oby Skrevet 23. august 2007 Skrevet 23. august 2007 Jeg vil helst at microplex innser at det er 5 års reklamasjonsrett på strømforsyninger før jeg sender den inn. Sist mail jeg fikk av dem i dag var at dem kunne se på den, og hvis dem fant noen feil kunne jeg få en ny til redusert pris. Hvis dem finner noe galt med strømforsyningen min vil jeg at dem skal reparere den eller erstatte den kostnadsfritt. Det er jo det jeg mener at jeg har krav på her, og jeg er ikke alene om å mene det.
stich_it Skrevet 23. august 2007 Skrevet 23. august 2007 Er det noen spesiell grunn til at du ikke ønsker å sende den inn så de kan få undersøkt den? 9343507[/snapback] de nekter å vedkjenne seg 5 års reklamasjon på den. vel iallefall sånn som jeg har forstått det.
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 24. august 2007 Skrevet 24. august 2007 Jeg vil helst at microplex innser at det er 5 års reklamasjonsrett på strømforsyninger før jeg sender den inn. Sist mail jeg fikk av dem i dag var at dem kunne se på den, og hvis dem fant noen feil kunne jeg få en ny til redusert pris. Hvis dem finner noe galt med strømforsyningen min vil jeg at dem skal reparere den eller erstatte den kostnadsfritt. Det er jo det jeg mener at jeg har krav på her, og jeg er ikke alene om å mene det. 9344099[/snapback] Stå fast på dette, og ta gjerne kontakt med forbrukermyndighetene eller en jurist.
BigJackW Skrevet 24. august 2007 Skrevet 24. august 2007 Hei Har nettopp fått min Samsung SyncMaster 245B. Ser at det er en del dype striper på venstre side på skjermen. Hvilke rettigheter har jeg ? Kan jeg kreve en del av kjøpesummen tilbake ? Må jeg sende skjermen tilbake i d hele tatt for å få noe reklamasjon ? Takker for svar
BumperSticker Skrevet 24. august 2007 Skrevet 24. august 2007 har du kjøpt over nettbutikk? da får du kontakte butikken og si at du sender den tilbake og at du vil ha ny. Hvilken fraktmetode var det i så fall?
BigJackW Skrevet 24. august 2007 Skrevet 24. august 2007 Kjøpte på komplett. Ble sendt som postens servicepakke. Det er ingen skader på ekse eller noe. Men likevell er det skade på skjermen :S
BumperSticker Skrevet 24. august 2007 Skrevet 24. august 2007 (endret) da må du kontakte dem. Får du en vare som er skadet, så skal du selvfølgelig få byttet den. Men du må si ifra så snart som mulig (vet ikke helt doa reglene for TV). Høres ut som om det er en produktskade, og ikke posten sin feil. edit: http://www.komplett.no/k/k.asp?action=custserv&topic=errdam der står det visst 10 dager. Endret 24. august 2007 av heidundrades
klilleng Skrevet 24. august 2007 Skrevet 24. august 2007 Har nettopp fått min Samsung SyncMaster 245B. Ser at det er en del dype striper på venstre side på skjermen.Hvilke rettigheter har jeg ? Kan jeg kreve en del av kjøpesummen tilbake ? Må jeg sende skjermen tilbake i d hele tatt for å få noe reklamasjon ? 9351311[/snapback] Flere muligheter: - Bruke angreretten. Frist på 14 dager fra mottatt vare. Du får kjøpesummen refundert, men må dekke retur selv. - Reklamasjon. Du må kontakte komplett og opplyse om feilen. Du må sannsynligvis returnere skjermen først, og så få en ny tilbake. Alle fraktkostnader skal dekkes av Komplett. Alternativt kan du kreve prisavslag, men det spørs om du vil ha en skjerm med striper i? Det er heller ikke umulig at Samsung har en spesialservice på slike ting som dette. Hør med Komplett.
Gjest Slettet+891234 Skrevet 24. august 2007 Skrevet 24. august 2007 Infocare er ganske greie å ha med å gjøre; da jeg opplevde problemer med min Samsung-skjerm innkjøpt på Komplett, sendte de ny og bedre skjerm til meg før jeg måtte sende min gamle tilbake. Men du kan selvsagt velge å forholde deg utelukkende til komplett.
havfal Skrevet 27. august 2007 Skrevet 27. august 2007 Det er veldig enkel grunn til at det er gått så lang tid: sommerferien. Jobber i bransjen selv, og vi har hatt svært lange ventetider på de telefonene vi har sendt til sørvis. Minst fem uker inne hos Nokia sitt hovedverksted i Norge. Dette begynner å gi seg, men når jeg ser den datoen du sendte den inn på var i slutten av juli faller du desverre inn under denne enorme køen. Et av Nokia sine store verksteder er jo lagt ned for ikke lenge siden og det som er igjen er underbemannet.
