Gå til innhold

Cracker-angrep på Diskusjon.no

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er dette jeg elsker med Diskusjon.no. Administratorne og de tekniske ansvarlige er der med en gang og fikser - og viktigst av alt: informerer oss. Bra jobbet!

Gjest Slettet+6132
Skrevet
Bytter IKKE passord. *Lever farlig*.  :ph34r:
Samme her, har et såpass sterkt passord at om noen skulle bruteforce det måtte de nok drevet på en stund, spesielt om de skal ta alle brukerne :roll:
Gjest Slettet+9871234
Skrevet
Samme her, har et såpass sterkt passord at om noen skulle bruteforce det måtte de nok drevet på en stund, spesielt om de skal ta alle brukerne :roll:

7200136[/snapback]

problemet kan jo være om passordet bare er hashet som noen sa her, da er det ingen sak å knekke det :p

hvordan lager man et sterkt passord? kanskje litt feil sted å spørre :p

Skrevet
75brukere  :thumbup:  skifta passord med en gang

*lever ikke farlig*

7200145[/snapback]

Jeg har alltid hatt banan som passord på forumet, tviler på at noen klarer å dekryptere det og missbruke det :hmm:

Skrevet

Søren å! Dere er så raske til å rette feil, ass! Jeg hadde håpa at jeg med dette angrepet lammet dere i hvertfall et par dager...

Gjest Slettet+6132
Skrevet
problemet kan jo være om passordet bare er hashet som noen sa her, da er det ingen sak å knekke det :p
En hash er ikke reversibel, en kryptering er det. Altså siden passordene er hashet må man bruteforce el. lign. for å kunne finne ut passordet, mens om de hadde vært krypterte hadde en dekrypteringsstreng vært nok.
Skrevet

7 brukere skriver innlegg samtidig.

Fett.

All ros til rask gjenoppretting dere i "ledelsen".

Venter spent på svar ang. Mine Innlegg.. :D

(tror den posten her får flere innlegg i SO5 per minutt.. :D )

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...