Gå til innhold

Norsk nettsted for vevsutvikling - tanker og ideer


Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å starte opp en norsk side for vevsutvikling. Vi har mange gode utenlandske sider om emnet, men Norge mangler virkelig et nettsted hvor man kan finne gode artikler om alt innenfor vevsutvkling. Tanken er at dette nettstedet skal passe for alle, uansett kunnskapsnivå. Derfor vil vi både ha lettfattelige, grunnleggende innføringer, samt mer grundige og tunge artikler.

 

Å tjene penger er ikke hva vi skal tenke på, vi skal ha som vårt eneste mål at vi lager den definitive kilden til norsk informasjon om vevsutvikling. Litt reklame må vi nok dessverre ha, for å dekke driftskostnader. Med mindre noen har en tjukk lommebok de mer enn gjerne deler ut fra, selvsagt.

 

Er det noen som har noen tanker og ideer rundt dette? Noen forslag?

 

Langsiktig mål

Bli den definitive kilden for informasjon om vevsutvikling for norske utviklere, uansett kunnskapsnivå.

 

Oppdatering: Jeg har trukket meg fra prosjektet, ialelfall midlertidig.

 

Webkafeen.no er adressen til siden.

Endret av Dahl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan godt bidra økonomisk og med brainstorming.

 

Hvordan tenkes dette hostet?

7062197[/snapback]

Herlig! Personlig aner jeg ikke. I starten kan vi vel snylte på serverplass hos en her, men etterhvert burde vi leie egen serverplass. Slår dette virkelig til kan det jo også være en idé å leie/kjøpe en dedikert server, men det er langt frem i tid.

Lenke til kommentar
Vevsutvikling, hvilken del av emnet? Desgin? Business? Code? Serverside? etc?

 

Er målet en norsk versjon av alistapart.com eller en tutorial samling?

7062236[/snapback]

Tanken min er at nettstedet skal inneholde artikler om det meste innenfor vevsutvikling, altså artikler om design, kode, brukervennlighet og skripting på klient- og serverside, mm.

Endret av Dahl
Lenke til kommentar
@MC2, rødøye: Vi trenger vel strengt tatt ikke å låse oss til noe så snevert i første omgang?

7062260[/snapback]

Nei, men hadde vært greit å vite.

 

Hvis jeg har tid kan jeg gjerne bidra litt, så hadde vært tøft om navnet mitt sto i parantes :)

 

btw, hva skjedde med unrealized.org?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...