Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter å ha sett ringenes herre filmene igjen syntes jeg personlig at musikken i avatar er svært ok bare,

Ble instant LOTR'ing på youtube det gitt. Gleder meg som en unge til å begynne på trilogien 1.nyttårsdag. Fy som jeg elsker filmene og sammenligningen mellom LOTR og Avatar blir helt absurd, for å ikke snakke om sammenligning mellom soundtrackene. LOTR har unektelig det beste soundtracket ever og jeg kunne ikke forestillt meg filmene uten Shores komposisjoner.

 

http://www.youtube.com/watch?v=_1cTuUwZILg

 

Partiet som kommer rundt :43 knekker meg gang på gang.

 

:)

Tok meg tid å lærte en liten del av theme sangen på piano ;)

 

Er det som gjør filmmusikk bra at man husker themes fra den? Jeg klarer å nynne på Ringenes Herre (jeg likte ikke filmene, men musikken var bra - spesielt hobbitsangen), Pirates, Star Wars, Indiana Jones og mange andre, men er det det som gjør soundtrackene bra? Sammenlign med årets beste kandidat, The Social Network - jeg husker ingen av melodiene, men jeg kjenner det igjen med en gang og det passet perfekt til filmen.

 

Jeg kan ikke huske noe av musikken i Avatar. Jeg kan ikke en gang huske å ha en mening om den. Kanskje det er bra, siden den passet så perfekt til filmen at jeg ikke la merke til den? Eller kanskje den bare var kjedelig.

 

Hvis du ORKER, gidder du å fortelle hva du ikke likte så godt?

Nei jeg er ikke en blind fan.

 

Håper noen forsto min pun.

Lenke til kommentar

men å kalle Horner standard og anonym blir bare tull.

 

Jeg kaller Horner's Avatar-musikk standard og anonym.

 

Vil du forklare den litt nærmere? Ramlet litt av lasset akkurat der.

 

Du preket om original screenplays og kalte The Hurt Locker lite original. Det så ut som en klassisk misforståelse.

 

og om det er snakk om strabaser bak kameraet tror jeg nok med 100% sikkerhet at Cameron overgår sin eks kone med lysår og litt til.

 

Synd at du som kan fastslå slike ting med vitenskapelig presisjon ikke har stemmerett ved Akademiet. Jeg synes derimot at begge to viste seg å være dyktige håndverkere på to helt forskjellige filmer.

 

Om jeg vil ha en god "War is hell" film setter jeg på "Saving private Ryan".

 

"War is a drug".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...