Gå til innhold

Wii classic controller..til gamecube og wii spill?


Damon_Albarn

Anbefalte innlegg

Gidder ikke å kjøpe enda en kontroller for å få spille dem.

7238056[/snapback]

Kan du ikke bare kjøpe en GC-håndkontroll istedenfor en Classic Controller?

7239468[/snapback]

Forsåvidt, men jeg liker classic-kontrollerne.

Kanskje jeg skal kjøpe én classic-, én gamecube- og én wii-kontroller. Da blir det vel også mulighet for 4-player på de fleste wii-spill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei, slik jeg har forstått det fungerer ikke den klassiske kontrolleren til GC-spill.

7234469[/snapback]

Det stemmer. Den klassiske kontrollen vil ikke fungere i GC-spill. Derimot kan GC-kontrollen brukes til å spille GC-spill og Virtual Console-spill.

 

controllermatrix2.gif

7234792[/snapback]

Eh, dette virker jo helt hjernedødt. Hva i all verden er grunnen til dette?

Lenke til kommentar
For oss som allerede eier gamecube og et par kontroller er dette bare bra. Men er jo litt synd på den som må betale for enda flere kontrollere :hmm:

7242773[/snapback]

Joda, men det er vel ikke så mange som skaffer seg Wii for å spille GC-spill, som da ikke eier GC fra før.

Lenke til kommentar

controllermatrix2.gif

 

Hva i all verden ? Dette er jo helt bak mål, haha!

 

Så hvis man skal spille Gamecube spill så man altså ha en gamecube kontroller også ? Man trenger faktisk 3 forskjellige kontrollere (4 hvis man teller wimote greia som 2) for å spille alle spillene. Wiimote og styre greia, classic kontroller OG Gamecube.

 

Og når hver Wii kontroller koster 800kr (komplett.no)... Hvordan er dette mulig ?

 

Jammen sa jeg billig alternativ. Bare 3 ekstra Wii kontroller blir jo 2400kr ekstra!

Og så trenger man kanskje en classic kontroller og en Gamecube ? Helt utrolig.

Lenke til kommentar
For oss som allerede eier gamecube og et par kontroller er dette bare bra. Men er jo litt synd på den som må betale for enda flere kontrollere :hmm:

7242773[/snapback]

Joda, men det er vel ikke så mange som skaffer seg Wii for å spille GC-spill, som da ikke eier GC fra før.

7242814[/snapback]

 

Det er det nok. Billige GC spill kan nok være fristende for mange Wii eiere.

Lenke til kommentar
Så hvis man skal spille Gamecube spill så man altså ha en gamecube kontroller også ? Man trenger faktisk 3 forskjellige kontrollere (4 hvis man teller wimote greia som 2) for å spille alle spillene. Wiimote og styre greia, classic kontroller OG Gamecube.

Man trenger ikke classic controller da Gamecube-kontrolleren kan brukes til alle VC-spill. Men jeg er enig i at de nye kontrollerne er latterlig dyre...

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Så hvis man skal spille Gamecube spill så man altså ha en gamecube kontroller også ?

7242958[/snapback]

Det sier nå seg vel selv at du må det. Altså ingen kontroller kan erstatte den orginale GC-kontrollen når du skal spille GC-spill.

 

Skjønner at det blir dyrt med alle kontrollene, men det er vel ikke nødvendig å gjøre det værre enn det virkelig er.

Lenke til kommentar
En Wiimote med nunchuck koster 650 kr...

7242975[/snapback]

 

Hos en nettside ja. Hos Komplett.no, som er den klart største nettsiden i norge da det gjelder data og spill koster den jo 800. Hos Elkjøp vil den også koste rundt 800kr.

 

Og hvis man skal bestille fra nett må man også betale en del porto, oppkravsgebyr osv. Så den 650 er ikke så veldig relevant egentlig.

Endret av Sakic
Lenke til kommentar
Så hvis man skal spille Gamecube spill så man altså ha en gamecube kontroller også ? Man trenger faktisk 3 forskjellige kontrollere (4 hvis man teller wimote greia som 2) for å spille alle spillene. Wiimote og styre greia, classic kontroller OG Gamecube.

