Gå til innhold

SK Brann - Bergens Stolthet


DrThomas

Anbefalte innlegg

 

"Sånn er det" er en fryktelig dårlig begrunnelse, og duger ikke som bevis. Du ror deg ut på viddene. La oss for enkelthetens skyld si at hvert lag opplever 6 matchavgjørende dommerfeil i løpet av en sesong (30 kamper). Du mener at det jevner seg ut i løpet av sesongen, altså i vårt eksempel at alle lag opplever 3 kampavgjørende feil i sin favør, og tre imot.

 

Sannsynligheten for at ett lag opplever dette er 1/7 = 14%

 

Sannsynligheten for at ALLE lag opplever dette i løpet av sesongen er (ikke helt, men cirka) (1/7)^16 = ufattelig lav prosent. Og det er ETTER de enkle forutsetningene vi har tatt.

 

Jeg skjønner ikke at du kan angripe noen og forsøke å drite ut en tråd med grunnlag i noe du tydeligis overhodet ikke har peiling på. Skjønner du ikke at det får deg til å se utrolig dum ut?

 

Kjekt at du plukker tall rett ut fra ingenting.

Uansett det spilles 240 kamper (30 runder med 8 kamper) i en Tippeligasesong, at ting gjevnes ut over tid er normalt.

Nå har det vært 3-4 hendelser mot Brann kanskje kommer det allerede i neste kamp 3-4 hendelser for Brann.

Nytter ikke med sånn halvveis sannsynlighetsregning for å argumentere for at Brann ikke kommer til å få dommeravgjørelser i deres favør i år.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
"Sånn er det" ikke ikke helt søkt som du skal ha det til. Du kan også si man får tre for/tre mot, men jeg tenkte mer på at ting man får imot seg. Lag får mer mot seg enn andre (bunnlagene, der Brann "ikke" er).

 

Jeg kan helt ærlig si at jeg ikke skjønner en døyt av hva du mener her. Kan du formulere dette på en annen måte?

 

Og jeg vil heller ikke si at det gjør at jeg ser dum ut. Det jeg også sa her at man lager tråder etter 3-4 kamper og klager som et uvær på dommerfeil. Jeg kan gjerne lage tråder hver gang Iversen for eksempel blir holdt i feltet og vi blir snytt for straffe, for det er ganske så mange ganger. Brann kan heller sette sjansene sine enn å klage på dommerfeil. Dere fikk jo en her mot LSK forrige runde, som jeg mener var strengt dømt mot Kippe (selv om jeg hater spilleren).

 

Du kunne sikkert ha laget en tråd om hvor slemme dommerne er mot RBK, og noen andre kunne sikkert ha funnet masse argumenter mot deg om de hadde giddet. Hele poenget her er jo at du avskriver viktigheten av dommerfeil ved å vise til at dette jevner seg ut over sesongen, mens du overhodet ikke har noe som underbygger denne påstanden. Jeg har tvert imot nettopp motbevist den.

 

Kjekt at du plukker tall rett ut fra ingenting.

Uansett det spilles 240 kamper (30 runder med 8 kamper) i en Tippeligasesong, at ting gjevnes ut over tid er normalt.

Nå har det vært 3-4 hendelser mot Brann kanskje kommer det allerede i neste kamp 3-4 hendelser for Brann.

Nytter ikke med sånn halvveis sannsynlighetsregning for å argumentere for at Brann ikke kommer til å få dommeravgjørelser i deres favør i år.

 

Du kan godt få velge tall selv. Eller du kan plukke tall fra fotball-virkeligheten, plukke tall ved å trille terning, velge tall fra en lottorekke, etc. Resultatet blir selvsagt det samme. Å klage på at jeg plukker ut tall fra ingenting blir som å klage på målene mattelæreren din bruker på figurene når han skal lære deg geometri. Det har null og niks å si. Og ja, det er jo ganske kjekt. :)

 

Det spilles 240 kamper, det stemmer. Hvert lag spiller 30 kamper. At det er normalt at hvert lag får like mye til sin favør og disfavør av dommerne over disse kampene er du rett og slett nødt til å bevise for meg, for det sier seg definitivt ikke selv. Det virker tvert imot rimelig usannsynlig, om man skal legge min "halvveise sannsynlighetsregning" til grunn.

 

Nei, det nytter ikke med sannsynlighetsberegning for å argumentere for at Brann ikke kommer til å få dommeravgjørelser i deres favør i år, det har du helt rett i. Og det har jeg heller aldri gjort. Les diskusjonen på nytt. Jeg argumenterte mot påstanden om at dommeravgjørelser jevner seg ut i løpet av sesongen.

Endret av Husam
Lenke til kommentar

Du kunne sikkert ha laget en tråd om hvor slemme dommerne er mot RBK, og noen andre kunne sikkert ha funnet masse argumenter mot deg om de hadde giddet. Hele poenget her er jo at du avskriver viktigheten av dommerfeil ved å vise til at dette jevner seg ut over sesongen, mens du overhodet ikke har noe som underbygger denne påstanden. Jeg har tvert imot nettopp motbevist den.

