Gå til innhold

Gitartråden for nybegynnere


Martin-sama

Anbefalte innlegg

Argh...! Begynner å irritere meg kraftig over meg selv nå. Jeg makter rett og slett ikke å spille og synge samtidig. Håper det er en øvningsak..?

 

Klarer helt fint å spille, både for meg selv, og til musikk i bakgrunnen. Skal jeg derimot synge samtidig, så roter jeg til gitarspillingen, eller omvendt. Bah :hrm: Skjønner ikke at jeg ikke skal kunne klare å gjøre dette da jeg har null problem med alt annet..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

trikset er å ta sanger som har samme rytme på både gitar og vokal.

klarer helt fint å ta sanger som Bat Country og MIA av Avenged Sevenfold, mens Critical Acclaim eller verset av Afterlife har jeg ikke sjangs til.

det er visstnok en øvingssak. med nok øving klarer du 2 rytmer sammtidig. F eks Alexi Laiho brukte uker på å lære seg å spille Living Dead Beat live med både vokal og gitar.

 

;)

Lenke til kommentar
trikset er å ta sanger som har samme rytme på både gitar og vokal.

klarer helt fint å ta sanger som Bat Country og MIA av Avenged Sevenfold, mens Critical Acclaim eller verset av Afterlife har jeg ikke sjangs til.

det er visstnok en øvingssak. med nok øving klarer du 2 rytmer sammtidig. F eks Alexi Laiho brukte uker på å lære seg å spille Living Dead Beat live med både vokal og gitar.

 

;)

Bekfrefter. Seek & Destroy av metallica er overraskende enkel å synge og spille samtidig, sisden du stort sett bare hamrer på åpen dempet e mens du synger :)

 

Og, Alexi Laiho med andre som f.eks. James Hetfield er veldig gode eksempler å trekke fram i denne sammenheng, begge de to er ekstremt gode på å både synge å spille samtidig. Er rett og slett en øvingssak, når du har spilt en sang nok ganger, slipper man etterhvert å tenke veldig mye på gitarstemmen. Et veldig åpenbart tips er å begynne med sangler som du mestrer uten problemer overhodet på gitar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...