Man trenger ikke classic controller da Gamecube-kontrolleren kan brukes til alle VC-spill. Men jeg er enig i at de nye kontrollerne er latterlig dyre...

7242992[/snapback]

 

Hmm, sant det. Så litt feil. hvorfor gir de ut classic kontroller i det hele tatt da ? Skaper jo bare enda mer forvirring.

Lenke til kommentar
Hva i all verden ? Dette er jo helt bak mål, haha!

 

Så hvis man skal spille Gamecube spill så man altså ha en gamecube kontroller også ? Man trenger faktisk 3 forskjellige kontrollere (4 hvis man teller wimote greia som 2) for å spille alle spillene. Wiimote og styre greia, classic kontroller OG Gamecube.

 

Og når hver Wii kontroller koster 800kr (komplett.no)... Hvordan er dette mulig ?

 

Jammen sa jeg billig alternativ. Bare 3 ekstra Wii kontroller blir jo 2400kr ekstra!

Og så trenger man kanskje en classic kontroller og en Gamecube ? Helt utrolig.

7242958[/snapback]

 

Hvorfor kjøpe Classic kontroller om du allt har Gamecube kontrollere som spiller både gamecube og classic spill? Har du planer om å kjøpe gamecube spill så dropper du classic kontrollen og går rett på gamecube.

 

Remote + nunchuck = 650,- andre plasser enn komplett, det blir ca samme som en Xbox360 kontroller + lader og oppladbart batteri.

 

Ikke ta meg feil, jeg håper sammenlagt pris kommer nermere 500,-

 

(ble mye gamecube i det innlegget :p)

Endret av PantZman
Lenke til kommentar
Hva i all verden ? Dette er jo helt bak mål, haha!

 

Så hvis man skal spille Gamecube spill så man altså ha en gamecube kontroller også ? Man trenger faktisk 3 forskjellige kontrollere (4 hvis man teller wimote greia som 2) for å spille alle spillene. Wiimote og styre greia, classic kontroller OG Gamecube.

 

Og når hver Wii kontroller koster 800kr (komplett.no)... Hvordan er dette mulig ?

 

Jammen sa jeg billig alternativ. Bare 3 ekstra Wii kontroller blir jo 2400kr ekstra!

Og så trenger man kanskje en classic kontroller og en Gamecube ? Helt utrolig.

7242958[/snapback]

 

Hvorfor kjøpe Classic kontroller om du allt har Gamecube kontrollere som spiller både gamecube og classic spill? Har du planer om å kjøpe gamecube spill så dropper du classic kontrollen og går rett på gamecube.

 

Remote + nunchuck = 650,- andre plasser enn komplett, det blir ca samme som en Xbox360 kontroller + lader og oppladbart batteri.

 

Ikke ta meg feil, jeg håper sammenlagt pris kommer nermere 500,-

 

(ble mye gamecube i det innlegget :p)

7243024[/snapback]

 

Nå får man jo kontroller med ledning til 360 for under 300kr. Trenger ikke batteri og ladegreier.

 

Så man kan kjøpe 3 ekstra kontrollere til 360 for under tusenlappen. På Wii kan det potensielt koste 2400kr. På det beste ca 2000.

Lenke til kommentar
Hos en nettside ja. Hos Komplett.no, som er den klart største nettsiden i norge da det gjelder data og spill koster den jo 800. Hos Elkjøp vil den også koste rundt 800kr.

 

Og hvis man skal bestille fra nett må man også betale en del porto, oppkravsgebyr osv. Så den 650 er ikke så veldig relevant egentlig.

7243011[/snapback]

Du kan ikke dra alle nettsider under en kam. Og du bør passe deg med å insistere på at Elkjøp skal sette 800kr for begge kontrollene. Elkjøp er norges billigste butikk, så hvorfor ha den dyreste prisen? Slutt å spre falsk informasjon.

 

Hmm, sant det. Så litt feil. hvorfor gir de ut classic kontroller i det hele tatt da ? Skaper jo bare enda mer forvirring.

7243018[/snapback]

Den er for å spille SNES/N64/Sega Genesis (megadrive) og TurboGrafx. Og muligens Commodore 64, men det vil vel Wii remote også kunne brukes til, men det er ikke bekreftet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...