Gå til innhold

PlayStation 3 – fortsatt mye å bevise (PS3)


Anbefalte innlegg

bla bla "trenger vi 1080p da?" dyrt tv osv...

 

... men akkurat det klarer vel 360 og? håper for guds skyld den ikke sender ut 1080i ihvertfall på film!?

Men hele hd greie til xbox er jo bare teit. det er hd-dvd istede for blue ray(for såvidt greit nok) men kan jo ikke bruke den når den bråker som en støvsuger. og en ekstern boks i tillegg? nei da kjøper jeg heller en dedikert hd-dvd spiller. Men det kommer jeg ikke til å gjøre uansett da jeg heier på BD... og da er ps3 en glimrende inngangsbillett til den verdenen!

7172975[/snapback]

360 kjører 1080p på film ja, den eksterne spilleren bråker jo sansynligvis ikke like mye som den interne dvd spilleren (som er ansvarlig for nesten all støyen fra 360) så det burde ikke være noe problem. Ekstern spiller er jo en mye bedre løsning for alle de som ikke er interresert i å spille av hd filmer, gjør jo maskinen billigere.

 

Her er en artikkel om hvor mye 1080p i spill krever, ikke rart Motorstorm gikk bedre på 720p: http://ozymandias.com/archive/2006/10/21/C...-Rendering.aspx

 

Mitt største problem med PS3 er mangelen av spill som jeg har lyst på, det er mange bra, men de kommer jo til 360 også. Det eneste jeg kan komme på er egentlig Gran turismo, noen som vet om noen andre bra eksklusive spill til PS3?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
bla bla "trenger vi 1080p da?" dyrt tv osv...

 

... men akkurat det klarer vel 360 og? håper for guds skyld den ikke sender ut 1080i ihvertfall på film!?

Men hele hd greie til xbox er jo bare teit. det er hd-dvd istede for blue ray(for såvidt greit nok) men kan jo ikke bruke den når den bråker som en støvsuger. og en ekstern boks i tillegg? nei da kjøper jeg heller en dedikert hd-dvd spiller. Men det kommer jeg ikke til å gjøre uansett da jeg heier på BD... og da er ps3 en glimrende inngangsbillett til den verdenen!

7172975[/snapback]

360 kjører 1080p på film ja, den eksterne spilleren bråker jo sansynligvis ikke like mye som den interne dvd spilleren (som er ansvarlig for nesten all støyen fra 360) så det burde ikke være noe problem. Ekstern spiller er jo en mye bedre løsning for alle de som ikke er interresert i å spille av hd filmer, gjør jo maskinen billigere.

 

Her er en artikkel om hvor mye 1080p i spill krever, ikke rart Motorstorm gikk bedre på 720p: http://ozymandias.com/archive/2006/10/21/C...-Rendering.aspx

 

Mitt største problem med PS3 er mangelen av spill som jeg har lyst på, det er mange bra, men de kommer jo til 360 også. Det eneste jeg kan komme på er egentlig Gran turismo, noen som vet om noen andre bra eksklusive spill til PS3?

7177845[/snapback]

 

Ikke for å være frekk eller noe, men det er jo rimlig elementært at dobbelt så høy oppløsning krever endel mer maskinkraft. Dette har jo vært noe av grunnen til at konsoller har klart seg greit vs PC før, at de har hatt latterlig lav oppløsning, nå begynner den forskjellen å forsvinne, PC og konsoll blir stadig likere...

 

AtW

Lenke til kommentar
bla bla "trenger vi 1080p da?" dyrt tv osv...

 

... men akkurat det klarer vel 360 og? håper for guds skyld den ikke sender ut 1080i ihvertfall på film!?

Men hele hd greie til xbox er jo bare teit. det er hd-dvd istede for blue ray(for såvidt greit nok) men kan jo ikke bruke den når den bråker som en støvsuger. og en ekstern boks i tillegg? nei da kjøper jeg heller en dedikert hd-dvd spiller. Men det kommer jeg ikke til å gjøre uansett da jeg heier på BD... og da er ps3 en glimrende inngangsbillett til den verdenen!