Hva da? Med et par tall? Spør du meg har du ikke greid å motbevise en jævla ting.

 

"Sånn er det" ikke ikke helt søkt som du skal ha det til. Du kan også si man får tre for/tre mot, men jeg tenkte mer på at ting man får imot seg. Lag får mer mot seg enn andre (bunnlagene, der Brann "ikke" er).

Jeg kan helt ærlig si at jeg ikke skjønner en døyt av hva du mener her. Kan du formulere dette på en annen måte?

Man får både ting for og mot seg i løpet av en sesong. Brann, som egentlig skal regnes som et topplag, vil nok (helt naturlig) få flere ting til sin egen fordel kontra ting mot. Man kan gjerne si at det ikke er sånn, men topplag har alltid fått ting til sin fordel. Man trenger virkelig ikke lage en tråd bare man får et par ting mot seg, som har skjedd her.

Og jeg mener det jevner seg ut en sesong på den "negative" siden. Med det mener jeg at senere i sesongen vil andre ha noen kamper der dommeren påvirker kampen. Det kommer til å gjelde for alle lagene i år, så det er virkelig ikke vits å klage på dommeren for det.

Jeg klaget selv da vi ble snytt for et soleklart straffespark mot Enga, men det ble mer i et par innlegg. Jeg lagde ikke tråder for at klagingen skulle bli mer tydlig eller nesten som et forsøk på å si at vi burde ledet serien, hadde det ikke vært for...

Lenke til kommentar

Regner med at du kjenner til det som heter normalfordeling?

 

Ja. Men over 30 kamper for et lag, hvor helt avgjørende dommerfeil tross alt ikke er VELDIG vanlige? Du trenger et langt, langt større utvalg for å bruke normalfordeling som argument.

 

Hva da? Med et par tall? Spør du meg har du ikke greid å motbevise en jævla ting.

 

Neivel? I så fall er det synd det var du som kom med påstanden, og at bevisbyrden ligger på deg. Du har ikke prøvd å legge frem bevis på det du påstår engang, du bare vifter vekk alt jeg legger frem som motbevis... Merkelig diskusjonsteknikk.

 

Man får både ting for og mot seg i løpet av en sesong. Brann, som egentlig skal regnes som et topplag, vil nok (helt naturlig) få flere ting til sin egen fordel kontra ting mot. Man kan gjerne si at det ikke er sånn, men topplag har alltid fått ting til sin fordel. Man trenger virkelig ikke lage en tråd bare man får et par ting mot seg, som har skjedd her.

Og jeg mener det jevner seg ut en sesong på den "negative" siden. Med det mener jeg at senere i sesongen vil andre ha noen kamper der dommeren påvirker kampen. Det kommer til å gjelde for alle lagene i år, så det er virkelig ikke vits å klage på dommeren for det.

Jeg klaget selv da vi ble snytt for et soleklart straffespark mot Enga, men det ble mer i et par innlegg. Jeg lagde ikke tråder for at klagingen skulle bli mer tydlig eller nesten som et forsøk på å si at vi burde ledet serien, hadde det ikke vært for...

 

Man trenger ikke lage tråder for noe som helst. Men det blir nå uansett ofte gjort på et diskusjonsforum. Ellers kommer du her kun med flere påstander, og ikke noe begrunnelse. Du sier igjen at det kommer til å gjelde for alle lagene i år at dommerfeil jevner seg ut i favør/disfavør det respektive lag. Hva begrunner du det med? Har du noe empiri, matematikk, statistikk e.l som underbygger dette, eller er det bare noe du har kokt sammen i eget hode?

 

Bare forde dere er Brannsupportere ( ja er det eg også) så må det gå ann å se realiteten i øynene å slutte å nekte på alt mulig.

 

Om det er meg du henvender deg til, så klager jeg aldri på dommeren. Og jeg innser meget godt hvor skyldige Brann selv er i de dårlige resultatene sine. Denne diskusjonen handler om noen merkelige uttalelser om at Brann er garantert å "få igjen" gale dommeravgjørelser i disfavør senere i sesongen med flere gale dommeravgjørelser, men denne gangen i Branns favør.

Lenke til kommentar

Syenst det er helt feil å sparke Steinar Nilsen. Skulle fått meir tid, for Personlig såg eg at det var noe på gang. Men er sikker på at tapet mot Fyllingen var ein stor del av grunnen.

Selv om vi røy ut mot et lag man forventer at Brann skal vinne mot, så var eg ikkje så veldig frustrert over det. Selv om det hadde vært utrulig kjekt å se dem videre, så vil eg heller at dem skal Fokusere alt på å overleve i tippeligaen.

 

Mons måtte jo ha en del tid før han fikk Brann på rett spor, mn han greide det til slutt. Trur at det samme ville ha skjedd med Steinar Nilsen. SÅ nå venter eg berre på å sjå kven som blir den nye trenere til Brann.. Kanskje blir det Skarsfjord.

Lenke til kommentar

tja, Trond Sollied står vel nærmest klar til å skrive under.

