Gå til innhold

Gitartråden for nybegynnere


Martin-sama

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei, bare lurte på om hvordan jeg skal se hvor mange ganger jeg skal slå strengene når jeg spiller med akkorder, prøver å spille denne: http://www.ultimate-guitar.com/tabs/l/link...coustic_crd.htm

 

Det må du nesten høre deg til utifra sangen, du bytter iallefall grep der starten på navnet på grepet møter teksten. Det er vel vanlig å dele opp en takt i 4 og slå ann 4 ganger per takt.

 

Sjollahopp!

Lenke til kommentar

Prøv å spille med sangen først, så hører du det snart. På Numb passer det best med fire slag, og varier litt opp og ned. Jeg slår stort sett ned - ned - ned og så kjapt ned - opp - ned på hver akkord. Etterhvert som du spiller med sangen, evt synger til, vil du finne en naturlig måte å gjøre dette på selv.

Lenke til kommentar
lite spørsmål. Hvordan "C-tuner" man gitaren, og hva er en C-tuned gitar?

En C-tuned gitar er en gitar hvor alle strengene er stemt ned to heltoner. Det anbefales å kjøpe litt tykkere strenger når du skal C-tune, fordi at strengene ellers blir veldig løse og slappe.

 

Tune gitaren slik at strengene tilsvarer dette.

 

C-F-A#-D#-G-C

 

Å tune gitaren slik er selvsagt for at gitaren låter mørkere, og derfor er det brukt mye i metall og rock.

Endret av Stonemeister
Lenke til kommentar
En C-tuned gitar er en gitar hvor alle strengene er stemt ned to heltoner.

 

To helnoter vil si...? To bånd eller to strenger eller...

 

et bånd = 1/2 tone. altså blir det 4 "bånd" ned slik at du får E i 4. bånd.

Hvis du først skal stemme med så vil jeg personlig foreslå at du stemmer ned til H slik at du får E i 5 bånd, og dermed på neste streng.Da får du bunnen til en 7 strenger, det blir litt mer naturlig for min del. Men hvis du skal cover st. anger, så for all del. ;)

( Jeg ville nok stemt i C# siden MDB gjør det :love: )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...