Gå til innhold

Bedre formidling av reglene ang. gjesteposting


Anbefalte innlegg

Jeg ser gang på gang på gang gjesteposting med konstruktive innlegg som er milevis fra sensetivt som ikke blir slettet selv om man rapporterer.

 

Jeg vil nermest gå i protest for å få gjort noe med dette, da det går klart fram at gjesteposting er for SENSETIV informasjon. Dette missbrukes så enormt, jeg kan ikke skjønne hvorfor moderator teamet ikke gjør noe med det.

 

Gjestefunksjon skulle være en prøve-ordning, vel dere har prøvd dette nå, det fungerer ikke. Den er mer brukt til noe som kan minne om trolling, masse brukt til svar på innlegg som er langt ifra sensetive.

 

Jeg begynner å se meg lei av at gjeste funksjon blir konstant missbrukt å gjøre Sex og Samlivs forumet dårligere for hver dag.

 

Formidle reglene klarere til de som poster som gjester, spor opp de som gang på gang bryter reglene, og gjør noe med det, eller fjern denne missbrukte mulighetene. Jeg vet og har snakket med fler som føler akkurat det samme.

 

Kan ikke moderator- og forumsteamet høre på oss som bruker dette daglig og ser at de blir hyppig missbrukt.

 

Takk!

Endret av Neppe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Signed. Skjønner ikke poenget med gjestefunksjonen, tar ikke _så_ lang tid å lage en bruker.

7274641[/snapback]

Det er heller ikke det gjestefunksjon skal brukes til, altså av folk som ikke gidder å lage en konto.

 

Det er snakk om brukere med konto som deler sensetiv informasjon som ikke skal kunne knyttes til deres bruker. Noe jeg forsåvidt er enig i, bare at det ikke fungerer da så klart.

Lenke til kommentar

Den brukes, og den misbrukes. Jeg syns den blir mer misbrukt enn brukt, og som Neppe nevner, det drar faktisk ned kvaliteten for oss som er i emnet hver dag og ikke bare tar det som tull.

Det ble også klaget for en stund siden, og ting skulle skjerpes. Vel, jeg føler fremdeles at jeg ser en del gjesteposting som ikke er sensitiv, selv om noe blir moderert vekk.

 

Jeg sa det sist og jeg sier det igjen.. trenger man stille spørsmål man syns er småflaue, så får man enten bite i det sure eplet, eller bruke andre tjenester der omtrent alle er anonyme, for det finnes. I fleng.

Lenke til kommentar

Nå vil jeg si en ting eller to :)

 

Det har kommet et ekstremt lavt antall rapporter av misbruk og vi som sitter i styret kan ikke hele tiden sitte og detaljkontrolere en slik funksjon, beklger dette. Selvsagt så har vi moderatorer for slikt, men det som har skjedd et som jeg sier at det er kommet et utrolig lavt antall rapporteringer om misbruk, her er det opp til dere.

 

Jeg bøyer meg i støvet, jeg har min mening i denne saken, men jeg skal lese igjennom sex og samliv kategorien vår og se om det er slik dere beskriver :)

 

Er det så ekstremt så blir det tatt et emne i styret om vi skla slå av funksjonen.

 

Men hvordan er det i helse kategorien? er det like stor misbruk der?

 

EDIT: Jeg har tatt en ellers så lite "raid" i kategorien og stengt none poster :ph34r:

Endret av Aalton
Lenke til kommentar

Ja, ok, siden den andre ble stengt, noe jeg syns er rart, siden det står i post nummer 2 i den at den er åpen for tilbakemeldinger om nettopp denne gjestefunksjonen.

 

Her er snakk om hvilket misbruk av tjenesten man opplever, vi hari kke opplevd at noen utnytter denne for å aktiv komme med personhets o.l, derfor har den heller blitt borte. Å fjerne den tar meg 1 min maksiumum

 

Juliess; Her fremmet jeg et spøsmål om han hadde noen forslag, noe han hadde, men tenk deg selv, skal bruke måtte godta avtaler og slik for å få lov til å poste på forumet vårt? det går ikke å gjøre ting slik, beklager, det er mye jobb for teknisk, samt at det blir mye misnøye med en slik funksjon.

