Gå til innhold

neon med erfaring med ICE


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tingen er at mange sutrer over "ååh, bare 1GB/2GB grense" og tror ICE gjør dette for å være kjipe. Det har med kapasitetet i nettet å gjøre, og det er få som holder seg til 1-2Gb for personlig bruk. Med 3 streker har jeg alt fra 350-800kbit. Flere med god dekning har 1,5mBit. Dekning i byene er bra, ellers varierer det. Se dekiningskart.

 

//Hit

Lenke til kommentar
Tingen er at mange sutrer over "ååh, bare 1GB/2GB grense" og tror ICE gjør dette for å være kjipe. Det har med kapasitetet i nettet å gjøre, og det er få som holder seg til 1-2Gb for personlig bruk. Med 3 streker har jeg alt fra 350-800kbit. Flere med god dekning har 1,5mBit. Dekning i byene er bra, ellers varierer det. Se dekiningskart.

 

//Hit

7231708[/snapback]

 

Litt merkelig da at de kjørte studenttilbudet sitt med lavere etablering\månedspris og ikke noe nedlastningstak, selv om studenter er de klart største fildelerne. Såklart har det med kapasitet å gjøre, men de er ikke akkurat konsekvente på det.

Lenke til kommentar

Min far skaffet seg nett fra Ice her for et par uker siden. Det ser ut til å fungere bra. Uten ekstra antenne, under tilsynelatende vanskelige forhold, fikk jeg noe sånt som 1000 kbps nedlastingshastighet og omtrent en tidel av dette i opplastingshastighet. Det dyppet litt under dette av og til.

 

Det positive er at det skal være ganske greit å få dette opp og gå med Linux også, jeg fant en howto etter en enkel googling. Husker ikke hva modemet het nå, så jeg kan ikke gi detaljer.

Lenke til kommentar

"Brukernavnet du ønsker"

 

Opplevde mye det samme som du. Signet meg sommeren 2005. Fikk først lovnader om levering senere på høsten, deretter ble det novemer (evt. desember, husker ikke eksakt). Når november/ desember kom, fikk jeg en mail hvor det stod at jeg helt sikkert kom til å få et tilbud i god tid før våren 2006. Tilbudet kom omsider, tror det var i mai/ juni 2006. Bestillte da et abonnement fra deres telefonselger. Fikk aldri levert modemet. Etter noen uker sendte jeg en purre-mail. Fikk da svar at de hadde hatt noe "feil med utsendelser", men at nå skulle den være sendt. Etter dette hørte jeg ikke mer. Ikke fikk jeg tak i dem heller, verken på tlf. eller mail. Sendte flere mailer, fikk aldri svar. Tilslutt sendte jeg en mail hvor jeg kansellerte bestillingen. Fikk da svar, med bekreftelse iløpet av noen minutter. Ja, ja, de følger med, men antagelig er alt kaos hos dem. Kan virke som om folkene på kundeservice har gitt opp. Utrolig useriøst er det iallefall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...