7172975[/snapback]

360 kjører 1080p på film ja, den eksterne spilleren bråker jo sansynligvis ikke like mye som den interne dvd spilleren (som er ansvarlig for nesten all støyen fra 360) så det burde ikke være noe problem. Ekstern spiller er jo en mye bedre løsning for alle de som ikke er interresert i å spille av hd filmer, gjør jo maskinen billigere.

 

Her er en artikkel om hvor mye 1080p i spill krever, ikke rart Motorstorm gikk bedre på 720p: http://ozymandias.com/archive/2006/10/21/C...-Rendering.aspx

 

Mitt største problem med PS3 er mangelen av spill som jeg har lyst på, det er mange bra, men de kommer jo til 360 også. Det eneste jeg kan komme på er egentlig Gran turismo, noen som vet om noen andre bra eksklusive spill til PS3?

7177845[/snapback]

 

Ikke for å være frekk eller noe, men det er jo rimlig elementært at dobbelt så høy oppløsning krever endel mer maskinkraft. Dette har jo vært noe av grunnen til at konsoller har klart seg greit vs PC før, at de har hatt latterlig lav oppløsning, nå begynner den forskjellen å forsvinne, PC og konsoll blir stadig likere...

 

AtW

7177976[/snapback]

 

Hvis det var meg du siktet til, ville jeg bare poengtere at det jeg ville få fram var hvor stor forkjellen var, 2,25 ganger så mange piksler er mer en jeg hadde forventet meg.

Lenke til kommentar

Vi glemmer noe her:

Visst er maskinen bra, og blir det, men en stor andel av PS kjøpere er yngre generellt enn xbox, og hva skal man med en så dyr maskin når hovedandelen er langt fra å ha tv'r som støtter 1080p, og hva skal du da med blueray?

Jeg har "50 plasma, og har godt utbytte av fete spill nå,, men det blir nok flest xboxer under juletreet i år og neste år om ikke prisen senkes,,

 

5-6 lapper for å spille på en "28 crt, el 32 crt? el en elendig billig "20 lcd?

 

nei, 1500 for en 360 er nok mest fornuftig, inntil store brae hd tv'r blir mer vanlig,, det er langt fra det ennå faktisk,, lell om jeg kjøpte "50 da folk sa ooooi til en 42,, :thumbup:

Lenke til kommentar
Vi glemmer noe her:

Visst er maskinen bra, og blir det, men en stor andel av PS kjøpere er yngre generellt enn xbox, og hva skal man med en så dyr maskin når hovedandelen er langt fra å ha tv'r som støtter 1080p, og hva skal du da med blueray?

Jeg har "50 plasma, og har godt utbytte av fete spill nå,, men det blir nok flest xboxer under juletreet i år og neste år om ikke prisen senkes,,

 

5-6 lapper for å spille på en "28 crt, el 32 crt? el en elendig billig "20 lcd?

 

nei, 1500 for en 360 er nok mest fornuftig, inntil store brae hd tv'r blir mer vanlig,, det er langt fra det ennå faktisk,, lell om jeg kjøpte "50 da folk sa ooooi til en 42,,  :thumbup:

7178213[/snapback]

 

Sannelig, min 21" støtter ikke HD så alt vil vel ikke se revolusjonerende ut :/

 

*Skal se om jeg finner den linken senere Baltie ;)

Lenke til kommentar

Mye svada fra Camper_killer her. :hmm:

 

Men ja, godt skrevet artikkel og den trakk fram nettopp det eg er mest skeptisk over, Sixaxis.

