Gå til innhold

KrF vil stenge 25 prosent av utestedene i Oslo


Anbefalte innlegg

Jeg tror faktisk at den norske arrogansen som vi er indoktrinert med. Jeg har et lite eksempel.

 

 

Når jeg gikk på byen i Perth, Australia, så skumpet jeg borti en kar en fuktig kveld. Det var tydelig at hans kveld også hadde vært fuktig. Hans reaksjon var å snu seg og si "Sorry mate, you all right?". Jeg hadde det fint, så jeg sa "Yeah, no problem". Vi tok det med et smil og gikk hver vår vei.

 

Jeg har også skumpet borti personer her i Norge på byen. Reaksjonen jeg får har som oftest vært "Se hvor du går a, jævla idiot.".

 

Det ser ut som om vi blir gretne i fylla. Andre blir glade. Spør ikke meg hvorfor.

 

 

Bare et tankekors.

7073564[/snapback]

Sant. Møter mange tapere på byn som er ute etter bråk. Straff idiotene istedetfor alle.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tror faktisk at den norske arrogansen som vi er indoktrinert med. Jeg har et lite eksempel.

 

 

Når jeg gikk på byen i Perth, Australia, så skumpet jeg borti en kar en fuktig kveld. Det var tydelig at hans kveld også hadde vært fuktig. Hans reaksjon var å snu seg og si "Sorry mate, you all right?". Jeg hadde det fint, så jeg sa "Yeah, no problem". Vi tok det med et smil og gikk hver vår vei.

 

Jeg har også skumpet borti personer her i Norge på byen. Reaksjonen jeg får har som oftest vært "Se hvor du går a, jævla idiot.".

 

Det ser ut som om vi blir gretne i fylla. Andre blir glade. Spør ikke meg hvorfor.

 

 

Bare et tankekors.

7073564[/snapback]

Samme sitter jeg igjenn med etter at jeg var i Amsterdam, folk sa bare sorry og smilte.

Lenke til kommentar

Herre-jævla-gud...er det mulig å bli så teit å gjøre noe slikt? Man kan ikke bli noe annet en helt totalt oppgitt over det som jeg mener er ren idioti!

Det er bare politiets massive nærvær som har hindret folk i å bli drapsmenn fordi det er så mange fulle mennesker på et så lite område, sier Andresen.

Som lomz påpeker så eier vi nordmenn ikke folkeskikk noe som ble tatt opp her blant annet.

Folk er så hissige at det er skummelt i Norge, vi har en drikkekultur som er helt sinnssyk i forhold til andre land. Og det tror jeg har noe med at det å drikke har blitt så propaganisert (vet ikke om det er et ord en gang..) og drikker du så synder man nesten..

Visepolitimester Roger Andresen mener tettheten av utesteder i gater som Karl Johan, Rosenkrantz' gate, Kirkegata og Universitetsgata har mye av skylda.
Vel, da får politikerne i Oslo se på nye muligheter å flytte disse utestedene og lokalisere nye områder der utestedene kan være samlet å gå sammen med næringsmiljøet i Oslo for å få organisert noe slikt. For da minsker man tettheten av folk og jeg antar også at det vil minske sjansene for bråk ute også. Mindre folk, mere oversiktlig og det vil bli rett og slett mindre stressende for folk å ta seg en tur på byen.

For er det tett med folk og noen kom til å dulter borti hverandre og trøbbel skapes enda lettere for vi bor ikke i et land der høflighet er noe som kommer inn med morsmelka eller skole eller andre steder. Som lomz sier så er det sjelden at noen kommer til å si "oi..beklager, går det bra?" hvis man har noen innabords.

 

Og som det blir sagt, gi MERE penger til politiet..sliter man med kriminalitet et sted og sliter man med bråk ute i byene så skal det da så utrolig lite til i et av verdens rikeste land å få bukt på dette problemet.

Dette må være et av de mest latterligste forslagene som noen gang har kommet synes jeg. Det viser bare igjen inkompetansen til de "folkevalgte".

Lenke til kommentar
Og som det blir sagt, gi MERE penger til politiet..sliter man med kriminalitet et sted og sliter man med bråk ute i byene så skal det da så utrolig lite til i et av verdens rikeste land å få bukt på dette problemet.

7078855[/snapback]

 

Realiteten er at vi faktisk er så rik at vi ikke har råd til bruke penger, logisk ikke sant? vel om vi skal tro det de sier på løvebakken i alle fall...

 

Men det dekker ikke hele sannheten, det er litt kristen dobbeltmoral inne i bildet også. En Krf`ers mål her i livet er å gjøre en "god gjerning" uten at det skal koste staten penger og greier du de 2 foregående tingene i tillegg til å bringe penger i "kollekten" da har du virkelig en god Krf`er.

Endret av Rebel-Rider
Lenke til kommentar
Realiteten er at vi faktisk er så rik at vi ikke har råd til bruke penger, logisk ikke sant? vel om vi skal tro det de sier på løvebakken i alle fall...

7078900[/snapback]

I know. Det er helt utrolig psyko og tenke på,men det er faktisk sant, vi er så rike at vi ikke har råd til å bruke pengen..på en måte..
Men det dekker ikke hele sannheten, det er litt kristen dobbeltmoral inne i bildet også. En Krf`ers mål her i livet er å gjøre en "god gjerning" uten at det skal koste staten penger og greier du de 2 foregående tingene i tillegg til å bringe penger i "kollekten" da har du virkelig en god Krf`er.

