Gå til innhold

Første Halo 3 bilder og informasjon ute. X360


Straffa

Anbefalte innlegg

Men dersom bungie faktisk vurderer å ha lading på LB og RB så blir det faktisk ikke et bra multiplayerspill for min del. :p Da kommer jeg til å irritere meg så grundig over en helt banal styring at jeg ikke klarer spille.

Er best for bungie at de setter melee og granat på LB og RB eller iallefall lar oss endre det.

7174805[/snapback]

 

Man blir jo vant til det, tipper jeg, men de har sagt før at de har med "Classic" control-schemes fra både enern og toern, så det burde ikke bli et problem.

 

Trykker du B for å melee'e når du dual wielder så slipper du våpenet og slår samtidlig. Derfor vil jeg også at granat skal ha en egen knapp som gjør det samme, slik at man kan kaste granat rett fra dual wield.

Og man må slippe siktestikka for å trykke B, noe som er veldig unødvendig pluss at det gjør at man ikke kan sikte når man melee'er.

Edit: Men skjønner faktisk ikke hvorfor det er så tabu i konsollspill å la spilleren få sette opp styringa slik han vil. Eller iallefall ha 10-20 forskjellige ferdigoppsett å velge fra.

Edit2: Og Halo 3 bør få 4 player coop. Til tider er coop artigere enn multiplayer og klarer nesten ikke forestille meg hvor artig det ville vært med 4 players. :p

Og de bør inkludere Mythic vanskelighetsgrad (den du får fra den hodeskalla) som et valg og den bør være enda vanskeligere enn den er i Halo 2.

Og coop over live/system link bør være mulig.

7175785[/snapback]

 

Du må faktisk trykke på B to ganger for å slå med dual wield, for å være helt pirkete ærlig. Ikke enig med granat-rett-fra dual wield, siden det er en av ulempene med å dual wielde, nemlig å ikke kunne bruke granater. Man har jo saktens dobbelt så mange kuler!

Det kommer nok veldig sannsynlig til å ha minst 2 spillere over Live og System link coop.

Synes egentlig Legendary var vasnkelig nok. Har jo lyst til å faktisk bli ferdig med det en gang da! :p

 

Er det ikke mulighet for opptil 4 coop spiller på Halo 2 da? Jeg har ikke prøvd, men er det ikke 4 "turn your kontroller on and press A" ellerno da?

7175857[/snapback]

 

Nei, det går bare to, men du har rett i at det er de vanlige fire boksene med "Press A to join" som er der ja.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Man blir jo vant til det, tipper jeg, men de har sagt før at de har med "Classic" control-schemes fra både enern og toern, så det burde ikke bli et problem.

 

Hvorfor skal en tvinge seg til å bli vant med et dårligere oppsett enn det som kunne vært? Og jeg vil ikke ha "classic" kontrolloppsett når det heller ikke holder mål. Det koster de jo bare noen minutter koding å legge inn flere oppsett/la oss få endre det selv.

 

Du må faktisk trykke på B to ganger for å slå med dual wield, for å være helt pirkete ærlig. Ikke enig med granat-rett-fra dual wield, siden det er en av ulempene med å dual wielde, nemlig å ikke kunne bruke granater. Man har jo saktens dobbelt så mange kuler!

Det kommer nok veldig sannsynlig til å ha minst 2 spillere over Live og System link coop.

Synes egentlig Legendary var vasnkelig nok. Har jo lyst til å faktisk bli ferdig med det en gang da! :p

 

Nei, man må trykke en gang for å slå rett fra dual wield. Hadde ikke sagt at man kunne slå rett fra dual wield dersom man ikke kunne det.

 

Og man kan kaste granat rett fra dual wield, det er bare å trykke YXL, men det er en del trasigere å trykke enn bare f.eks LB.

 

Jeg synes ikke Legendary var vanskelig nok og det blir den iallefall ikke dersom det blir 4 player coop og igjen hvorfor skal du kverulere på noe slikt når det er så hinsides enkelt for utviklerne å legge inn 2-3, nei 100 ekstra vanskelighetsgrader som ingen tvinger deg til å spille på?

