Gå til innhold

Norsk nettsted for vevsutvikling - tanker og ideer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes det er viktigere hva som vises på artikkelsidene.

Dette som dere preiker om nå er ikke implementert, og føler ikke det er noe som trengs før vi starter opp siden.

 

På artikkelsiden ser jeg for meg ting som:

Relaterte artikler, andre artikler av skribenten, nye artikler i kategorien osv.

Lenke til kommentar
Dette som dere preiker om nå er ikke implementert, og føler ikke det er noe som trengs før vi starter opp siden.

9152109[/snapback]

 

Om vi drit i å bruke newforms/forms til akkurat dette blir det sjåande slik ut:

 

modellen:

class UserProfile(models.Model):
   ...
   ...
   ...
   stuff = models.ManyToManyField(Stuff)


class Stuff(models.Model):
   title = models.CharField(maxlength=150)
   content = models.TextField()

 

view:

def add_stuff(request):
   if request.POST:
       r = request.POST
       stuff = Stuff()
       stuff.title = r['title']
       stuff.content = r['content']
       stuff.save()
       profile = UserProfile.objects.get(user=request.user)
       profile.stuff.add(stuff)
       profile.save()
       return ...

 

template:

{% for thing in profilevariabelen.stuff.all %}
<h3>{{ thing.title }}</h3>
{{ thing.content|markdown:"safe" }}
{% endfor %}

 

No kan brukarane legge inn så mange infobokser som dei vil.

Endret av Henrik Lied
Lenke til kommentar
em, strong, q, blockquote, cite, a, hN (til og med 6), code, table, ins, del, pre, sub, sup, ol, ul, li

9148958[/snapback]

 

Det er i grove trekk jeg har lagt på styles, her det jeg tenker trengs:

 

em - standard italic

strong - standard bold, kanskje "unicolor"?

q - standard italic, inline

blockquote - Pastell bakgrunnsfarge, sitattegn i grafikk bak

cite - italic, ligger nederst til høyre i quote'n

a - bold med underline (?, eller bare underline.)

hN - Litt forskjellige størrelser og whitespace

table - samme som på brukersiden, brunt generelt, men godt en "tredje farge" i toppen av tabellen, elns. Zebra-tabell kanskje en idé?

 

Dette er det jeg har gjort nå, ligger her. Får vel forsette med listene og kode-view'en. Skal vi gjøre som ALA når det gjelder line breaks?

Lenke til kommentar

GJENSTÅENDE ARBEID

– front end og design.

 

Forsiden

Ikke mye her, bare en footer - og avklare hvor mange saker vi skal strekke nedover siden.

 

Arkiv

Har bare kopiert inn det gamle, kunne trengt en rejustering, men ikke akkurat så veldig viktig for øyeblikket.

 

Informasjon

Omhandle hele historien til webkafee-prosjektet, med info og slikt i sidebarene, dette har jeg skrevet fra før, så trenger bare å putte det inn, lett.

 

Bidra?

Her må vi komme til enighet rundt regler for innsendte artikler, hva man må ha med av kildehenvisninger og grafikk, slike ting. Også et skjema for å sende inn materiale.

 

Redaksjonen

Trengs å tenke ut hvordan hvert 'medlem' av redaksjonen skal fremstilles, tenker bare et bilde og navn jeg, som linker videre til brukersiden til medlemet. På tirsdag burde vi få finnet ut hvem som skal være på denne siden.

 

Kontakt

Et enkelt kontaktskjema, kanskje med litt alternative kontaktmetoder, epost til forskjellige folk o.l.

 

Informasjonskanaler (feed-linken)

Her burde vi fikse endel forskjellige RSS/Atom-linker så folk kan få akkurat det de har lyst på, burde ikke være så stress tror jeg.

 

Brukersider

Bare grunnskissa opp disse, trengs bare å gjøre litt 'penere' også tenke på litt alternative innholdstyper. En viktig ting er hva vi skal ha i sidebaren på brukersidene, helst noe som har med alle da andre brukerene å gjøre.

 

Annet

Vi trenger et "registrer deg"-skjema som er ganske rett fra. Det eneste vi trenger er vel navnet på personen, som da blir brukernavnet - også eposten. Resten av informasjonen kan man fylle inn når man logger seg inn. Og, skal vi gjøre noe spesielt ut av guidene våres? Annen layout eller noe annet? Vi får diskutere det. En footer til alle sidene trengs å lages, burde ikke være så vansklig.

 

Er ikke så mye som mangler nå, er igrunn småting. Nå vet jeg ikke hvordan back end ligger ann, men etter all hypen rundt Django, så burde de greie å implementere ferdig siden på null-komma-niks. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...