Gå til innhold

PlayStation 3 – fortsatt mye å bevise (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om vintern trenger jeg bare pcen min på skarve 250 Watt for å varme hele rommet, om sommern kan rommet mitt komme opp i over 40 grader med X-boxen og pcen på(pcen skrudde seg av pga. overoppheting). Hvis jeg skaffer PS 3 og, vil nok satan selv gjennoppstå gjennom en portal i tven.

Endret av Camper_killer
Lenke til kommentar

Vel, la oss si at Xbox bruker 170 watt når man spiller.

 

Med en pris på 1 kr per KW/h og et forbruk på 4 timer hver dag 365 dager i året så blir det 248,20 kr.

 

La oss så anta at ps3 bruker 250 watt(selv om jeg tviler på at det blir såpass) så blir det 365 kr i året, altså en forskjell på 116,80 kr.

 

Tror ikke det kommer til å stoppe noen akkurat.

Lenke til kommentar
Vel, la oss si at Xbox bruker 170 watt når man spiller.

 

Med en pris på 1 kr per KW/h og et forbruk på 4 timer hver dag 365 dager i året så blir det 248,20 kr.

 

La oss så anta at ps3 bruker 250 watt(selv om jeg tviler på at det blir såpass) så blir det 365 kr i året, altså en forskjell på 116,80 kr.

 

Tror ikke det kommer til å stoppe noen akkurat.

7199267[/snapback]

 

og så må du tenke på alle de som fyrer med strøm, da har du jo ett halvt år som ikke teller med. Er jo det samme om det er ps3 eller varmeovnen som produserer varmen.

Og på sommeren spiller kansje ikke folk like mye for da er de ute... eller noe sånnt! :cool:

Lenke til kommentar

men hvis ps3 virkelig bruker 250 W vill jeg heller spørre om hvor varmen blir av. man skal ha et ganske så hveftig vifte system pr og fjærne effektivt og sammtidlig opprettholde det lydnivået som den sies og ha...

 

må si dette forvirrer meg litt :hmm:

 

 

ikke minst hvilken power brick har den.... må vel være dobbelt så stor som på 360...

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar
men hvis ps3 virkelig bruker 250 W vill jeg heller spørre om hvor varmen blir av. man skal ha et ganske så hveftig vifte system pr og fjærne effektivt og sammtidlig opprettholde det lydnivået som den sies og ha...

 

må si dette forvirrer meg litt :hmm:

 

 

ikke minst hvilken power brick har den.... må vel være dobbelt så stor som på 360...

7202708[/snapback]

Powerbricken til ps3 er innebygd og er faktisk mange ganger mindre en xbox 360 sin eksterne. Nei tror heller ikke at forbruket ligger på 250. Tipper den er i underkant av 200. Strømforsyningen er nok overdimensjonert for å sikre en konstant og sikker forsyning av strøm til alle komponentene og diverse addons.

Lenke til kommentar

@ ATW

 

Ja det er jo både fordeler og bakedeler sånn sett.

For min del er jeg 100% sikker på at jeg skal ha BD og da er ps3 (som jeg også har lyst på for spillene seff) en ypperlig inngangsbillett. Så kan jeg heller kjøpe en skikkelig BD spiller når de har modnet litt og falt i pris.

Ps2 var jo sånn sett en ypperlig inngangsbillett til dvd...

Lenke til kommentar

Synes det er veldig synd at folk har allerede bestemt seg for hvilke format de vil ha. Siden vi har ikke hatt noen spillere i norge som kan vise hva enten Blu-ray eller HD DVD kan klare. Kommer sikkert selv til å kjøpe HD DVD tillegget til X360. Men holder åpent for at Blu-ray kan gå av med seieren. Noe som vi per idag ikke har noe peiling på..

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...