 

Ville du ha klaget til bungie dersom det fantes en "Certain death" vanskelighetsgrad der du f.eks ikke hadde skjold og alle fiendene hadde bazooka og 10x så mye health? Nei, du kan bare la være å spille den vanskelighetsgraden og la de som vil få spille den.

Lenke til kommentar
Hvorfor skal en tvinge seg til å bli vant med et dårligere oppsett enn det som kunne vært? Og jeg vil ikke ha "classic" kontrolloppsett når det heller ikke holder mål. Det koster de jo bare noen minutter koding å legge inn flere oppsett/la oss få endre det selv.

Nei, man må trykke en gang for å slå rett fra dual wield. Hadde ikke sagt at man kunne slå rett fra dual wield dersom man ikke kunne det.

Og man kan kaste granat rett fra dual wield, det er bare å trykke YXL, men det er en del trasigere å trykke enn bare f.eks LB.

Jeg synes ikke Legendary var vanskelig nok og det blir den iallefall ikke dersom det blir 4 player coop og igjen hvorfor skal du kverulere på noe slikt når det er så hinsides enkelt for utviklerne å legge inn 2-3, nei 100 ekstra vanskelighetsgrader som ingen tvinger deg til å spille på?

Ville du ha klaget til bungie dersom det fantes en "Certain death" vanskelighetsgrad der du f.eks ikke hadde skjold og alle fiendene hadde bazooka og 10x så mye health? Nei, du kan bare la være å spille den vanskelighetsgraden og la de som vil få spille den.

7176265[/snapback]

 

Hvorfor holder ikke "Classic" oppsettet ikke mål? Du har ikke vært i USA i det siste, har du det? ;)

Hmmm. Du hadde rett med det at man bare måtte trykke B en gang.

Noen minutter med koding? Dette har du vel innsikt i, forstår jeg! :nei:

Det er nok ikke hinsides enkelt å legge inn 100 vanskelighetsgrader til du, det hadde tatt kanskje, tja, tre til fire-fem år, uten å tenke så mye over det. Jeg hadde nok stusset litt på det "Certain Death" greiene hvis det hadde vært noe "premie" der, f.eks achievement eller ny multiplayer bane.

Lenke til kommentar

Jeg gleder meg til Halo 3, og jeg kommer til å kjøpe det.. Men jeg har aldri helt forstått hva som er så usannsynlig bra me halo..? Jeg syns det til tider ble ganske kjedelig og ensformig i 1en og 2en.. Hvor mange forskjellige fiender finnes det? 5 stk eller noe sånn? Da regner jeg ikke med at di har forsjellige farger. Våpen utvalget er vell heller ikke så imponerende. Banene blir fort gjentagene. Å i selve gameplayet gjør du ikke noe annet enn å bevege deg fra A til B, drepe en haug me fiender på veien.. Ofte blir du sperret inne på et området å må drepe X antall stk, eller holde ut X antall minutter.. Du har liksom ikke noe oppgaver som du må løse, ting du må flytte osv.. Altså ikke noe unikt.. Spillene er bra og historien er bra, men at noen forguder dem så ufattelig masse, har jeg aldri forstått.. Noen som kan forklare?

 

Blir uansett spennende å se hvordan 3en blir! :)

Lenke til kommentar

fint at vi endelig får se litt annet innenfor Halo 3 verdenen :) Og jeg hadde stor sans for både 1 og 2! Men grafisk messig synes jeg ikke spillet stiller opp mot det jeg har sett av gears of war foreksempel, ikke at halo 3 har dårlig grafikk. Men mener at Halo 3, som trossalt er på Xbox 360, ikke burde bære preg av gammel xbox grafikk med bedre normal mapping osv? Noen fler som er enige der? :hmm:

 

Og ja, jeg ser jo at bildene er scanna, men allikevel.. Man kan jo ane seg hvordan det vil bli seende ut!

