Gå til innhold

Norsk nettsted for vevsutvikling - tanker og ideer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Revision: 132

Author: henriklied

Date: 2007-06-22T12:42:25.612556Z

Changed Files:

/utils

/templates/search/search_articles.html

/templates/search

/templates/search/search_all.html

/extra/views.py

/templates/search/search_users.html

/extra/__init__.py

/templates/search/search_links.html

/utils/templatetags

/utils/__init__.py

/utils/templatetags/__init__.py

/utils/templatetags/markup.py

/extra

/extra/models.py

/views.py  (Diff With Previous)

/articles/views.py  (Diff With Previous)

/templates/base.html  (Diff With Previous)

/extendeduser/models.py  (Diff With Previous)

/articles/models.py  (Diff With Previous)

Message:  Fiksa nokre av ticketane: sok(#4), pygments(#7), kategorilisting(#9)

 

For dei som orker: http://trac.espeng.net/report/1

Endret av Henrik Lied
Lenke til kommentar

Er det nokon som er interessert i å ta på seg litt arbeid med templatespråket? Eg jobber nok med templatespråket som det er (på andre prosjekt), så eg føler absolutt ikkje for å ta på meg renderinga av templatane.

 

La til tre nye metoder på extendeduser: get_user_comments(), get_user_links(), get_user_articles()

 

Ser dykk nokre bruksområde for #288?

Endret av Henrik Lied
Lenke til kommentar

Da var jeg up to date på webkafeen-koden også... Jeg reiser på ti dagers konfleir om tre kvarter, men når jeg kommer jeg skal jeg nok se litt på saker og ting jeg også. Er vel et par ting som må gjøres, men jeg skal nok klare å få gjort noen av dem, selv om det lille jeg lærte meg av Django før prosjektet ble satt på pause har gått i glemmeboka :)

 

Edit: Templates derimot, det er jeg en racer på, så det burde går greit :)

Endret av Jesper Karsrud
Lenke til kommentar

Angåande dette annonseringsnettverket vi prata littegrann om - Her er ein liten AdSense-idé om vi får over 10 annonsørar:

  • Når vi legg til ei annonse, spesifiserar vi ein del tags som passar til annonsa
  • Når ein brukar går inn på ein artikkel kan vi køyre gjennom artikkelen, for å så matche kva annonse som passar best til artikkelen (samanlikne orda i artikkelen mot taggane i annonsa vha. Levenshtein eller lignande)
  • Vi må likevel klare å rullere mellom eit par relevante annonser, så dette må vi også sjå å få til

Høyrast det bra ut? Det blir fort litt tungt å køyre gjennom artiklane ved kvar einaste sidevisning, så det gjer vi ikkje. Vi kan spesifisere to ekstra kolonner på Article (relevant_ads[cf] og ads_updated[dtf]), for å så populere desse når artikkelen blir oppretta (og oppdatert), samt når vi får nye kommentarar på den.

Endret av Henrik Lied
Lenke til kommentar
Du er vel klar over at det finnes mennesker her i landet som ikke bor i byer?

 

Liste over norske kommuner

8932672[/snapback]

Er sjølv ein av dei som ikkje bur i by, så ja, det kjenner eg til. :)

Tenkte enkelt og greitt at folk fekk velje næraste by når dei registrerte seg. Dette fører til bedre sorteringsmoglegheiter enn det å velje kommune

("Se alle i kommunen Stranda (1)" vs. "Se alle i ålesundsområdet (39)")

Endret av Henrik Lied
Lenke til kommentar

Vet ikke helt om dere enda trenger disse byene, men her er de i allefall:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Alta, Arendal, Askim, Bergen, Bodø, Brekstad, Brevik, Bryne, Brønnøysund, Drammen, Drøbak, Egersund, Elverum, Farsund, Fauske, Finnsnes, Flekkefjord, Florø, Fosnavåg, Fredrikstad, Førde, Gjøvik, Grimstad, Halden, Hamar, Hammerfest, Harstad, Haugesund, Hokksund, Holmestrand, Honningsvåg, Horten, Hønefoss, Jørpeland, Kirkenes, Kolvereid, Kongsberg, Kongsvinger, Kopervik, Kragerø, Kristiansand, Kristiansund, Langesund, Larvik, Leirvik, Leknes, Levanger, Lillehammer, Lillesand, Lillestrøm, Lyngdal, Mandal, Mo i Rana, Molde, Mosjøen, Moss, Mysen, Måløy, Namsos, Narvik, Notodden, Odda, Oslo, Otta, Porsgrunn, Risør, Rjukan, Sandefjord, Sandnes, Sandnessjøen, Sandvika, Sarpsborg, Sauda, Ski, Skien, Skudeneshavn, Sortland, Stathelle, Stavanger, Steinkjer, Stjørdal, Stokmarknes, Svelvik, Svolvær, Tromsø, Trondheim, Tvedestrand, Tønsberg, Ulsteinvik, Vadsø, Vardø, Verdal, Åkrehamn, Ålesund, Åndalsnes
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...