 

Når eg sitter å spiller på min PS2,så syns eg kontrolleren er litt i letteste laget. Den føles billig, var den minst ergonomiske i forrige gen.(sett bort ifra de orginale flytebryggene til Xbox,men disse forsvant jo likevel.) Men den rister godt ihvertfall. Og at Sixaxis er letter og mangler rumble,lover jo ikkje godt på kvalitets følelsen her. Det er også godt å se at skulderknappene blir trykkfølsomme,men av den tvilsomme srten som det har blitt rapportert fra fleire hold :thumbdown:

 

Men eg overlever vel det der trur eg, men det virker som Sony har hastet seg avgårde med denne kontrolleren,og eg er skuffet over at den ser nesten kliss lik ut som PS2 sin,den passer jo ikkje til PS3 sitt design noe særlig heller. Men dette var da altså det eg meinte om den,så om noen meiner noe annet så skal ikkje eg si noe i mot det altså :)

 

Og så var det støyen da, eller tøyen som tydeligvis ikkje er der. Fantastisk! No skal det siest at eg ikkje plages av viftesus fra GC, eller surringen fra DVD-drevet til 360`en. Me har da aldri noe i mot noe som går nesten fullstendig rolig heller :wee: Uansett er det imponerende, om de masseproduserte utgavene også følger opp her (Noe annet villa da vert skandaløst)

 

Lanseringstitlene er jo ikkje akkurat noe å hoppe i taket for, det er det som regel sjeldent heller. Også mange finner jo tilgjengelig for ein vesentlig billigere konsoll,fra samme dag av. Motorstorm vil nok vere eit spill som glatt kan falle for all hypen det har fått, og om fartsfølelsen som fortsatt ser ut til å vere ikkje-eksisterende aldri kommer på plass blir nok det der ein litt laber opplevelse. Fall Of Man ville nok blitt det spillet eg hadde handlet på dagen. Spillet ser ut til å få ein ganske herlig online-del, og det ser ut til å flyte utrolig bra.

 

Blir nok ikkje ein PS3 på meg sånn med det første, men at de skal i hus innen 2 år det er nok lite tvilsomt.

 

Kjenner eg meg sjøl rett skjeier eg ut og kjøper den kort tid etter lansering likevel :hmm:

Lenke til kommentar

Har enda ikke helt skjønt hvorfor 1080p er et slikt bra argument for ps3? Hvem her har en tv som kan vise dette bildet? Og da mener jeg ikke nedskalert. du må ha en tv som kan vise 1920 × 1080 for å vise 1080p. De aller fleste flat-tv'er som selges idag viser 1366 x 768 (eller noe i den duren) ;P

 

Eller kanskje jeg tar feil?? Kanskje alle her sitter hjemme med et gigantisk monster av en LCD skjerm i stua??

 

Nå bynner jeg seriøst å bli lei alt snakket om 1080p....

Lenke til kommentar
Har enda ikke helt skjønt hvorfor 1080p er et slikt bra argument for ps3? Hvem her har en tv som kan vise dette bildet? Og da mener jeg ikke nedskalert. du må ha en tv som kan vise 1920 × 1080 for å vise 1080p. De aller fleste flat-tv'er som selges idag viser 1366 x 768 (eller noe i den duren) ;P

 

Eller kanskje jeg tar feil?? Kanskje alle her sitter hjemme med et gigantisk monster av en LCD skjerm i stua??

 

Nå bynner jeg seriøst å bli lei alt snakket om 1080p....

7181435[/snapback]

 

off.. den er FREMTIDSRETTET: selvom ikke alle har en fet lcd eller plasma i dagens samfunn, vil flere og flere skaffe seg dette med tiden. og DA er det fint den klarer å kjøre 1080p

Lenke til kommentar
Har enda ikke helt skjønt hvorfor 1080p er et slikt bra argument for ps3? Hvem her har en tv som kan vise dette bildet? Og da mener jeg ikke nedskalert. du må ha en tv som kan vise 1920 × 1080 for å vise 1080p. De aller fleste flat-tv'er som selges idag viser 1366 x 768 (eller noe i den duren) ;P

 

Eller kanskje jeg tar feil?? Kanskje alle her sitter hjemme med et gigantisk monster av en LCD skjerm i stua??

 

Nå bynner jeg seriøst å bli lei alt snakket om 1080p....

