Gå til innhold

Xbox 360 - Informasjon, FAQ og Guider


Lakus

Anbefalte innlegg

Fant akkurat det jeg lette etter. Tror jeg. :p

 

http://www.audiogear.com/cgi-bin/shopper.c...Y&preadd=action

 

Vil prøve den der tror jeg, men har ikke greid å oppdrive den andre steder enn den sida der, ikke en gang på ebay.. :hmm: Noen som vet om den er å få tak i andre steder?

 

avanore: Ingen planer om å skifte ut noen ting med det første, så jeg prøver å ordne det på denne måten først. :)

7781175[/snapback]

 

Prøv denne siden

Link

 

Du burde skaffe deg et anlegg med digital inngang, det blir en helt annen spillopplevelse :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes du bør legge til www.playX.no under "Hvilke nettbutikker er bra og billige å kjøpe fra?", fordi de har rask levering (selv om de er lokalisert i Danmark) og gode priser. Nesten alt de har er norsk...

 

Så lurte jeg på noen ting (om Xbox Live)...

Finnes det en norsk language pack til Xbox 360 Dashboard på Xbox Live?

Er det mulig å surfe på internett med Live?

Er det verdt å invistere i Live Gold, når alle har tilgang til Live Silver gratis?

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Xbox 360 - Ofte Stilte Spørsmål

 

 

 

Generelle spørsmål

 

 

Jeg skal kjøpe meg X360, hvilken pakke bør jeg velge? Premium eller Core? Hva er egentlig forskjellen på de to?

Om akkurat dette har det blitt laget en egen tråd, anbefaler deg å ta en titt på den.

 

X360'en min døde nettopp, hva gjør jeg nå?

Da må konsollen sendes inn til Microsoft for reperasjon, eventuelt erstatning, ring support (800 14 174) og forklar saken så vil de guide deg videre.

 

Kan jeg koble X360 til en PC-skjerm, og kan jeg spille i HD-oppløsning på den?

Det kan du gjøre, det du trenger er en VGA-kabel så er det bare å plugge i. Så fremt du ikke har en skikkelig old-school skjerm så får du også HD-oppløsning, de fleste 17" LCD har en oppløsning på 1280x1024, så de støtter 720p. Vil du ha 1080p så må du nok opp i 23" om du skal ha det på en LCD-skjerm.

 

CRT-skjermer har generelt høyere oppløsning, der kan du få 1080p på en 19".

 

TV'en min støtter både 720p og 1080i-oppløsning, hvilken burde jeg bruke når jeg spiller?

Du får best bilde om du bruker den oppløsningen som ligger nærmest TV'ens native-oppløsning, så hvis TV'en din har oppløsningen 1366x768 (som er den vanligste oppløsningen på LCD-TV'er på det norske markedet), så burde du bruke 720p (1280x720). At TV'en din støtter 1080i (1920x1080i) betyr ikke at den har og kan vise den oppløsningen, men at den kan ta imot signalet og skalere det til TV'ens oppløsning.

 

Jeg har hardisken på 20GB, men jeg ser bare 13GB - er noe galt?

Nei, Xboxen din setter noe til side for systemfiler, så dette er normalt.

 

Kan man kjøpe ting med gamerscore?

Nei, gamerscore er kun for å vise hva du har klart i de forskjellige spillene. Skal du kjøpe ting fra Xbox Live Marketplace, må du kjøpe Microsoft Points. Kjøpes med VISA rett på Xboxen, eller du kan kjøpe et forhåndsbetalt kort med 2100 poeng.

 

Hvordan spiller jeg online?

For å gjøre det så må du ha Xbox Live Gold-abonnement.

 

Gold-medlemskap koster 499,- for 12 måneder og 159,- for 3 måneder.

 

Du kan betale med kredittkort eller kjøpe et Xbox Live-kort - selges hos spillforhandlere rundt i landet.

 

Hva er forskjellen på Gold og Silver-abonnement?

Med Gold så kan du spille online, med Silver så har du kun tilgang til å hente ned demoer, trailere og lignende.

 

Hvordan avslutter jeg mitt Xbox Live Gold-abonnement?

Ring inn til support, 800 14 174.

 

Jeg har allerede et Xbox Live-abonnement, kan jeg bruke dette på X360?

Det kan du gjøre, les her for å vite hvordan du flytter over abonnementet.

 

Hvordan spiller jeg gamle Xbox-spill?

Her har du en liste over hvilke Xbox 1-spill som er kompatible med X360.

 

Du må også ha oppdateringen til X360 som gjør det mulig å spille de gamle spillene. Les her om hvordan du skaffer den.

 

Hvordan kan jeg se/legge inn filmer og musikk?

Du kan legge inn musikk fra musikk-CD, men du kan ikke kopiere inn MP3 eller filmer.

 

MP3 kan du streame både fra PC og MP3-spiller (via USB).

 

Hvis du skal se film (foruten DVD) så må du streame den fra PC'en din, foreløpig er det kun WMV som er mulig å streame direkte fra Windows XP.

 

Hvis du vil streame DivX/XviD så må du bruke Windows Media Center Edition sammen med Transcode 360.