Lenke til kommentar
Og det er da enda lenge til spillet kommer ut så man skal vel ikke se vekk ifra at grafikken får seg ett par overhalinger her og der etterhvert.

7182733[/snapback]

Jepp, bildene er fra en pre-alpha build der mange teksturer bare er place-holder. HDR er heller ikke aktivert, samme med vær- og vanneffekter.

Lenke til kommentar
Kanskje et dumt spm.. men er det som gjør dette spillet SÅ bra?`med tanken på all hypen som er rundt omkring osv..

 

ja, har ikke spillt halo spillene før. :p derfor jeg vil vite

7184754[/snapback]

 

Må nesten si jeg spør meg selv det samme til tider, selv om jeg er Halo fan delux. Mye ved spillet skriker "standard FPS" og ville vel generelt vært noe dårlig. Saken er, den gjør det bra. Se på Starship Troopers for eksempel, standard Sci-Fi film, mennesker, tankeløs fiende som sverver over soldater, standard kjærlighets historie. Det som gjør at jeg liker ST er at den gjør det bra.

 

Jeg har lest bøkene, elsket de, spilt spillene, elsket de og. Det trengs ikke lang tid for å lære seg å komme inn i det, historien er grei, nesten ironisk (en hellig krig for å utslette de vantro menneskene, en slik undergang er vel kanskje ikke mer enn vi fortjener :p) men likevel fenger den meg.

 

Er mange som ikke liker halo, er mange som gjør. Det eneste virkelig negative jeg kan bemerke meg er hvordan halo forumene, mange som spiller live osv oppfører seg og er.

Lenke til kommentar

halo var hypet som f under utviklingen, når det egentlig skulle bare bli et reint pc spill, men så tok utviklingen for lang tid og de så at det ble for hard konkurranse på pc-markedet samtidig som hypen dalte, og en utgivelse ville bare ført til at spillet ble en skuffelse siden det ikke var mer enn et standard fps-spill. de valgte isteden å gi det ut for konsoll (og pc lang tid etterpå), og konsolleierne som gjerne ikke er så kravstore hadde ikke hatt et bra gjennomført standard fps før, så de slukte det hele rått og er grunnen til at spillet ble så utrolig hypet.

 

hvis du begynner å analysere spillet og sammenligne med andre fps så er det ikke mye du finner i halo som du ikke finner i andre spill, som er mindre hypet.

Endret av Epik
Lenke til kommentar

Det som jeg personlig syntes er flott med Halo sammenlignet med mange andre spill, er rett og slett gameplayet. Alt flyter godt, med morsomme brett, gode våpen og skjold/helse systemet er fungerer bra. Det finnes jo masse FPS skytespill til xbox, men ingen som blir spilt så mye som Halo 2, så ett eller annet må det jo gjøre riktig. Det er godt satt opp med matchmaking som gjør det lett å finne motstandere, og de varierer spillmodusene slik at det stadig blir nye ting å gjøre online.

 

Jeg spiller forøvrig både PC FPS og konsoll FPS spill, og føler ikke at jeg krever mindre av spill til konsoll enn til PC...

Lenke til kommentar

en annen ting, halo er et seriøst spill (altså, et spill som tar seg selv høytidelig, det er ikke useriøst som f.eks serious sam), men som samtidig har humor i seg, se bare på enkelte av monstrene... de er mer søte og humoristiske enn... farlige og seriøse. av utseende og lydene de lager. hvordan de beveger seg.

 

Jeg spiller forøvrig både PC FPS og konsoll FPS spill, og føler ikke at jeg krever mindre av spill til konsoll enn til PC...

 

nei, men du må huske på at det er veldig mange konsolleiere der ute, som ikke har spilt noe særlig på PC før, eller gjør det regelmessig, og dermed ikke har spilt like mange spill som en som gjør det på PC.

 

man sammenligner jo gjerne med det man har spilt før.

Endret av Epik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...