 

Hvem som skal tilpasse seg hvem har ikke sin plass i denne tråden, så det lar vi ligge.

Men vi fortsetter i tråden der ligger i tilbakemeldinger, jeg stenger denne siden folk ikke har så mye å komme med

 

Et forslag om regler for gjester var så vidt jeg kunne se kun et forslag, som du selv flere ganger har ønsket å få.

I den andre tråden er det flere som har kommet med forslag, og jeg kan ikke si at så veldig mange av dem blir godt mottatt. For det meste er det negativ respons, "lar seg ikke gjøre" "krever for mye" o.l., spørsmålet til slutt blir vel da om en gjestefunksjon i Sex og Samlivsdelen virkelig er hensiktsmessig.

 

Skal det virkelig behøve å gå over til personhets før den blir borte? Holder det ikke med at folk troller med den, ikke gidder å registrere seg o.l.?

 

Dersom dere ikke har fått noe særlig rapportering på unødvendig gjesteposting, så er det vel ikke noe problem å rapportere mer på det. Men så er det grensa mellom unødvendig og nødvendig, da. Det som for deg er et stort problem er kanskje selvfølgelig og gammel kunnskap for meg. Hvem skal man regulere etter? Jeg syns det blir en vanskelig balansegang, og syns ærlig talt det er mer stress med den gjestepostingen enn det er konstruktiv bruk.

Flere av trådene er tråder som like gjerne kan være tullespørsmål fra en som kjeder seg, som det kan være seriøst fra en eller annen nervøs guttunge i begynnelsen av puberteten.

 

I utgangspunktet er jo dette et flott tiltak fra styret, gjesteposting er fint når det fungerer. Men jeg tror dessverre ikke det gjør det her.

Lenke til kommentar
Et forslag om regler for gjester var så vidt jeg kunne se kun et forslag, som du selv flere ganger har ønsket å få.

I den andre tråden er det flere som har kommet med forslag, og jeg kan ikke si at så veldig mange av dem blir godt mottatt. For det meste er det negativ respons, "lar seg ikke gjøre" "krever for mye" o.l., spørsmålet til slutt blir vel da om en gjestefunksjon i Sex og Samlivsdelen virkelig er hensiktsmessig.

 

Slik jeg forstod det fra neppe sitt innleg var at han ønsket en avtale som man må godta, jeg ser ikke helt vitsen med dette. Det er ikke meg i mot at vi ordner med mer regler for dette, men en avtale som må godtaes er nok ikke noe vi vil satse på. Da kan man heller be gjester registere seg, og fjerne dette funksjonen.

 

Skal det virkelig behøve å gå over til personhets før den blir borte? Holder det ikke med at folk troller med den, ikke gidder å registrere seg o.l.?

 

Jeg spør igjen, hvordan skal vi kontrolere misbruk på denne måten når dere ikke rapporterer?

Lenke til kommentar
Jeg vil nermest gå i protest for å få gjort noe med dette, da det går klart fram at gjesteposting er for SENSETIV informasjon. Dette missbrukes så enormt, jeg kan ikke skjønne hvorfor moderator teamet ikke gjør noe med det.

7274581[/snapback]

 

Det er enda en prøve ordning ja, vi driver samtidig og å formulerer nye retningslinjer for det forumet som pressiserer at gjesteposting kun skal brukes når det gjelder sensitiv informasjon og alt annet blir slettet. Per i dag har ikke funksjonen blitt misbrukt særlig mye (i våre målestokker). Det slettes fremdeles mye mer fra brukerene selv enn fra de får som driver med gjesteposting.

 

Men vi er obs på at det er litt herk og driver som sagt derfor og skal pressisere retningslinjene i det forumet. :)

 

 

 

Dr3as: En slik funksjon vil bli litt herk å få på plass. Mulighetene våre er å enten ha gjesteposting aktivert eller deaktivert.

Endret av Ueland
Lenke til kommentar

Kom igjen a Ueland, jeg veit at du har lyst å kode litt.

 

En liten if(delavforum == 'dittogdatt') vil du poste som Anonym trykk her.

 

 

Men greit, kanskje nye rettningslinjer og at vi brukere blir superduper flinke til å rapportere kanskje ordner litt. Blir ip-adresser stengt nå om noen tullerposter som gjest?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...