Men for å tenke mer realistisk så har jeg mer tro på Sandstø.

 

Ihvertfall om vi skal tro BT:

 

Arne Sandstø trekkes frem som en mulig kandidat når spekulasjonene nå raser om hvem som skal erstatte Steinar Nilsen i Sportsklubben Brann.

 

- Det må du snakke med dem oppe på Stadion om, sier Sandstø til bt.no søndag kveld.

 

Bt.no er blitt tipset om at den tidligere Odd- og Start-treneren allerede skal ha takket ja til Brann, og at dette kommer frem etter at Hønefoss-kampen mandag er unnagjort.

 

Jeg finner dette bare positivt i så fall hvis dette er tilfelle.

Han har en klar plan for hvordan hans lag skal fremstå og han har før klart resultater med lite ressurser. Og han har og en klar sportsplan.

 

Han vet å gi beskjed til spillerne når han er misfornøyd:

 

hardt ut mot spillerne

 

God til å håndtere evt. konflikter:

 

Ibba Laajab

 

Og denne artikkelen før Adecco-sesongen startet er jo en glimrende søknad til jobben:

 

Jeg flytter gjerne kjegler hvis det er hensiktsmessig for å få en god trening.

 

han er klar på hva spillertyper han vil ha som passer inn i hans plan og setter realistiske krav til sine klubber innenfor rammene.

Samtidig tilpasser han seg situasjonen når det er nødvendig.

Han har gode ideer til klubben generelt og er profesjonell til fingerspissene.

 

Ett MYE større trenertalent enn Nilsen :yes: !

I tillegg er det jo bra fotballforståelse på fyren. mye bedre enn Nilsen på det punktet(de aller fleste). Han har klubben i sitt hjerte.

Han kjenner kulturen og klubben på godt og vondt...Brann er som skapt for Sandstø og motsatt.

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

Den største forskjellen på Mons og Steinar, var at Mons fikk handle inn for 50M, mens Steinar kun har fått inn spillere han ikke har ønsket selv.

Men det skal da gå an å jobbe med det man har.

Man skal ikke være avhengig av å hente inn spillere.

Lenke til kommentar

Ikke veldig langt i fra den verste stallen.

 

Vi har sannsynligvis den dårligste keeperen.

 

Forsvarets bestemann er egentlig en god midtbanespiller som stadig befinner seg ute av posisjon. Få sjanser imot tyder på at forsvaret egentlig bør få godkjent. Dessverre er sjansene motstanderen får så store at vår eminente sisteskanse slipper de inn i over halvparten av tilfellene.

 

Midtbanen bidrar iallefall til å skape sjanser, så sant vi har andre enn Jaite der.

 

I angrep vil jeg kun gi godkjent til Huseklepp, og han har ikke prestert langt over bunnlagets spisser i antall scoringer..

Lenke til kommentar

Vi har et merkelig samensatt lag og en dårlig instilling innad.

Spissene våre har kun fokus offansivt og tar sjelden på seg deffansivt annsvar i form av å presse motstanderlagets bakre rekke i deres oppygningsfase. Midtbanen er temposvake og vinner sjeldnere og sjeldnere både første- og andreball. Den bakre rekke, mangler løpsstyrke på back'ene som ikke lenger makter å følge med fremover i form av overlapp. Midtstoppere er det desverre bare en av. Den andre er en duellsterk deffansiv midtbanespiller. Sisteskanse vil jeg ikke gå inn på siden tankene der fortsatt preges i stor grad av gårsdagens intrykk (huff!).

 

Nå skal jeg ikke påstå at jeg har oppskriften på hvordan vi skal ro oss iland og redde både plass i tippeliga og samtidig respekteres som ett av norges storlag (som jeg mener vi burde være, men ikke er i nærheten av pr. dags dato), men jeg har mine meninger. Først og fremst må de ryddes opp i øverste hold. Styre og ledelse (både økonomisk og sportslig) må ha en felles, konkret plan for fremtiden og hvordan Sportsklubben Brann skal drives og hvor og hvordan ting skal drives. En daglig leder og sportsligleder må så annsettes FØR en trener blir valgt med omhu og etter de forutsetningene ledelsen har satt seg, først da kan det bli balanse. Treneren må så, i nært samarbeid med sportslig ledelse få hentet inn de nødvendige forterkningene på bakgrunn av det spillet vi nå har blitt enige om at vi skal spille. Skal vi slå langt, trenger vi en kraftspiss (for bakrommspisser har vi plenty av) osv osv...

 

Noe sier meg at prosessen vil følge et helt annerledes mønster en det jeg har skissert her, eller hva tror dere?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

jeg tror det kommer til å gå helt fint, noe jeg og har skissert i tråden jeg laget:Styret har en plan. Brann følger jo foreløpig planen sin. Så får vi se når ansettelsprosessene blir satt i gang og vinduet åpner, hvordan vi kommer til å se ut mtp klubbdrift og og sportslig satsning.

Jeg gleder meg til fortsettelsen. Neste år blir det gull :thumbup:.

Er spent på hvem treneren blir.

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...