Gå til innhold

Bedre formidling av reglene ang. gjesteposting


Anbefalte innlegg

@Neppe: Vet ikke hvilke poster du sikter til, men noe som ikke er sensitivt for deg kan være det for andre.

8413794[/snapback]

Ta en titt. Du finner nok mye som ikke er sensitivt. Det er mange svar og råd (Ikke nødvendigvis dårlige) som ikke er sensitivt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syns også det har blitt verre. Noe mer tråder som postes som gjest, men det er mer av dem som gjesteposter i trådene som gjest, om ting som ikke er sensitive i det hele tatt.

For jeg regner med at vi alle er enige om at å poste et genrelt råd som ikke har noe med deg som person å gjøre, ikke er sensitive personopplysninger? Og de innleggene er det en del av.

 

Edit: Ser ikke på det som noe mer negativt å henge i Sex og Samliv-kategorien enn i andre kategorier. Syns man det er flaut å poste der i det hele tatt, så får man la være!

Endret av Juliess
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det har vært småproblemer rundt gjeste-postingen i de forum hvor dette har vært tillatt. Jeg er veldig for gjesteposting, da en del emner er sensitive og kanksje ubehagelige. Men tjenesten blir jo misbrukt.

 

Pr i dag må man logge ut av diskusjon.no for å kunne sende gjeste-medlinger. Det betyr at hvem som helst på det ganske internett kan fatte en mld og sende av gårde. Dette har også en spambot funnet ut, se skjult-taggen nedenfor.

 

Løsning: Hva med å kloble skjul-funksjonen til brukernavn i stedet? Dvs. at man må logge inn med sitt eget brukernavn/passord, for så å velge "post med anonymt navn" i de kategorier gjeste-posting er tillatt? I tillegg vil en slik løsning tillate endring av tekst/topic, hvilket også har vært et problem med dagens gjeste-løsning...

 

Hva synes dere kjære forum-team?

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Lenke til kommentar

ja, denne løsningen er enkel og genial. men det ryktes at de isteden skal implementere captcha-løsning, hvilket betyr redusert brukervennlighet for oss forumbrukere...

 

Er mitt forslag helt hensides hva forumstyret kan tenke seg, og i så fall, kan man få en begrunnelse? Hadde vært fint å vite hva forumstyret tenke rundt gjeste-postingen, da det i dag rett og slett er alt for enkelt å spamme ned forumet..

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

En stund var gjesteposterne flinke her synes jeg. Det kom selvfølgelig et troll i ny og ne, men stort sett så var det bare folk som trengte hjelp til problemer de slet med.

Nå i det siste har jeg lagt merke til at det har begynt å komme flere "trivielle" postere igjen. Folk som poster ting som over hode ikke er av sensitiv art som gjestebruker.

Jeg håper andre er like raske med rapporteringsknappen som det jeg er når jeg ser sånt.

 

Jeg synes nemlig muligheten for gjesteposting er et veldig bra tilbud. Man kan spørre om ting som man er redd for å få knyttet til sin person. Jeg har selv benyttet meg av tilbudet et par ganger...

 

Så folkens; Vær flinke til å rapportere misbruk, bruk funksjonen med måte og vær seriøse når dere først bruker den. Jeg vil helst beholde gjestepostingen på forumet :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...