Gå til innhold

Gitartråden for nybegynnere


Martin-sama

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg må uansett kjøpe pakke osv...noen som har noen og anbefale?? er liksom ikke helt kjent med såndt enda og vill gjerne finne noe som passer bra for en nybegyner....http://www.instrumentbutikken.no/product_info.php?cPath=242_63&products_id=1838 har sett litt på den men vet ikke hvordan den er, noen som kan hjelpe meg med og finne noe bra nybegyner pakke?

Lenke til kommentar
Hvordan blir B5 når den øverste strengen er stilt til D?

Finner bare powerchord-varianter av denne på nett(kan den ikke i hodet selv), men isåfall blir det bare å legge fingrene over de tre mørkeste strengene på 9 bånd :)

 

Hvordan spiller du den normalt?

Endret av edge
Lenke til kommentar

når jeg spiller H i den posisjonen så bruker jeg som regel og spille 2,4,4,4,x,x - slags utvidet powerchord. - du kan også "snu", hvor du har pekefingeren over de 3 strengene og har lillefinger på H på dypeste E-strengen, og ringfingeren på Eb på A-strengen

Endret av bowardsen
Lenke til kommentar

Utrolig pinlig å spørre om men når tabsen går sånn her:

 

Eks:

- - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - -

-7-7-7-7-7-7-7-7

- - - - - - - - - - -

-5-5-5-5-5-5-5-5

- - - - - - - - - - -

 

Som den gjør i f. eks Killing in the name of av Rage against the machine.

 

Hvordan holder man når tabben viser sånn? Det jeg har gjort hittil er å ha fingeren så vidt på den strengen i mellom, så man ikke hører den så godt. Noen andre metoder?

Lenke til kommentar
Utrolig pinlig å spørre om men når tabsen går sånn her:

 

Eks:

- - - - - - - - - - -

- - - - - - - - - - -

-7-7-7-7-7-7-7-7

- - - - - - - - - - -

-5-5-5-5-5-5-5-5

- - - - - - - - - - -

 

Som den gjør i f. eks Killing in the name of av Rage against the machine.

 

Hvordan holder man når tabben viser sånn? Det jeg har gjort hittil er å ha fingeren så vidt på den strengen i mellom, så man ikke hører den så godt. Noen andre metoder?

Det du gjør er å legge pekefingeren over alle strengene foran 5-bånd slik at du demper alle strengene, og så setter du lang- og lillefingern på sine plasser :) Da blir det må en måte slik:

 

x
x
x 7
x
x 5
x

Endret av edge
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...