Gå til innhold

Random har dialog med GM


Anbefalte innlegg

Den som tar alt alvor for bare alvor og all humor for humor har ikke forstått noen av delene... (du kan gjette hvem som sa det). Og du faller veldig tydelig inn i denne kategorien atrax, litt paniske forsøk på å fremstå som politisk korrekt og moden.

 

Det finnes INGENTING man ikke kan spøke om, punktum. Alt har selvsagt sin tid og sitt sted, men selvmord, pedofili og andre "ømme" tema er selvsagt ikke fredet, håpløs påstand.. :)

 

Eksemplifisering er bra:

 

Moderator Edit: Bilder slettet.

7066820[/snapback]

Og dette var hverken rett tid eller rett sted. Bildene er slettet ifølge retningslinjenes punkt 1 og 4.

 

Dette forumet handler om WoW, ikke om ytringsfrihet. Dersom du ønsker en diskusjon om humorens stilling forhold til ytringsfrihet i samfunnet generelt, kan du starte en tråd på PRS om det. Du må gjerne sende meg en PM og argumentere for at du skal få bruke bildene i den sammenhengen.

 

Her på forumet er forøvrig enkelte "ømme" tema off topic ifølge retningslinjenes punkt 1, 2, 4 og 6.

 

Personrettede utsagn er ikke ønsket her på forumet. Diskuter sak, ikke brukerens motiver for å poste.

 

Reaksjoner på moderering tas på PM.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den som tar alt alvor for bare alvor og all humor for humor har ikke forstått noen av delene... (du kan gjette hvem som sa det). Og du faller veldig tydelig inn i denne kategorien atrax, litt paniske forsøk på å fremstå som politisk korrekt og moden.

Det har blitt så jævlig kult å påpeke andres politiske korrekthet. Fint at du fremstår som politisk ukorrekt og umoden, da! Gå og ta deg ei bolle.

Prøv å le av selvmordsvitser etter at du har vært borti det.

Lenke til kommentar
Den som tar alt alvor for bare alvor og all humor for humor har ikke forstått noen av delene... (du kan gjette hvem som sa det). Og du faller veldig tydelig inn i denne kategorien atrax, litt paniske forsøk på å fremstå som politisk korrekt og moden.

 

Det finnes INGENTING man ikke kan spøke om, punktum. Alt har selvsagt sin tid og sitt sted, men selvmord, pedofili og andre "ømme" tema er selvsagt ikke fredet, håpløs påstand.. :)

7066820[/snapback]

 

 

Så om jeg hadde ringt foreldrene dine, utgitt meg for å være fra politiet, og bedt dem om å komme til likhuset for å identifisere deg, så hadde det vært rasende festlig?

7067037[/snapback]

 

 

Det er mulig "en tid og et sted for alt" er en vanskelig frase å forstå for de fleste.. Jeg personlig klarer utmerket godt å spøke med dødsfall i min nære omgangskrets gitt riktig setting. Det er bare, som sagt, å velge riktig tid, sted.. kontekst mao..

Lenke til kommentar
Blizzard har allerede blitt saksøkt for at en unge hoppa i døden da han skulle gjenskape en scene fra spillet :hrm:  :mad:

7067310[/snapback]

Hvilken scene fra spillet?

7067553[/snapback]

 

 

Test of Faith ellerno, i thousand needles, man skal hoppe av en klippe, og blir porta i det man lander. Tror det er dette questet det er snakk om...

Lenke til kommentar
Blizzard har allerede blitt saksøkt for at en unge hoppa i døden da han skulle gjenskape en scene fra spillet :hrm:  :mad:

7067310[/snapback]

Hvilken scene fra spillet?

7067553[/snapback]

 

 

Test of Faith ellerno, i thousand needles, man skal hoppe av en klippe, og blir porta i det man lander. Tror det er dette questet det er snakk om...

7074709[/snapback]

Darwin - Humanity 1 - 0

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

En svensk kamerat fra World of Warcraft hadde en venn som køddet med selvmordstanker ovenfor Blizzard.

 

Min kamerat og hans venn fra det "virkelige liv" hadde migrert fra Al'Akir til Burning Blade, da Blizzard prøvde å få sistnevnte server på bena etter den skjebnesvangre migreringen til Grim Batol.

 

De var ikke klar over hvilken standard Burning Blade var i, og da de skjønte hvor dårlig den var, ønsket vennen til kameraten min å migrere tilbake til Al'Akir. Han sendte mange meldinger til GMs og hadde samtaler med dem, men de nektet. Til slutt en dag, innen en uke etter migreringen til Burning Blade, sendte han en melding hvor han truet med og ta sitt eget liv hvis ikke characterene hans ble flyttet tilbake.

 

Han fikk seg mildt sag en liten overraskelse da Politiet sammen med ett kriseteam troppet opp på døren kl 4. om natten og dro han og hans familie ut av søvnen.

 

I senere samtaler med Blizzard over telefon kom det frem at Blizzard hadde dømt situasjonen så alvorlig, utifra tildigere samtaler i tillegg til denne siste meldingen, at de valgte å gjøre dette.

 

Det har tidligere blitt sagt at _alt_ kan tulles med i riktig kontekst. Håper dette har overbevist noen om at å spøke med selvmord og slikt passer veldig dårlig inn i de aller, aller fleste situasjoner, spesielt denne, og at folk kan tenke seg litt mer om før de slenger ut en "folk må jo tåle litt da!!1".

Lenke til kommentar

Er jo forsåvidt bra at Blizzard tar slikt alvorlig.

 

Jeg mener poenget er at alt kan spøkes med, men man bør jo gjøre det klart at det nettop er en spøk. I et slikt tilfelle som beskrevet over prøver jo fyren å true med selvmord, og gir liten/ingen indikasjon på at det er bare spøk. Er overbevist om at blandt Azeroths 7 mill innbyggere er det tilfeller hvor folk begraver seg for dypt inn i spillet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...