Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Twilight-film nummer to er faktisk direkte dårlig laget.

Hva er tidenes ultimate vampyrfilm? Sitter jeg med noen kompiser blir det ofte Blade eller FDTD som går i DVD -spilleren, men skal jeg sitte alene og sippe litt dårlig vin ser jeg gjerne Interview with a vampire uten at jeg føler at det blir for pretensiøst. Skulle dog ha visst hvilken film som klarer den beste balansegangen.

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Twilight-film nummer to er faktisk direkte dårlig laget.

Hva er tidenes ultimate vampyrfilm? Sitter jeg med noen kompiser blir det ofte Blade eller FDTD som går i DVD -spilleren, men skal jeg sitte alene og sippe litt dårlig vin ser jeg gjerne Interview with a vampire uten at jeg føler at det blir for pretensiøst. Skulle dog ha visst hvilken film som klarer den beste balansegangen.

 

 

 

 

nosferatu :shrug:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Hva er tidenes ultimate vampyrfilm? Sitter jeg med noen kompiser blir det ofte Blade eller FDTD som går i DVD -spilleren, men skal jeg sitte alene og sippe litt dårlig vin ser jeg gjerne Interview with a vampire uten at jeg føler at det blir for pretensiøst. Skulle dog ha visst hvilken film som klarer den beste balansegangen.
Sjekk ut Thirst.
Lenke til kommentar

Mens man er inne på vampyrer, noen som har sett Denne ?

Hva mener folk om den?

 

 

Jeg elsker den. Stemninga og musikken og lyssettingen er mesterfullt gjennomført. Vi får "magiske" sceneoverganger som at Harker kjører inn i en togtunnel på vei til castle dracula, zoomes inn på den runde åpningen, som glir over i en innzoomet påfuglfjær, zoomer ut igjen og vi er på fest i England hjemme hos Lucy. Eller små ting som at øynene til Dracula vises på nattehimmelen mens Harker leser velkomstbrevet på toget.

Filmen rusher veldig gjennom midt-delen av historien ift boka, så det blir litt rotete på midten.

 

Keanu Reeves bærer preg av å være en ung og uerfaren skuespiller, men Winona Ryder (som bare er hysterisk vakker), Sadie Frost og fantastiske Richard E. Grant veier opp for det. Oldman camper seg opp maksimalt som Dracula også, og Hopkins er bare seg selv.

 

Historien følger ikke helt boka til Stoker, men er fortsatt den nærmeste bokadapsjonen.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Twilight-film nummer to er faktisk direkte dårlig laget.

Hva er tidenes ultimate vampyrfilm? Sitter jeg med noen kompiser blir det ofte Blade eller FDTD som går i DVD -spilleren, men skal jeg sitte alene og sippe litt dårlig vin ser jeg gjerne Interview with a vampire uten at jeg føler at det blir for pretensiøst. Skulle dog ha visst hvilken film som klarer den beste balansegangen.

 

 

Er ikke spesielt fan av vampyrfilmer, da de fleste virker til å være litt kjipe, men jeg liker Låt den rätte komma in og Interview.

Lenke til kommentar

Twilight-film nummer to er faktisk direkte dårlig laget. Den første er underholdende nok, men nummer to har ingen driv, ingen motivasjoner, nærmest intet plot og tar seg først opp 10 minutter før den er over. En "filler"-film for å komme seg til nummer tre, på samme måte som Deathly Hallows Part 1. Man skal være direkte fan for å få noe ut av sånne filmer.

Deathly Hallows part 1 var jo bra, imo! Den bygg stemninga veldig godt opp til part 2, og ein kjenne verkeleg på korleis stemninga er blitt.

Lenke til kommentar

At den bygger opp stemningen bra er ikke noe jeg ser på som positivt. De slipper unna med det fordi det er Harry Potter, men en film som eksisterer nærmest utelukkende for å bygge opp til oppfølgeren synes jeg ikke er noe særlig. Sammenlign med Kill Bill 1, som fungerer utmerket som en egen film samtidig som den bygger opp til 2.

 

Når det er sagt så leste jeg aldri Deathly Hallows, så jeg forstod ikke hva som skjedde de siste 90 minuttene. Virket som de bare vandret rundt i skogen uten å vite hva de drev med.

Lenke til kommentar

Forskjellen er at den "normale" versjonen er en studiofinansiert voldtekt av en ypperlig film. Det er som om Edvard Munch malte et bilde, og så kom gallerieieren inn og kastet youghurt over det ferdige verket. Du kan fortsatt se konturene av noe bra, men det er ikke representativt for kunstnerens visjon.

Endret av KjemikerJon
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mens man er inne på vampyrer, noen som har sett Denne ?

Hva mener folk om den?

 

Trivelig film, men temmelig cheezy. Keanu Reeves er dessverre helt forferdelig i den.

 

Mitt vampyrfilmtips, en film som i mine øyne er ganske fantastisk: Herzogs Nosferatu. Jeg foretrekker den langt over originalen (de er strengt tatt ikke altfor like heller), men så er jeg langtfra noen stor fan av stumfilm. Herzog er jeg derimot stor fan av.

Lenke til kommentar

Jeg synes egentlig Herzogs versjon skuffet. Musikken er herlig og sinnsykt stemningsfull, men akkurat Kinski klarte jeg ikke i den filmen. Ser bare for meg han og Herzog i endeløse krangler og han ble på en måte vanskelig å ta seriøst i rollen som greven selv. Nå skal det vel også sies at jeg er veldig likegyldig til vampyrfilm.

 

http://www.youtube.com/watch?v=dkAI9kALWss

 

Dette partiet er nok min favoritt fra filmen. Spesielt det som begynner rundt 2.30'ish.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Jeg synes Kinskis Nosferatu er ganske interessant. Han er liksom ikke en demon engang, bare en slags parasitt. Med de tenna ligner han til og med på en gnager.

 

Feidene mellom Kinski og Herzog faller meg sjelden i hug når jeg ser filmene. Selv om jeg er klar over hva omstendighetene var, tenker jeg ikke på det selv når det gjelder spesifikke scener. Men du har kanskje sett Mein Liebster Feind? Jeg ser for meg at man kanskje blir mer obs på sånt etter å ha sett den, har ikke sett den selv.

Lenke til kommentar

Det endrer seg kanskje noe når man ser Min beste fiende, hvor man i stor grad ser han som villmannen Kinski og det blir så absurd å se ham i en totalt sindig vampyrrolle. Har aldri vært noen kjempefan av de tre filmene (Aguirre, Fitzcaraldo, Nosferatu) jeg har sett hittils. Er mer fascinert av Min beste fiende og historien bak filmene faktisk.

 

http://www.youtube.com/watch?v=yITx7txr-7M

 

http://www.youtube.com/watch?v=v4uE5F0WXic&feature=related

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...