Kalamdrar Skrevet 19. oktober 2006 Skrevet 19. oktober 2006 La ut pc`n min for salg for 2 dager siden, og den ble solgt igår...jippi Har lagt unna endel penger nå for innkjøp av ny stasjonær, og jeg ber da dere om litt hjelp til å finne de riktige delene. PC`n skal overklokkes så viktig at delene ikke blir for dyre, Jeg er ikke opptatt av å ha det beste, men "mest morro for pengene" for å si det på en grei måte. Hadde tenkt å bruke 11,12k til en ny stasjonære med skjerm. Vil aller helst bygge selv, og delene burde kunne skaffes fra maks 3 webshopper. Det eneste jeg har bestemt meg for så langt er en Intel core 2 duo E6300, da jeg har sett hva overklokkere klarer å få til med den så lover det jo bra. Kunne også tenke meg et Lian Li kabinett, med lettere modifikasjoner, pluss en Fortron eller Mist strømforsyning. Maskinen kommer til å få en Vannkjøling etterhvert: Corsair Nautilus 500 Vil heller ikke at RAM`n skal bli en flaskehals i dette systemet, så vil ha ram som varer og som er fine overklokkere, kom gjerne med 2 1gb brikker eller en bra 1gb brikke. Maskinen kommer til å bli brukt til så og si alt, spilling, surfing, filmtitting, benching osv. Skjermen er ikke så viktig med det første, da jeg er veldig i tvil om hva jeg kommer til å velge. Skal selvfølgelig være widescreen men om det blir en 20", 22" eller 24" er fortsatt veldig usikkert. For de som ikke gidder å lese igjennom dette, så kan jeg oppsumere litt: Vil gjerne ha en overklokker PC: Bra kabinett (må ikke være Lian Li) En bra og stillegående strømforsyning RAM som overklokker bra (helst pc6400 for Intel E6300 sant?) Intel core 2 duo E6300 Hovedkort (her er jeg veldig usikker, SATA 2, vanlig SATA?, crossfire eller PCIe?) Skjermkort (her har jeg hatt GF i snart 7 år, så kunne tenke meg et passe bra ATI kort til under 2k, vil vente med å investere til DX10 kortene kommer) Hardisker (liker veldig godt Seagate Barracuda, så kommer mest sannsynlig til å kjøpe 2 slike disker) Det som jeg har sett mest på er Kabinett, CPU og PSU, resten sliter jeg litt med. Hvilke timings som passer til core 2 duo, hovedkort i forhold til skjermkort og hardisker osv. Så hvis noen har noen spørsmål til meg, eller gjerne vil bidra til at jeg får en ok pc til en fornuftig pris så må dere gjerne poste her Håper på mange gode svar. Her har dere forresten PC`n jeg solgte og hva jeg har spilt på i 1,5 år. *Snufs*
pizzafordi Skrevet 19. oktober 2006 Skrevet 19. oktober 2006 (endret) kjøper du 800mhz ram så er det bare å sette divider, og få vinning av lavere timmings utenom. f.eks du setter som 533 og øker fzb så går den opp mot 800mhz. forskjellige dividere. du trenger ikke vannkjøling, du kommer langt med f.eks en scythe 1kilos kjøler med 120mm vifte, heatpipe, og bra luftkjølt kabinett. bare så du er klar over det. vannkjøling er noe bedre, komme annpå kvaliteten på vannkjøling, finner nok vannkjøling som er elendig forhold en scythe 120mm 1 kilos kjøler, du kjøper hovedkort med sata2, sata-1 er vel snart utsolgt. og pci-e så kjøper du ati x1900gt til 1700kr. Intel P965 http://www.asus.com/products4.aspx?l1=3&l2...295&modelmenu=1 Endret 19. oktober 2006 av pizzafordi
Kalamdrar Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter Skrevet 19. oktober 2006 Takker for kjapt svar ja! Ja har sett litt på intel p965 og lest litt om det, får bra anbefalinger osv. SATA 2 er veien å gå ja, greit å få vite det.
pizzafordi Skrevet 19. oktober 2006 Skrevet 19. oktober 2006 Takker for kjapt svar ja! Ja har sett litt på intel p965 og lest litt om det, får bra anbefalinger osv. SATA 2 er veien å gå ja, greit å få vite det. 7103724[/snapback] hovedkortet her er tilrettelagt for ati crossfire
Kalamdrar Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter Skrevet 19. oktober 2006 Hva med dette skjermkortet? x1950 Pro
leifeinar Skrevet 19. oktober 2006 Skrevet 19. oktober 2006 Hva med dette skjermkortet? x1950 Pro 7103797[/snapback] jo det er bedre enn 1900gt, ville gåd for det med den svære kjøleren, har en slik kjøler og den er fantastisk ellers kloke ord fra pizza mannen... det med skjerm er at det er vanskelig og få inn store skjermer i budsjettet da de er ganske så dyre
Kalamdrar Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter Skrevet 19. oktober 2006 (endret) Ja skjermer er noe herk, vil ikke gjøre som sist med å kjøpe en skjerm med lav oppløsning, og heller ikke over 4k i pris. Har sett litt på disse to: Acer AL2016WS Denne har ikke DVI utgang, som er ett lite minus. LG Flatron L204WT Denne har jo folk skrevet mye bra om. Edit: Vurderte jo lenge å kjøpe en grei LCD tv og bruke den som pc skjerm, men det vet jeg så lite om, noen som har noen innvendinger her så hadde det vært supert. Endret 19. oktober 2006 av Kalamdrar
leifeinar Skrevet 19. oktober 2006 Skrevet 19. oktober 2006 dvi må du ha... mange flotte skjermer rundt 3K https://prisguiden.no/product.php?productId=36807
Kalamdrar Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter Skrevet 19. oktober 2006 Ja den skjermen der så fin ut! Holder på og lese testen av den nå. For 3k får du jo endel skjermer å velge imellom da. Skulle gjerne hatt litt "wow" faktor på skjermen også, men da må du vel litt opp i pris tenker jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå