med nettet til Telenor, han hadde blit lovt noe gang på gang. så han ringte opp, og pratet med en dud, og han sa at de skulle få årna det innen et par dager elns, så spure min kollega om hvorfor han sa det nå å, siden han hadde sagt det hele veien, og om han jaug for folk på tlf.

Han fikk som svar at de pleide å ljuge til kunden...

Da sier kollegaen min, enten så fikser dere dette nå, ellers så sender jeg denne telefonsamtalen til TV2.

 

Så ta opp samtaler, og tru de med å sende de til tv elns, så da går det unna :p

Lenke til kommentar
Ventelo/Bluecom informerer i dag om økte opp- og nedlastningshastigheter for nye og eksisterende kunder.

 

Les mer

7329370[/snapback]

Dette er en sannhet med ultrastore modifikasjoner. Har etter samtale med Bluecom fått vite at ingen vil vite hva de får tilbudt av økt linjekapasitet før de ha fått direkte beskjed fra dem. I prinsippet kan det bety ingen endring for enkelte kunder. Lukter jeg at ett brudd på markedsføringsloven?

Lenke til kommentar
Akkurat ferdig med en lengre samtale med Ventelo/Bluecom der de kunne fastslå at gamle kunder måtte registrere seg på nytt. Samt at jeg med min linjehastighet på 6mb/640kb ikke kunne få noe mere, da sentral/linje ikke klarte å levere. SVADA, hadde

Catch med 9mbit-900kb.  Dønn stabil linje, med meget lav ping. De gikk over til Ventelo/Bluecom å etter det, har hastighet sunket, nesten aldri opp til 6mbits. Å opphastigheten er ett kapitell for seg selv!

Kan ikke si meg annet enn meget skuffet av dette selskapet!

Stor propaganda om økte hastigheter, senkte priser. Men ikke til oss som bor 500m fra sentalen i kabelstrekk, samt at det er veldig få som er tilkoblet.

7334805[/snapback]

Jeg har fått samme leksa som det du har fått. Jeg har 3200/640 og har fått vite at de ikke kan tyne mer ut av kabelen på den avstanden som jeg har. Avstanden er ~1000 meter.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Noen som har noe nytt å komme med her da? Eller ble konklusjonen at sitter man på gammel linje så sitter man på gammel linje og kan drømme langt etter ny hastighet?

 

Jeg har i hvertfall ikke sett mailen de sa de skulle sende til alle kunder ang. automatisk oppgradering av linja. De sa om KORT tid skulle vi bli informert og det var 22. nov. 06

 

SCREW VENTELO :thumbdown:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

jeg sendte mail om når oppgradering ville skje og fikk et fint svar at det skulle skje iløpe av 1 kvartal 2007, jeg ville aldri ha droppet bc til telenor etter jeg har sett de routingene telenor har hatt i det siste, selv om det kan være noe trøbbel med bc så synes jeg de har veldig bra routing, iforhold til en DEL mange andre isper.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...
Gjest Slettet+56132
noen som har blitt oppgradert?

Har fortsatt samme hastighet her...burde begynne å skje noe snar...er jo snart 2 kvartal nå...

8121737[/snapback]

Ingenting har skjedd her. :hm:

Lenke til kommentar

Nå driter jeg i når ventelo får ut fingern for etter en mail fra nextgentel som kunne gi meg et sted mellom 10000 og 12000 Kbps til 469,- så kan ventelo bare gå og røyke **** for min del. Siden de ikke har fått gjort noe med hastigheten betaler jeg tross alt 399,- for 3200/640. MEN nå er det ikke stort lenger de skal få penger av meg

 

Nextgentel here I come :D

 

Jaja kundeservicen til ngt får ikke mye skryt, men jeg hadde telenor adsl før jeg byttet til ngt. Og ngt hadde ikke bra rykte da heller, men de var 1000% bedre enn teleh*r. Satt timevis i kø hos telenor for å ikke få hjelp, men etter en liten time i kø hos ngt var problemet løst :D

Lenke til kommentar

Et lite tips..

Ventelo kommer til å oppgradere linjene til kundene, men fått høre at siden dette er et stort prosjekt, så for å unngå problemer så tok dette litt tid.

Rutinene til Ventelo var da at ringte du inn og spurte om å bli oppgradert så kunne de ordne det med en gang selv om denne oppgraderingen skulle finne sted i fremtiden.

 

Lå du på dems infrastruktur kunne dette skje på dagen, men ligger du på telenors så kom det til å gå 1 til 2 uker, alt ettersom.

 

Send meg en pm for ytterligere opplysninger. ;)

Lenke til kommentar
Nå driter jeg i når ventelo får ut fingern for etter en mail fra nextgentel som kunne gi meg et sted mellom 10000 og 12000 Kbps til 469,- så kan ventelo bare gå og røyke **** for min del. Siden de ikke har fått gjort noe med hastigheten betaler jeg tross alt 399,- for 3200/640. MEN nå er det ikke stort lenger de skal få penger av meg

 

Nextgentel here I come :D

 

Jaja kundeservicen til ngt får ikke mye skryt,  men jeg hadde telenor adsl før jeg byttet til ngt. Og ngt hadde ikke bra rykte da heller, men de var 1000% bedre enn teleh*r. Satt timevis i kø hos telenor for å ikke få hjelp, men etter en liten time i kø hos ngt var problemet løst :D

8136852[/snapback]

Bare så synd at NGT kan være så sleipe å plutselig begrense linjene til for eksempel NrK. Ikke for det, de får raskt gjort noe med det når mediene omtaler det...

Lenke til kommentar

god nyhet til VenteloBluecom-kunder. Kontaktet kundeservice igår, via e-post, og fikk idag epost

I forbindelse med den automatiske hastighetsoppgraderingen vi skulle ha gjennomført i første kvartal av 2007, er denne blitt utsatt til andre kvartal grunnet systemsynkronisering.

 

Vi kan derimot oppgradere kunder manuelt for kunder som ønsker dette gjennomført tidligere, om dette er mulig.

Dette gjøres via vårt kundesenter, telefon eller mail, eller via vår kundeportal MyZone (https://myzone.ventelo.no)

 

Jeg har lagt inn en sak på oppgradering til vår leveranse-avdeling på din ADSL-linje.

Den nye hastigheten din, vil være operativ etter 1-2 uker etter bestilling.

 

Har du spørsmål, kan du kontakte vårt kundesenter på telefon 03 222

 

Ønsker deg en fin dag videre!

 

så det er bare å oppgradere :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
god nyhet til VenteloBluecom-kunder. Kontaktet kundeservice igår, via e-post, og fikk idag epost
I forbindelse med den automatiske hastighetsoppgraderingen vi skulle ha gjennomført i første kvartal av 2007, er denne blitt utsatt til andre kvartal grunnet systemsynkronisering.

 

Vi kan derimot oppgradere kunder manuelt for kunder som ønsker dette gjennomført tidligere, om dette er mulig.

Dette gjøres via vårt kundesenter, telefon eller mail, eller via vår kundeportal MyZone (https://myzone.ventelo.no)

 

Jeg har lagt inn en sak på oppgradering til vår leveranse-avdeling på din ADSL-linje.

Den nye hastigheten din, vil være operativ etter 1-2 uker etter bestilling.

 

Har du spørsmål, kan du kontakte vårt kundesenter på telefon 03 222

 

Ønsker deg en fin dag videre!

 

så det er bare å oppgradere :)

8191486[/snapback]

 

Ringte de men da fikk jeg beskjed om at jeg måtte binde meg for nye 12 måneder... Stemmer det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...