7181435[/snapback]

 

off.. den er FREMTIDSRETTET: selvom ikke alle har en fet lcd eller plasma i dagens samfunn, vil flere og flere skaffe seg dette med tiden. og DA er det fint den klarer å kjøre 1080p

7183267[/snapback]

 

Ville bare nevne at fra og med i morgen støtter 360'n også 1080p i både spill og filmer

Lenke til kommentar
Skal bli godt å få auksjonert bort 360 og få erstattet den med en skikkelig konsoll. :) Jeg sto som nr 96 av 3800 i kø på komplett for en måned siden :)

7183229[/snapback]

Du er klar over at PS3 ikke kommer før i mars, ja? Litt tidlig å glede seg, kanskje? ;) Jeg tror du vil bli skuffet om du tror PS3 vil være en mer skikkelig konsoll enn X360, forskjellen er egentlig liten... Men at du kan bli mer fornøyd med PS3 når du får den, det er selvfølgelig mulig. :)

Lenke til kommentar
Skal bli godt å få auksjonert bort 360 og få erstattet den med en skikkelig konsoll. :) Jeg sto som nr 96 av 3800 i kø på komplett for en måned siden :)

7183229[/snapback]

Du er klar over at PS3 ikke kommer før i mars, ja? Litt tidlig å glede seg, kanskje? ;) Jeg tror du vil bli skuffet om du tror PS3 vil være en mer skikkelig konsoll enn X360, forskjellen er egentlig liten... Men at du kan bli mer fornøyd med PS3 når du får den, det er selvfølgelig mulig. :)

7184381[/snapback]

Gikk til innkjøp av xbox 360 når jeg fikk vite om forsinkelsen. Har testet flere spill, men det blir alltid så jeg skrur på ps2'n istedet. Klarer aldri å like kontrollene til xbox og har fortsatt ikke funnet et spill jeg liker og blir imponert over på xbox 360 . Jeg er ikke den personen som sier at xbox suger og ps r0x osv, men har gitt 360 en god sjanse til å bli likt av meg. Bråkeboksen der har jeg ikke rørt på 1 mnd.

Jeg har tilbringt utrolig mange våkennetter med konsoll oppgjennom tidene, men xbox og xbox 360 har jeg aldri klart å like uansett hvor mye jeg prøver. Sånn er det bare!

Endret av rottert
Lenke til kommentar
Skal bli godt å få auksjonert bort 360 og få erstattet den med en skikkelig konsoll. :) Jeg sto som nr 96 av 3800 i kø på komplett for en måned siden :)

7183229[/snapback]

Du er klar over at PS3 ikke kommer før i mars, ja? Litt tidlig å glede seg, kanskje? ;) Jeg tror du vil bli skuffet om du tror PS3 vil være en mer skikkelig konsoll enn X360, forskjellen er egentlig liten... Men at du kan bli mer fornøyd med PS3 når du får den, det er selvfølgelig mulig. :)

7184381[/snapback]

Gikk til innkjøp av xbox 360 når jeg fikk vite om forsinkelsen. Har testet flere spill, men det blir alltid så jeg skrur på ps2'n istedet. Klarer aldri å like kontrollene til xbox og har fortsatt ikke funnet et spill jeg liker og blir imponert over på xbox 360 . Jeg er ikke den personen som sier at xbox suger og ps r0x osv, men har gitt 360 en god sjanse til å bli likt av meg. Bråkeboksen der har jeg ikke rørt på 1 mnd.

Jeg har tilbringt utrolig mange våkennetter med konsoll oppgjennom tidene, men xbox og xbox 360 har jeg aldri klart å like uansett hvor mye jeg prøver. Sånn er det bare!

7186401[/snapback]

 

Har du prøvd Splinter Cell: Double Agent, Dead rising, Saints row, Test drive unlimited, Fifa 07, Tony Hawk Project 8 (demo), Rainbow six: Vegas (demo). Spesielt Splinter Cell er jeg utrolig imponert over, og det er eksklusivt på 360 forresten.

 

Og det kommer mange flere spill fram mot jul, som for eksempel Gears of War m.m., og etter jul kommer jo Forza 2.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...