Gå til innhold

Xbox 360 - Informasjon, FAQ og Guider


Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enda en vegg av tekst for å prøve å få oppklart. Ingen kundeservice gir meg svarene på det jeg må vite!

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Okei, trenger hjelp fra en som suksessfullt har sendt inn og fått xbox'n reparert. Dette var en utrolig forvirrende prosess. Min så langt;

- Online registrering fungerte ikke, registrerte via telefon. Mottok en standardmail fra Xbox (med info om de tre forskjellige returmetoder, men ingen linker) + en usannsynlig forvirrende mail fra UPS om elektronisk UPS-returns etikett;

 

Levering av UPS Returns-etiketter

 

Denne meldingen ble sendt for å varsle deg om at en UPS-avsender har sendt deg en elektronisk UPS Returns-etikett.

 

Du kan skrive ut og inkludere denne etiketten i den utgående forsendelsen, eller sende den til mottakeren. Etiketten vil være tilgjengelig i 10 dager.

 

Merk: Når du laster ned UPS-returetiketten nedenfor vil du motta både en UPS-returetikett og en handelsfaktura dersom fakturaen ble laget av den opprinnelige avsenderen.

 

Vis instruksjoner for UPS-returdokumentasjon

 

Finn UPS Returns-etiketten din .

 

Hent kvitteringen.

 

Finn nærmeste innleveringssted.

 

Finn ut mer om hvordan du returnerer forsendelser

De fire siste er linker til forskjellige dokumenter. Ringte UPS på fredag for å avtale henting, men det var for sent på dagen til at de kunne gjøre det da, så skal ringe i morgen eller tirsdag. Spørsmålet er, UPS-support sa jeg skal pakke den selv i en nøytral eske, uten ledninger og alt det så klart. Men andre som har gjennomført reparasjon sier at det kommer en kar på døra med en eske m/ videre informasjon automatisk, etter kontakt av xboxkundeservice. Ikke UPS. Har jeg gått glipp av denne?

 

Skal jeg ringe xbox kundeservice, pakke xboxen forsvarlig, legge ved utskrevet UPS-etikett + 3 invoiceskjemaer (mottatt på mail av UPS), ringe UPS, få mann m/ eske på dør, han tar med seg xbox

 

Eller;

 

Ringe xbox kundeservice, få mann m/ eske på dør, jeg skriver under på nødvendige dokumenter, han tar med seg xbox.

 

EDIT: Forresten, denne da?

 

EDIT2: Jeg tror jeg forstår hva som har skjedd nå.

 

I utgangspunktet skal jeg, etter å ha ringt xbox support og avtalt og registrert reparasjon, motta en eske i posten. Automatisk. Deretter skal jeg pakke xboxen i denne esken, ringe UPS, og de henter den. Da henger jeg med, bortsett fra at jeg ikke har fått denne esken.

 

Da får jeg i alle fall formulert problemet for xbox support i morgen. :)

Endret av BiNko
Lenke til kommentar

Jeg sendte inn min i forrige uke...

 

Ringte support.. fikk beskjed om att jeg skulle få alt på mail. måtte da selv printe ut å sette på esken. esken måtte jeg finne selv...

 

etter noen dager kommer det opp ett sporingsnr på mail... ca en uke etter første samtale mottar jeg en eske fra posten med alt av det jeg trenger inne i esken... fester alle lapper på å putter boksen i esken å leverer på posten.. sitter nå å venter spent på om jeg får reparert boxn da den er moddifisert + mangler en god del med deler..litt nervøs for att jeg selv må stå for frakten hvis jeg får den i retur..

litt rart att de sender en tom eske fra tyskland..koster jo en del kroner. tror det sto ca 120euro i frakt tur retur...

Lenke til kommentar

Jeg skjønner. Det klarner opp en del. Men her er egentlig spørsmålet mitt da. Etter 10 dager, når kvitteringen fra UPS har gått ut. Betyr det at den ikke er tilgjengelig lenger, eller at den ikke kan brukes? I så fall kan jeg jo printe ut den nå og vente på at esken skal komme. Det skal jo tydeligvis komme en eske til meg, så jeg må jo bare vente. Og i og med at det tok en uke før du fikk den, og jeg registrerte forrige onsdag...

 

Det jeg er redd for er at 10 dager skal gå og jeg ikke får noen eske. For det skjedde forrige gang, og da fikk jeg beskjed om å avbryte og registrere en gang til!

Endret av BiNko
Lenke til kommentar

Å. Hm. Jeg har fått en mail med dokumenter jeg skal skrive ut og legge ved esken jeg ikke har. Skjønner ikke helt hva som har skjedd og skal skje her nå. Skal få ringt de i morra og høre hva i all verden som er planen, for ingen har fortalt meg noenting annet (fra offisielt hold) enn at jeg skal pakke den i en eske. :p

 

Håper for guds skyld jeg får den tilbake innen jul...

Lenke til kommentar
Å. Hm. Jeg har fått en mail med dokumenter jeg skal skrive ut og legge ved esken jeg ikke har. Skjønner ikke helt hva som har skjedd og skal skje her nå. Skal få ringt de i morra og høre hva i all verden som er planen, for ingen har fortalt meg noenting annet (fra offisielt hold) enn at jeg skal pakke den i en eske. :p

 

Håper for guds skyld jeg får den tilbake innen jul...

Ok, kan kanskje si litt mer om hvordan jeg måtte gjøre det...

 

1. Fikk mail fra UPS der det var flere linker, trykket på den der det stod "Finn UPS Returns-etiketten din" og dreit i de andre.

 

2. Printet alle arkene ut-for de er jo bare tilgjengelige i 10 dager. (1 sendingsetikette og 3 andre like fakturaer eller what not)

 

3. Fant en passende eske og pastet sendingsetiketteten oppå (klippet en sånn plastlomme for A4 ark i halv og la arket inni), beholdt én faktura selv og la de to andre inni pakken. La masse bobleplast og annet beskyttende rundt "boksen".

 

4. Skrev returadressen min og servicenr. du får fra microsoft på pakken.

 

5. Gikk på nettet og bestilte opphenting av UPS (du kan ringe og)

 

Min ble hentet den 19. og den vil komme fram til servicestedet idag :)

Endret av LinoraN
Lenke til kommentar

Heisann, fikk bestilt avhenting tidligere i dag. (Før jeg så innlegget ditt, for ordens skyld).

 

Punkt 4 hadde jeg glemt, og takk for det, ellers måtte hentingen bli utsatt ettersom jeg ikke er hjemme så tidlig på dagen! Med servicenr., er det saksnummer? Som står i standard-mailen fra Xbox?

 

Så alt er i orden nå, utenom overnevnte. Da er det bare å klemme smøringstuben utover tålmodigheten og vente.

 

Forresten, finner du prosessen vanskelig kan du PM'e meg. Var der, det virket avansert, det er enklere enn noen operatører gir deg inntrykk av. (En dårlig unnskyldning for at man ikke forstår det, som undertegnede).

 

Takk for svar Marama, LinoraN og alle dere andre som hjalp til!

 

:)

Endret av BiNko
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...