Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

In a car no less.

 

De kommer til å skrive inn dødsfallet hans i F&F7 garantert. The Rock og Vin Diesel er jo egentlig nok stjernepower for franchiset, jeg tror det er de to som drar inn mer penger enn Walker, ikke at det nødvendigvis er riktig. Studioene ønsker jo å lage helt til Fast & Furious 10. De kan jo kanskje få Lucas Black (karen fra Tokyo Drift) til å bli en ny utgave av karakteren til Walker, ettersom Black er bekreftet til å være med helt til 9`ern.

 

Fast & Furious er en pengeku, den kan melkes så mye tydeligvis og box office-resultatene til forrige filmen viser at folk kommer til å se filmene. Skuespillerne og produsentene er også gira på paychecken så jeg tror ikke franchiset avsluttes etter 7`ern. Kommer nok til å gi ut en korkodille-tåre statement at "We`re doing it for Paul".

Lenke til kommentar

Hvordan kan de forvente at jeg skal holde meg unna nedlastning når de driver på med dette? Jesus christ : (

 

Eller setter opp filmer som This Is End flere måneder etter at filmen er sluppet på bluray-kvalitet på nettet.

 

Kino-Norge er idiotisk på grunn av studioene bak filmene ikke burde være folkene de som bestemmer hvilke filmer som ikke kommer og kommer på kino her til landet. Det burde være kinosjefene heller, de som har en forståelse for hvilke filmer som passer for deres publikum. Både det lille publikummet med filmer som Frances Ha, og store publikumet med filmer som Iron Man 3 og World War Z.

 

Så jo et bra eksempel med idiotien med satsingen på After Earth (som var åpenbart en flopp fra dag 1) til fordel for Evil Dead-remaken som var en slam dunk (og vi nordmenn elsker grøssere på kino).

Lenke til kommentar

Evil dead hadde jo faktisk en kinodato i Norge men dukket aldri opp likevel. jeg ble så forbanna at jeg lasta ned en bedriten kino-kameraopptaks versjon bare for å ha sett den samtidig med mine utenlandske venner. Og så den skikkelige bluray versjonen senere når den kom ut

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Ja, jeg ble ganske misunnelig når ei venninne i UK sa hun hadde vært og sett Evil Dead på kino. Da var det bare arrrrrrrrrrrrrrrrrrrrg "lete på piratebay etter en shitty cam-versjon". Det festlige med den versjonen var at de siste 20 minuttene var splicet inn fra en hebraisk kino med subtitles.

 

Og bildet var selvsagt MYE mørkere enn det skulle være siden det var tatt opp med kamera i en kino. Men lyden var overraskende bra. Men å se blu-ray versjonen var som å se en annen film ja.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Kinoprogrammet framover gjør det ganske vanskelig å se på film på kino i Norge, og det faktum at flere av filmene kommer så lenge etter de har hatt premiere i USA gjør det enda mer tilbakestående.

 

Det er en ganske kjedelig måned i desember med nesten bare Hobbitten 2 som eneste merkverdige filmen synes jeg, hvorfor kunne de ikke hatt 12 Years a Slave i utgangen av året? Så er det liksom bare ved unntak av A Touch of Sin det kommer noe særlig før i slutten av januar.

 

31. januar har både 12 Years A Slave, August: Osage County og Wolf of Wall Street premiere her. Det er jo litt av det samme publikummet, men unntak at at Wall Street tar inn flere besøkende.

 

Så har Out of The Furnance, All is Lost (Robert Redford-filmen), Saving Mr. Banks og The Monuments Men premiere nesten rett oppi hverandre også i februar.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Akkurat det der skjønner jeg ikke. Hvorfor venter man en evighet? Det er greit nok når man bestemmer seg for å ikke vise filmen, fordi det er vel noe som bare blir bestemt. Men, hvis man først skal ta filmen hit, hvorfor venter man da så lenge? Det er vel ikke så vanskelig å få de digitale filmene til Norge og få lagt på noe tekst? Sikkert mye bak kulissene som jeg ikke ser, men man får det jo til på større filmer som Thor f.eks.

 

Eksempel: Hva i huleste er greia med å ha førpremiere på Prisoners her i Trondheim den 2. november, da den egentlig ikke har premiere før den 20 des? Det betyr jo at de fint kunne vist den fra den datoen og utover. Hvorfor gjør man ikke det? Synes det bare er rart.

Lenke til kommentar

Selv for å være Oscar-"season" så har ikke 3 filmer med et generelt så likt publikum hatt premiere i Norge før samme helg, som de 3 som har premiere 31. januar hatt premiere samme helg.

 

Prisoners greia er teit. Skjønner at filmer er tidsseksluvie for filmfestivaler, men så og si 2 måneder når filmen hadde premiere i sommer i USA? Det er lett en film jeg skippet over å se på kino, og så den heller via hark hark.

 

Det er som du sier så teit når enkelte store utenlandske filmer kan ha premiere enten en uke før USA (ved unntak av IMAX) her hjemme. Det er som at filmstudioene (som jeg tror er de som bestemmer når ting settes opp) som er rett og slett tilbakestående. De bidrar til at folk velger piratkopiering, og hemmer deres egen profit.

Lenke til kommentar

In a car no less.

 

De kommer til å skrive inn dødsfallet hans i F&F7 garantert. The Rock og Vin Diesel er jo egentlig nok stjernepower for franchiset, jeg tror det er de to som drar inn mer penger enn Walker, ikke at det nødvendigvis er riktig. Studioene ønsker jo å lage helt til Fast & Furious 10. De kan jo kanskje få Lucas Black (karen fra Tokyo Drift) til å bli en ny utgave av karakteren til Walker, ettersom Black er bekreftet til å være med helt til 9`ern.

 

Fast & Furious er en pengeku, den kan melkes så mye tydeligvis og box office-resultatene til forrige filmen viser at folk kommer til å se filmene. Skuespillerne og produsentene er også gira på paychecken så jeg tror ikke franchiset avsluttes etter 7`ern. Kommer nok til å gi ut en korkodille-tåre statement at "We`re doing it for Paul".

 

Du har nok helt rett. Jeg har ikke sett mer enn 4/5 av F&F-filmene. Melkeku til de grader.

 

Fullfører «Fast & Furious 7»

 

Paul Walker hadde en frihelg fra innspillingen av den syvende «Fast & Furious»-filmen da han døde. Filmselskapet Universal melder søndag kveld at filmen vil bli fullført, med premiere i juli.

 

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10148086

Endret av Quote
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...