Gå til innhold

Norsk nettsted for vevsutvikling - tanker og ideer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva pokker gjør den (t)armen der egentlig?

8321218[/snapback]

Blinde bruker den som en 7. sans for å orientere seg. Den plukker opp små vibrasjoner som forteller den om omgivelsene. Ikke noe man kan bruke av ren vilje uten mye øvelse, men i akutte situasjoner slår den inn, og kan redde livet ditt.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet-8fx0y6VV

Ok, nå måtte jeg tilbake til side 4 for å finne igjen vår kjære tråd som omhandler webkafeen.no, og det er rett og slett en skandale! Så jeg poster nå dette her for å vise at det er fortsatt liv i oss.

 

Hvorfor har posten havnet så langt bak? Vell, en av grunnene er fordi backend utvikling har stoppet totalt opp i avvente av at noen patcher skal bli lagt inn i django trunk. Dette har enda ikke skjedd, og jeg blir mer og mer utolmodig. Fakta er at django utviklerene rett og slett ikke klarer å håndtere det store antallet av tickets, patcher og brukeres ønsker. For en tid tilbake var det største problemet at alt for mange tickets ikke var helt "ferdige" (dvs med kode, dokumentasjon OG tester), men dette er nå ordnet opp i. Nå er det aller største problemet at utviklerene som har rettigheter til å endre koden ikke har nok tid til å legge koden inn i trunk (noe som ikke er gjort på 10 sek).

 

Hvordan kan vi komme oss videre?

Vi har faktisk flere alternativer:

I Fortsette med å vente på trunk

II Sette opp vår egen lille svn eller bazaar server med django på hvor vi legger inn alle patchene vi ønsker.

 

Jeg personlig er veldig ivrig til å fortsette med utviklingen, så jeg stemmer for #2, men oppsett osv. er jeg veldig usikker på, så jeg vil starete å undersøke hvordan dette må gjøres.

 

Er det flere som er enig med meg på dette? eller vil dere heller vente på django trunk?

 

Lag litt liv her nå folkens!

 

Espen

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8fx0y6VV

Først og fremst er det http://code.djangoproject.com/ticket/208 som er vårt største problem. Tror det var noen flere også, men kommer ikke på hvilke det kan ha vært nå.

 

Det er jo ikke noe magi å legge inn denne ene patchen lokalt for å få backend til å virke, men jeg tenker mest på andre som ikke er så "techno savvy" som meg.

 

EspenG

Lenke til kommentar
Hvorfor er det ett problem? Jeg mener vi bør kjøre eget løp her, spesielt med en guru på laget (EspenG) ;)

8482893[/snapback]

Har ikke så mye greie på Django, men jeg går utfra at vi bruker funksjoner og ting som ikke har kommet i den offisielle builden enda, men som vil komme etterhvert. (Django er et ganske nytt framework som ikke er helt ferdig enda (Selv om det selvfølgelig funker helt fint å bruke).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...