Gå til innhold

Cracker-angrep på Diskusjon.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Navnene er reelle de, er det meldingskilden du er ute etter?

7226463[/snapback]

Ja, det kan sikkert kalles "meldingskilde". Jeg vet ærlig talt ikke. Mail headeren er det som kan være nyttig å se, altså der hvor all metainformasjonen for mailen ligger som brukeren vanligvis ikke har nytte av å se. Du må vel trykke på noe "Show Headers", "Vis hele mailen", "Vis kilde", ... alt ettersom hva slags klient du bruker.

Lenke til kommentar

Får bare feil når jeg skal poste innholdet.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Return-Path: <[email protected]>

Received: from faraday.netcom.no (faraday-front.netcom.no [10.3.2.45])

by einstein.netcom.no (Cyrus v2.2.12) with LMTPA;

Mon, 30 Oct 2006 16:47:11 +0100

X-Sieve: CMU Sieve 2.2

X-Spam-Checker-Version: SpamAssassin 3.1.0 (2005-09-13) on faraday.netcom.no

X-Spam-Level: ***

X-Spam-Status: No, score=3.7 required=5.0 tests=HTML_IMAGE_ONLY_16,

HTML_MESSAGE,MIME_HTML_ONLY,RCVD_IN_XBL autolearn=disabled

version=3.1.0

Received: from [201.3.55.124] (helo=ijue0q.i0ye1.cox.net)

by faraday.netcom.no with esmtp (Exim 4.41)

id 1GeZLq-0004pa-BZ; Mon, 30 Oct 2006 16:47:03 +0100

Message-ID: <43307536629505.77E463F0CF@WKD74>

From: "Quote.com blocky" <[email protected]>

To: <[email protected]>

Subject: Don't waste this opportunity, Urgent message

Date: Mon, 30 Oct 2006 13:41:58 -0200

MIME-Version: 1.0

X-Mailer: Microsoft Office Outlook, Build 11.0.5510

X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1106

Thread-Index: zb9eYIEVB848eHJzmvvMwVfje9zRFqfGKPpk

Content-type: multipart/related;

boundary="----=_NextPart_000_0067_1CA15DCA.0B84B037"

 

Der gikk det

Endret av Vetlite
Lenke til kommentar
Noen som vet hvordan det går an?

7226369[/snapback]

#1 Enkelte servere setter opp at spam redirectes til en konto, eller at all mail viederesendes til en konto. Sjekk innstillingene. Eventuelt kan all mail som ikke er adressert til en adresse som finnes på domenet sendes til en "oppsamlingskonto".

Jeg fikk f.eks. ofte mail til [email protected] til oppsamlingskontoen, og jeg kan ikke lengre åpne thunderbird pga all spammen som kommer.

#2 Gi oss en utskrift av mail-headeren så får vi se.

7226415[/snapback]

#1: Jeg har ikke satt opp "catch all" på noen kontoer. Har også sjekket alle innstillinger på serveren, og den behandler ikke spam.

#2: Det skal du få straks jeg får neste mail. Har dessverre nettopp slettet all spammen :p (dette må være første gang jeg ønsker at det skal komme en ny spammail i innboksen, hehehe)

Lenke til kommentar

Nei det er til en annen person i landet, har tatt dette opp en gang med netcom men de skjønte ikke helt problemstillingen(noen år siden dette skjedde sist).

Mitt navn kommer på de fleste og så er det noen som ligner på mitt.

Hvis jeg søker på disse navnene i google så er dette reelle personer i organisasjoner og lignende.

Mailene inneholder aksjetips men har ulike avsendere for hver gang.

Utseende er likt og inneholder bare svada.

 

Her er noe av svadaen som kommer etter tipset.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
The pillow-ball mount ends on the Ueo Style tie rod end not only replace the worn factory bushings but also returns bump steer to an acceptable level while increasing the lock-to-lock The time spent was well worth it; she's definitely one of the hotter models we've pinned up on our cubicle wallsMy boyfriend and I saw that on the news

 

No big celebrities but there are well-known people

The Ueo inner tie rod allows for an additional 20mm of steering angle adjustmentBut if 2NR says it's so, grab that extinguisher and be ready to put out some flames

 

The system is quite simple: The OBD-II interface cable and interface box, which are included in the kit, plug into your OBD-II diagnostics port on one end and your laptop on the other

Endret av Vetlite
Lenke til kommentar
Det merkelige er at halvparten ikke er til min mail adresse?
Hva mener du?
Det samme skjer her, en av mine mailer er i formatet [email protected], men jeg får tonnevis av spam som er sendt til [email protected]. Men er vi ikke litt off-topic nå? :roll:

7227028[/snapback]

jo, vi er litt offtopic. Men det du sier er helt riktig. Både gmail og hotmail sender meg spam hvor det i til-feltet ikke står mitt navn. Derimot står det et navn som begynner på de samme bokstaver... jeg tipper bokstaven 'q' ikke er den mest vanlige til å starte mail-adresser på, så hos gmail får jeg uendelig mye spam som er til andre navn som begynner på 'q'. :(

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...