Gå til innhold

Bærbar-holder med tastatur


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
En høy skjermstilling er en uvane som belaster hode, nakke og skuldre mer enn ved en lav.

Husk: det er naturlig å se på ting man har mellom hendene..... :thumbup:

7201768[/snapback]

 

Tja, hvis du sitter i en slik høyde at underarmene dine mot bordflaten ikke skyver skuldrene oppover, tror jeg ikke denne saken løfte skjermen så mye at det blir noe problem. Jeg synes i hvertfall jeg får en mer behaglig arbeidsstilling, og at det er greit å slippe å kikke for mye nedover hele tiden. Jeg får toppen av skjermen ca i øynehøyde.

 

Brannslange, med denne saken blir det jo akkurat som det oppsettet du nevner. I tillegg slipper du å skille lag med de 3 tusenlappene det koster å kjøpe en skjerm med noe over 1280x1024 i oppløsning. Men jeg skal innrømme at en dockingstasjon med nevnte tilbehør hadde vært litt greiere på andre områder.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Øyets hvilestilling er ikke rett frem, men noen grader nedover. Derfor skal ikke skjermen stå for høyt.

8012698[/snapback]

 

Jepp. God ergonomi tilsier at man leser et stykke under 'vannlinja' og ikke over.

8041213[/snapback]

Det mange heller ikke tenker over er at tastaturet på en laptop er satt for nære skjermen til at det blir ergonomisk korrekt. Derfor er Logitech Alto, eller en slik biltema-stand + et løst tastatur en veldig god investering. Folk bruker masse penger på en overkill CPU og GPU, mens det er få som legger de små kronene i det som virkelig er viktig. Nemlig skjerm, tastatur og mus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...