Gå til innhold

Døden på cella, i Norge


Anbefalte innlegg

Jeg fikk møte Adrian for tre år siden. Han var en kjekk og hyggelig ungdom fra Oslo-Øst, som introduserte meg for vennene sine. Vi hadde det veldig koselig sammen, selv om han dro meg med på diverse dumme ting som å prøve pot og hasj.

 

Adrian hadde dopproblemer og de hadde han hatt siden han var 12. 22 år gammel dør Adrian i på enecella i et norsk fengsel, der han soner 2 år for overfall. Han blir funnet banket opp, kuttet opp i ansiktet med barberblad og med en overdose, husker ikke hvilket stoff. Enten det er medfanger, eller voktere som har gjort dette, kunne det ikke skjedd uten en eller flere utro tjenere. Det er åpenbart at han hadde hisset på seg noen i dopmiljøet. Han var veldig redd for livet sitt i tida før han ble drept. Spørsmålet er hvordan kriminelle har fått så mye makt i et norsk fengsel, at de kan ta livet av folk.

 

Ingenting kommer ut til media, ingen blir straffet for forholdet. Jeg er stygt redd for at det er mye som vi ikke hører om i norske fengsler. Jeg har detaljene fra en fengselsbetjent som er barndomsvenn av en bekjent av meg, som også kjente Adrian. Offisielt døde han av en overdose stoff, som han hadde satt selv.

 

Norske fengsler flyter over av stoff, i tillegg kan andre kriminelle drepe deg mens du sitter der. Er det på tide å stramme inn rutinene? Er i utgangspunktet ikke en tilhenger av knallhard soning, men synes det er for galt at kriminelle har så mye makt, selv når de soner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

neadii: tolker jeg deg riktig hvis jeg sier at du synes det er greit at folk dør (blir drept) på enecelle i Norge, også om de mot formodning skulle vært uskyldig dømt i utgangpunktet?

 

AvieN: Jeg kan ikke ta stilling til om din påstand stemmer, men under forutsetning av at den gjør det;

 

Ble forholdet etterforsket?

Hvor lenge er det siden dette skjedde?

Har den nevnte betjenten vurdert å anmelde forholdet?

Eller gå til media?

Lenke til kommentar
Norske fengsler flyter over av stoff, i tillegg kan andre kriminelle drepe deg mens du sitter der. Er det på tide å stramme inn rutinene? Er i utgangspunktet ikke en tilhenger av knallhard soning, men synes det er for galt at kriminelle har så mye makt, selv når de soner.

7266521[/snapback]

 

Det synes jeg også, fengsel handler tross alt om frihetsberøvelse, og en som soner fengselstid skal derfor ikke ha noen frihet og evt makt.

Lenke til kommentar
AvieN: Jeg kan ikke ta stilling til om din påstand stemmer, men under forutsetning av at den gjør det;

 

Ble forholdet etterforsket?

Hvor lenge er det siden dette skjedde?

Har den nevnte betjenten vurdert å anmelde forholdet?

Eller gå til media?

7267403[/snapback]

Jeg vet ikke så mye mer enn det jeg skrev i første innlegg. Han som fortalte meg det hadde nok fått det han kunne ut av kameraten sin. Jeg kan jo prøve å svare på spørsmålene dine, men det blir mest synsing.

 

Jeg går utifra at forholdet ble gransket internt i fengselet, noe annet ville vært rart. Dette skjedde i vår i år. Jeg vet ikke hva betjenten har vurdert, men han har hvertfall ikke gjort noe. Kanskje han ikke tør å være whistleblower, fordi han er redd for utstøting.

 

edit: Det er uansett ikke mange som bryr seg om narkomane i Norge, det kan også være endel av grunnen.

Endret av AvieN
Lenke til kommentar

Sikkerheten i norske fengsel er latterlig! Det er ikke fensgelsbetjentene som regjerer... Uansett om man er utenfor eller innfor murene er man lett innen rekkevidde for kriminelle elementer. Det finnes ingen sikkerhet i å være på en celle. Har man fiender så har man fiender. Sånn er det bare... Desverre kjenner jeg nok personer innen "miljøet" til å vite at slik er det. Har man "driti på draget" så finner de deg... Jeg har ingen fasit på hvordan man kan løse dette men poengterer bare en realitet...

 

Edit: Judas-dosa har tatt alt for mange liv her i landet. Når skal myndighetene/politiet skjønne at disse ikke er satt selv?

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...