7078900[/snapback]

Vil ikke tro at alle i KRF tenker slik, men at en majoritet kanskje har en slik tankegang kan jeg godt forestille meg ja. Bondevik var (eller er) prest så litt kjennskap må de nok ha til den tankegangen, dog om i den helt konkrete måten du tenker på er vel mere uvisst vil jeg tro.
Lenke til kommentar
Jeg tror faktisk at den norske arrogansen som vi er indoktrinert med.

 

Tviler jeg på, det er enkelte grupper som enklere tyr til vold enn andre, se på forskjellene på klientellet på utestedene i Hegdehaugsveien og rundt Karl Johan. Det er noen få hundre meter mellom de, men sistnevnte ser betraktelig mer vold.

7078995[/snapback]

 

Hvilke?

 

 

Interessant uttalelse. Hvis vi ser politisk på det, så er vennekretsen min stort sett bestående av høyrefolk. Vi er alle veldig fredelige. Men en av disse vennene ble slått ned to ganger og skallet to ganger fordi han spurte en punker om det var varmt inn med jakke.

Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke hvordan punkerne i Marleys område er, men her i Bergen er alle punkerne som jeg vet om fredelige og greie, jeg har vært på fester med dem, de er tross alt vennene mine, og de er som oftest rolige og snille, og noen ganger har vi hatt problemer, ene gangen var når en høyrefyr kom bort og begynte å tafse på hanekammen til Thias, og dra ham i jakken (kisen var sveiseblind Oo), snakke dritt om SU og RU og IS og alle tingene vi har på diverse buttons, patches o.l. "Høhrh her, dt der eeeer ikke mushikk, asså!", og begynte å mase om at Maren skulle kle av seg litt, for når hun dekket seg sånn til var det vanskelig å se åssen kjønn hun var, og han åpnet jakken hennes "Nei shcee! Pupper!" og begynte å tafse. Da måtte faktisk jeg og Simon holde igjen Åsmund så han ikke dro til han, og når han ble bitchslappet av Maren var det VI som ble kastet ut av lokalene for å ha eglet ham på oss, så klasseskille er det.

Lenke til kommentar
Nå vet jeg ikke hvordan punkerne i Marleys område er, men her i Bergen er alle punkerne som jeg vet om fredelige og greie, jeg har vært på fester med dem, de er tross alt vennene mine, og de er som oftest rolige og snille, og noen ganger har vi hatt problemer, ene gangen var når en høyrefyr kom bort og begynte å tafse på hanekammen til Thias, og dra ham i jakken (kisen var sveiseblind Oo), snakke dritt om SU og RU og IS og alle tingene vi har på diverse buttons, patches o.l. "Høhrh her, dt der eeeer ikke mushikk, asså!", og begynte å mase om at Maren skulle kle av seg litt, for når hun dekket seg sånn til var det vanskelig å se åssen kjønn hun var, og han åpnet jakken hennes "Nei shcee! Pupper!" og begynte å tafse. Da måtte faktisk jeg og Simon holde igjen Åsmund så han ikke dro til han, og når han ble bitchslappet av Maren var det VI som ble kastet ut av lokalene for å ha eglet ham på oss, så klasseskille er det.

7079718[/snapback]

 

Her er punkerne/venstresidefjols stort sett voldelige og ute etter å tøffe seg mest mulig. Særlig punkerne. De overfalt en uteligger her for et par uker sia.

 

Hah! Godt å se at det fortsatt lønner seg å stemme Høyre. Buttons er lol.

7079826[/snapback]

 

:love:

Lenke til kommentar
Her er punkerne/venstresidefjols stort sett voldelige og ute etter å tøffe seg mest mulig. Særlig punkerne. De overfalt en uteligger her for et par uker sia.

7081265[/snapback]

Jeg bor ved siden av Hausmania så jeg ser en del av punkerne for å si det mildt, og de lager sjelden problemer, de bråker litt (musikken) men uttover det så nei.

Lenke til kommentar
Her er punkerne/venstresidefjols stort sett voldelige og ute etter å tøffe seg mest mulig. Særlig punkerne. De overfalt en uteligger her for et par uker sia.

7081265[/snapback]

Jeg bor ved siden av Hausmania så jeg ser en del av punkerne for å si det mildt, og de lager sjelden problemer, de bråker litt (musikken) men uttover det så nei.

7081394[/snapback]

 

Det ser ut til at det er forskjellige tilstander på forskjellige steder.

 

 

Det jeg sa i mitt tildigere innlegg om politisk tilhørighet var bare en teori, så det er sagt. Jeg påstår ikke at jeg vet noe.

Lenke til kommentar

Jeg tror deg i forhold til det med partitilhørighet, men jeg vet ikke om skillelinjene går mellom venstre og høyre.

Jeg er ikke sikker på hvor man skal trekke grensene i så fall.

 

Jeg føler at det går mellom klasser.

Mine fordommer og opplevelser tilsier at det er mer bråk blandt det jeg ville kalle arbeiderklasseungdommen enn blandt de litt høyere oppe i klassesystemet.

Lenke til kommentar
Hvordan hadde de tenkt at det ville hjelpe på volden å stenge en fjerdedel av utestedene slik at det blir enda flere sure køer?

7081616[/snapback]

Akkurat. Det er ingen løsning i det hele tatt. Jeg tror heller på det å "nekte" eller det å gi utestedene bedre vilkår hvis de vil etablere seg i forskjellige områder i Oslo.

At man lager et område i de forskjellige bydelen i Oslo osv.

Å dempe tilførselen av noe vil bare øke interessen vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...