Caze Skrevet 27. august 2007 Skrevet 27. august 2007 Kjøpte et skjermkort på Komplett i forrige uke, og denne uken er det en del av "Ukens tilbud" og er dermed 300,- billigere enn da jeg kjøpte det for noen få dager siden. Jeg mener å huske noe med at man har en viss rettighet til å få refundert mellomlegget i slike tilfeller... Husker jeg helt feil da? Vet at jeg kan bruke angreretten og bare kjøpe kortet en gang til men, det er jo litt tungvindt.
hean Skrevet 27. august 2007 Skrevet 27. august 2007 Kjøpte et skjermkort på Komplett i forrige uke, og denne uken er det en del av "Ukens tilbud" og er dermed 300,- billigere enn da jeg kjøpte det for noen få dager siden. Jeg mener å huske noe med at man har en viss rettighet til å få refundert mellomlegget i slike tilfeller... Husker jeg helt feil da? Vet at jeg kan bruke angreretten og bare kjøpe kortet en gang til men, det er jo litt tungvindt. 9368272[/snapback] Snakk med komplett du
TEE Skrevet 27. august 2007 Skrevet 27. august 2007 Det er veldig enkel grunn til at det er gått så lang tid: sommerferien.Jobber i bransjen selv, og vi har hatt svært lange ventetider på de telefonene vi har sendt til sørvis. Minst fem uker inne hos Nokia sitt hovedverksted i Norge. Dette begynner å gi seg, men når jeg ser den datoen du sendte den inn på var i slutten av juli faller du desverre inn under denne enorme køen. Et av Nokia sine store verksteder er jo lagt ned for ikke lenge siden og det som er igjen er underbemannet. 9368197[/snapback] Det er jo synd for Nokia og butikkene, men faktisk ikke noe kunden trenger å bry seg om. Butikkene som tar imot reklamasjonen er også ansvarlige for at avhjelp skjer innen rimelig tid. Dersom det ikke skjer, er det butikkens ansvar å rydde opp overfor kunden. Så får butikken krangle med Nokia om kreditering i etterkant.
Christian86 Skrevet 27. august 2007 Skrevet 27. august 2007 Kjøpte et skjermkort på Komplett i forrige uke, og denne uken er det en del av "Ukens tilbud" og er dermed 300,- billigere enn da jeg kjøpte det for noen få dager siden. Jeg mener å huske noe med at man har en viss rettighet til å få refundert mellomlegget i slike tilfeller... Husker jeg helt feil da? Vet at jeg kan bruke angreretten og bare kjøpe kortet en gang til men, det er jo litt tungvindt. 9368272[/snapback] Det eksisterer ikke noe slik rett nei. Du kan som nevnt ovenfor prate med Komplett.
phax Skrevet 27. august 2007 Skrevet 27. august 2007 bruk angrefrist og bestill kortet på nytt hvis ikke.. Men nå er jo 300,- ikke akkurat en sum jeg hadde giddet og tenke så mye over.
Caze Skrevet 27. august 2007 Skrevet 27. august 2007 Ikke når man henter og leverer selv. Jeg bor rett i nærheten av Komplett.
V-by Skrevet 27. august 2007 Skrevet 27. august 2007 Du har ikke noen rettigheter. Du kan muligens benytte deg av angreretten. Men hvis prisen på en vare går ned rett etter du har kjøpt den, så har det skjedd etter at du har kjøpt den. Kjøpte meg nytt skjermkort i vinter. Når jeg hadde hatt det i 2 uker ca, så gikk prisen i nettbutikken ned. Så du er ikke alene. Surt, ja. Men sånn er det bare.
BumperSticker Skrevet 27. august 2007 Skrevet 27. august 2007 Ikke når man henter og leverer selv. Jeg bor rett i nærheten av Komplett. 9368862[/snapback] Angreretten faller vel fra når du velger å hente varen istedenfor at den skal sendes?
lupah Skrevet 27. august 2007 Skrevet 27. august 2007 Om du har mulighet til det ville jeg benytta meg av angreretten.
Anbefalte innlegg