 

 

Regioner og spill/DVD

 

 

Kan jeg kjøpe spill i utlandet og spille på min X360 kjøpt i Norge?

Har du kjøpt den i Norge så har du PAL-versjonen, da må du først sjekke om spillet du vil kjøpe støtter PAL.

 

Her har du en liste over hvilke regioner de forskjellige spillene støtter. Enkelte spill er også helt regionsfrie.

 

Hvilke nettbutikker er bra og billige å kjøpe fra?

Dette er butikkene som oftest blir anbefalt -

 

http://www.cdon.com/

http://www.absoluttspill.no/

http://www.play-asia.com/

http://www.play.com/

http://www.videogamesplus.ca/

 

Enkelte butikker, som Play-Asia, merker pakken din til en lavere verdi om du sender de en e-post og spør om det, slik at du får varen tollfritt.

 

Butikker som Elkjøp og Lefdal bruker også å ha bra pris.

 

Kan jeg spille Sone 1 DVD?

Nei, DVD-spilleren tar kun Sone 2 om du har kjøpt maskinen din i Norge, eller i andre land som selger PAL-versjonen.

 

Jeg har nettopp fått meg Oblivion, men det hakker og går veldig dårlig, loading og slikt tar veldig lang tid, hva kan være galt?

Det du må gjøre er å rydde opp litt på harddisken din, eller rettere sagt; "clear cache", dette gjør du ved å holde inne a-knappen på kontrolleren din når du starter opp spillet, hold den inne helt til Bethesda-logoen vises. Nå vil spillet gå mye bedre.

 

Er det bare spill som er låst til en region eller gjelder dette også annet utstyr?

Det er kun de aller fleste spill og DVD-filmer som er regionlåst, utstyr kan fritt kjøpes fra alle land.

 

 

Det kan selvfølgelig legges til mange flere spørsmål og svar her, men dette er vel en ok start, jeg vil også fortsette å oppdatere den, men hvis du har noe du vil legge til, så bare svar i denne tråden, med både spørsmål og svar, så legger jeg det til denne posten.

7045210[/snapback]

Lenke til kommentar
Ok... Nå blir det for mye. Fikk igjen xboxen min nå et par uker etter jeg sendte den inn, og kom meg ikke engang til xbox-menyen før denne også fikk 3 red lights of death! Er så jævlig irritert nå! Kommer alle xboxer med denne feilen? At dette faktisk skjer... Får lyst til å skrike ut at folk ikke bør kjøpe dette pisset. Maskinen er dritbra, men service:  :thumbdown:

7742329[/snapback]

Har fått de tre røde lysene 2-3 ganger nå, bare å restarte også er alt fett igjen. :hmm:

 

Men... DVD-leseren har begynt å lage ulyder, er det grunn til bekymring? Det har holdt på i litt over en uke, men det blir ikke værre, det holder seg på samme "stadiet".

Lenke til kommentar

Man kan spille utvalgte titler. Det er ikkje støtte for alle Xbox titlene desverre,og noen kan slite med litt problemer som grafikkfeil og hakking. Kommer ann på kor godt det blir emulert via software. det skal ligge ein liste over spill som er støtte inne på Xbox sidene. Eit raskt google søk kan sikkert hjelpe deg :)

Lenke til kommentar
Man kan spille utvalgte titler. Det er ikkje støtte for alle Xbox titlene desverre,og noen kan slite med litt problemer som grafikkfeil og hakking. Kommer ann på kor godt det blir emulert via software. det skal ligge ein liste over spill som er støtte inne på Xbox sidene. Eit raskt google søk kan sikkert hjelpe deg :)

7800922[/snapback]

 

vel, jeg finner ikke noen lister med spill jeg .. :blush:

 

Men tror du Halo 2 og Halo1 kan spilles på xbox 360?

 

Edit: Jeg fant en side mens jeg skrev så problemet er løst :)http://www.xbox.com/en-US/games/backwardscompatibility.htm

Endret av wurrzagh
Lenke til kommentar

Skal adde en jeg vil spille med i Gears of war. Men når jeg trykker på å starte co-op og jeg skal adde, står det at jeg må gjøre noen firewall settinger. Hva må jeg gjøre? Har dLink trådløs router DI-524.

Og når han prøver å adde meg og jeg skal joine så startes loadingen av Gears of Waes, men så står det plutselig "You have lost conection with the host". Jeg kan ellers spille vanlige versus uten problemer..

Lenke til kommentar

lest masse på xbox-forumet nå, og har samme problem som mange andre, "disc reading error". skjer vær eneste gang det skal loades en video eller no, på alle spillene mine. ikke en ripe i noen av spillene, og det skjedde aldri før jeg lasta ned nyeste oppdateringa. sykt mange med samme problem.

 

ikke tale om at jeg skal sende min xbox noensted, spesielt hvis jeg må betale noe ekstra. jeg kan sverge på xboxen aldri har blitt flyttet på mens den har gått, og alle cdene er perfekte...

 

har sendt mail, men noen som vet et norsk kundenummer jeg kan ringe eller no? blir helt gal.

 

ps: aldri fått noen "red lights of death". xboxen kjøpte jeg par dager etter jul.

 

helt utrolig mange som har samme problem på xbox.com/support, men ingen har svar....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...